1
Има голям оптимизъм за развитието на автомобилната индустрия в България.
Наблюдава се значителен скок в процента компании, които планират да е разширяват на нови места, които търсят нови локации, а не разширяване на текущите мощности. Говорим за компании, които вече са тук и търсят втора, трета, а в някои случаи и четвърта локация за разширяване на дейността си.

Това казаха пред телевизия „Блумбърг“ арх. Любомир Станиславов от Аутомотив Клъстър България и Иглика Йорданова от Colliers.

Двамата представиха резултатите от прочуване на развитието на автоиндустрията в България, сочещо, че 70% от играчите в сектора очакват ръст на приходите си през настоящата 2018. Компаниите в сферата, сочи проучването, формират около 4% от БВП на страната.

„Големият бум в автомобилната индустрия в България тепърва предстои. Това вече започва да се вижда и в изследванията“, посочи арх. Станиславов.

Кои са основните пречки пред още по-големия ръст на автомобилната индустрия на родна земя? Първата и основна причина, отчете Станиславов, е липсата на достатъчно развити индустриални зони. Друг проблем е и липсата на достатъчно квалифицирана работна ръка.

„Над 40% от изследваните компании извършват развойна дейност у нас. За нея трябват високо квалифицирани кадри, затова за бъдещето на индустрията е от особено значение обучението на такива“, заяви на свой ред Йорданова. 55% от компаниите са изразили желание да увеличат броя на служителите си.

„Това е значително по-голям процент от проучването ни през 2016. Не говорим просто за увеличаване на бройката, за за много по-сериозно планиране по отношение на тяхната квалификация“, отчете още тя.  Сподели

ЛАЙФ Най-великите филмови персонажи на всички времена
Има хиляди герои от киното, които трудно можем да забравим. Заради перфектно изградените образи, странните им навици, нечовешките им подвизи.
Какво се крие зад обложките на известни албуми Работи ли диетата ”Зоната” и как