1
Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания, показват данните от най-новото проучване проучване MasterIndex на Mastercard.

То изследва финансовите навици и нужди на активните картодържатели. Дебитните карти са най-популярният разплащателен картов продукт в България, Сърбия, Босна и Херцеговина и Хърватия.

68% от респондентите на MasterIndex в България притежават дебитна карта, докато този процент е най-висок в Хърватия (86%). В Сърбия и Босна и Херцеговина съответно 47% и 46% от респондентите притежават дебитни карти, а 37% и 35% от тях разполагат едновременно с дебитни и кредитни карти.

Предимствата на електронните плащания като бързина, удобство и сигурност, се изтъкват от потребителите, които използват своите разплащателни карти най-малко веднъж седмично: в България процентът е 69%, в Сърбия - 77%, в Босна и Херцеговина - 88% и огромен в Хърватия - 91%.

Хранителните стоки са най-често закупуваният продукт с дебитни карти в България, Сърбия и Босна и Херцеговина - съответно 65%, 65% и 45%, докато хърватите най-често заплащат с дебитни карти за дрехи (73%). Облеклата също са най-разпространеният артикул, закупуван с кредитни карти в Хърватия (70%), а респондентите на MasterIndex от Сърбия и Босна и Херцеговина използват разсрочено плащане на вноски най-вече за закупуване на мебели и домакински уреди - съответно 45 и 28%.

„Проучването MasterIndex показва все по-голям брой български потребители, които редовно плащат с картите си за покупки на дребно както в големи, така и в средни и малки търговски вериги. Например, за последната година потребителите, които закупуват с дебитна карта храна в местните хранителни магазини, са се увеличили със 17% (от 47% през 2016 г. до 64% ​​през 2017 г.), а тези, които заплащат с тях в бензиностанции - с 13% (от 17% през 2016 г. до почти 30% през 2017 г.)", посочва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

„MasterIndex показва също нарастващ брой картови плащания в ресторанти, кафенета и клубове, както и повишен интерес към приемане на карти при куриерските доставки. Всички тези резултати са категоричен показател, че потребителите са запознати с ползите, които електронните плащания носят и биха искали да се възползват от тях на все повече места."  Сподели

ЛАЙФ Фотограф показа истината за красивите снимки
Бразилски фотограф разкри какво се крие зад професионалните приказни кадри, които прави в своите фотосесии.
Закръглен модел предизвика слабите си колежки Джиджи пропуска дефиле в Китай заради расизъм