Всички обичаме да прогнозираме преди началото, но в края често излизаме глупаци с предвижданията си. Такъв може да е случат и тази година във Ф1.
 
Очаква се нова страхотна битка между "Мерцедес" и "Ферари", нов красив дуел между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел.
 
Само че този път той ще е допълнително подсладен. Двамата вече имат по четири световни титли и който стигне пръв до пета, ще влезе в престижен топ 3.
 
Големият аржентинец Хуан Мануел Фанджо е с пет титли, а Михаел Шумахер засега е недостижим с неговите седем. Но настоящите съперници имат и още причини да са мотивирани. И то не малко.
 
Изненади винаги може да има, въпреки че от 2008-а насам само Дженсън Бътън (2009 г.) и Нико Розберг (2016 г.) ни ги поднесоха.
 
Сега "Ред Бул" дава заявка за нещо подобно с двамата си талантливи пилоти Макс Верстапен и Даниел Рикардо.

Битка за титлата между три отбора? Би било велико!
 
Embed from Getty Images

Хамилтън счупи няколко статистически рекорда през миналата година. Един от тях бе, че задмина великия Аертон Сена по титли и пол позиции. Сега го мотивира целта да изпревари по победи Шумахер, който има 91. Хамилтън към момента е с 29 по-малко.
 
Мотивацията на Люис не трябва да се поставя под въпрос. На няколко пъти в предсезонните тестове заяви, че има амбиция да се състезава за още поне 2 години. Макар преди това да признаваше, че му липсва личен живот.
 
Логично е да си представим, че не е най-лесното нещо за един дългогодишен пилот да се отдели от мечтата си. Всички ние без замисляне бихме седнали зад волана на тяхното място, но това е реакция на хора, които гледат отстрани.
 
Същото важи и за конкурентите на Хамилтън, които са повече от мотивирани да го свалят от трона. Това в най-голяма степен важи за Фетел, който имаше сдърпване с британеца при онзи инцидент в Азербайджан през миналата година. 
 
 
Сега двамата го играят приятели, но когато пак навлезе напрежението на пистата, ще се види истинската светлина на отношенията им. Затова ще спомогне и Верстапен, който не цепи басма на никого.
 
Та Хамилтън има амбиция да докаже, че е по-добър от Фетел като стане световен шампион отново. Толкова логично.
 
През миналата година Фетел започна ударно точно в Австралия, когато спечели, въпреки че Хамилтън имаше в ръцете си пол позишъна. Германецът водеше в класирането до 13-о от сезона състезание, по-конкретно Гран При на Италия.
 
Тогава обаче бе задминат и Хамилтън доминираше почти изцяло в останалите седем надпревари. "Ферари" направи множество грешки, както индивидуални на пилотите, така и в стратегически план.
 
Embed from Getty Images

Оттам заявиха, че главната им амбиция е да ги изчистят за 2018-а, но това не е никак лека задача. Грешки ще има при всички отбори, затова е интересен спортът.
 
Мнозина смятаха и може би с право, че колата на "Ферари" през миналата година бе по-бърза от тази на "Мерцедес'.

Така че се очаква повечето погледи да са втренчени към италианския конструктор в Австралия. Финландците в сянка Кими Райконен и Валтери Ботас са тези, които ще объркват не малко сметки.
 
В "Ред Бул" обаче не са казали последната си дума. Този отбор има голям потенциал, а главните им оръжия са бързата кола и вътрешната конкуренция.
 
За Верстапен е ясно, че е изключително бърз и талантлив пилот, който е готов да се бори с двамата големи над него. Феновете му вече чакат, вероятно с право, да направи голямата стъпка и да се включи в борбата.

Рикардо пък вярва, че с нищо не отстъпва на холандския си съотборник и също иска да е №1 в отбора, както в момента е колегата му.
 
Самият Рикардо призна, че "Ред Бул" е с много малко зад "Мерцедес" като скорост и възможности по време на тестовете в Барселона. 
 
Embed from Getty Images

Един друг пилот е смятан за най-талантливият и можещ изобщо във "Формула 1" - Фернандо Алонсо. Отборът му "Макларън" засега не дава особено позитивни знаци, тъй като имаше множество проблеми по време на подготвителните обиколки. 
 
В последните три години испанецът буквално пропилява таланта си в този отбор и мнозина смятат, че щеше да има поне четири вместо две титли при малко по-добро стечение на обстоятелствата.
 
"Макларън" спря партньорството си с "Хонда" и вече ще се снабдява с двигатели от "Рено". Проблемите обаче не липсваха отново, въпреки че Алонсо направи много бърза обиколка в края на тестовете. 
 
"Макларън", "Хаас" и "Рено" ще са отборите, които искат да се настанят на четвъртото място в края на шампионата. Естествено, това не е цел, която отговаря на качествата на Алонсо, но постижението би било стъпка нагоре след злощастния развой на кариерата му.
 
Клишето гласи, че битката във "Формула 1" ще е жестока и сякаш не можем да не се съгласим.

Стартът е в неделя, 25 март, а мястото е Мелбърн. 
 
Embed from Getty Images