1
С 40-50% ще се редуцира трафикът в Кресненското дефиле с изграждането на АМ „Струма“, заяви регионалният министър Николай Нанков.
Нанков отхвърли съжденията за "път-убиец" и повишена опасност от ПТП-та по повод днешното обществено обсъждане на трасето на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.

Предвижда се пътуващите към Кулата да използват досегашния път край Кресна, като пътят ще бъде разширен до 3-лентов. Новото трасе, източно от Кресненското дефиле, ще бъде предназначен за автомобилите, пътуващи в посока Кулата-София.

„Това ще бъде трасе със скорост на движение до 80 км/час - не само няма да повиши риска, а точно обратното“, заяви Нанков пред NOVA.

„Като всеки нов проект и този поражда освен големи очаквания и нови притеснения. Опитваме се да разсеем тяхната несъщественост, тъй като сме се погрижили за всичко, включително за местния бизнес и икономика“, обясни министърът.

По думите му голямото опасение на хората от Кресна е било достигането до техните ниви и имоти в рамките на дефилето, но са предвидени 5 пътни възела със свързаност между двете платна.

„За местния бизнес, за заведенията, за рафтинг туризма, за зеленчукопроизводителите сме предвидили 2 пътни възела, които са проектирани в настоящия вариант. 17 и 19 декара са в рамките на землището на Кресна“, посочи Николай Нанков.

„Пътните възли са в двете посоки. Обмисляме и варианта за 2 отбивки, две зони за отдих и търговия, с кмета на Симитли постигнахме договореност и за конкретни парцели“, уточни той.

Във връзка с варианта магистралата да бъде изградена в планината Николай Нанков коментира: „Вариантът е разглеждан от икономическа, техническа и екологична гледна точка. Това е по-тежкият от времева гледна точка вариант“.

„Сега ще имаме рехабилитация на съществуващо трасе и изграждане на едно трасе, а не две трасета източно от дефилето. Ще спестим като време минимум 3 години“, поясни министърът и допълни, че с оглед на допустимостта на разходите целият проект трябва да бъде реализиран до 2023 година.

„Кресненското дефиле е най-сеизмично тежкият участък, с висока честота на земетресения“, коментира Николай Нанков и уточни, че вариантът двете платна да се изнесат източно от Кресненското дефиле ще е по-скъп с над 800 млн. лева.

"Това ще бъде магистрала, която ще убива хората. Вътре в дефилето има пешеходци. Това е решение, което противоречи на европейското законодателство и ако правителството го приеме, ще загуби всички пари и ще навлезем в наказателни процедури”, коментира природозащитникът Андрей Ковачев.

Общественото обсъждане в Симитли

Днес от 9 ч. в Симитли започна общественото обсъждане на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на АМ „Струма".

"Ние сме изправени пред историческо събитие - най-сетне след толкова много години автомагистрала „Струма“ да мине през Кресненското дефиле, каза в Симитли председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов по време на общественото обсъждане.

По думите на инж. Атанасов тази част от трасето е изпитание за всички – проектанти, еколози, строители и за икономиката на държавата.

„Ето защо общественото обсъждане в Симитли, което генерира голям обществен интерес и това, което по-късно ще проведем в Кресна са изключително важни“, каза още инж. Дончо Атанасов. Той апелира към хората да задават всички въпроси, които имат.

От своя страна кметът на Община Симитли Апостол Апостолов заяви, че общественото обсъждане, което се провежда в града, е изключително важно.

"За нас е най-важно да има магистрала, защото тя ще даде голям тласък за развитието на икономиката и местния бизнес”, коментира по-рано кметът.

От 14 ч. в община Кресна също ще има обществено обсъждане на вариантите за  Крупник до Кресна на АМ Струма.

Пет са вариантите на трасе, които се разглеждат за изграждането на най-сложния участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.

Първият вариант предвижда използването на сега съществуващия път през дефилето в посока Гърция, а към София да се построи нов път по билото на планината източно от Кресна.

Вторият вариант е 15-километров тунел, който през годините беше отхвърлен заради сеизмичност, радиоактивност и висока цена.

Третият вариант е магистрала изцяло извън дефилето, източно от Кресна. А четвъртият и петият- с две платна в дефилето.

След обществените обсъждания, проектът за магистралата и Докладът за оценка за въздействие върху околната среда трябва да мине одобрение през екологичното министерство.

Стартира изграждането на АМ Струма до Крупник >>>
 Сподели

ЛАЙФ Кайли Дженър (20) очаква първото си дете
Кланът Кардашиян/Дженър е напът да се увеличи с още един член. Най-младата звезда от риалити семейството Кайли Дженър очаква първото си дете.
Перфектни пропорции от Лагерфелд и Фенди Детоксът на холивудските звезди