Това е вторият по дължина в света железопътен маршрут, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Той е поредното доказателство за усилията на Китай да заздрави търговските връзки със Западна Европа по съвременния "Път на коприната".

Компанията Иу Тянмън индъстри (Yiwu Tianmeng Industry) уточни, че влакът е пристигнал в Иу на 29 април в 9:30 сутринта местно време(1:30 часа по Гринуич, 4:30 часа бълг.време).

Китай даде начало на стратегията "Един път, един пояс" (One road, one belt) през 2013 година и оттогава е инвестирал милиони в изграждането на мащабни инфраструктурни връзки.

Влакът, превозващ от уиски и бебешко мляко до лекарства и машини, отпътува от Лондон на 10 април и премина през Франция, Белгия, Германия, Полша, Беларус, Русия и Казахстан.

Пътуването продължи 20 дни и приключи в Иу в източната провинция Чжъцзян - голям търговски център за потребителски стоки.

Новият маршрут е по-дълъг от известната руска Транссибирска железопътна линия, но е с около 1000 по-къс от линията рекордьор Китай-Мадрид, открита през 2014 година.

Лондон е 15-ият град, свързан с новата мрежа за товарен транспорт, предложена от държавната корпорация Чайна рейлуей (China Railway Corporation), която посочва, че нейните услуги са по-евтини от авиотранспорта и по-бързи от морския транспорт.

Пътуването по този маршрут би трябвало да бъде с 30 дни по-кратко, отколкото превозването на стоките с кораб, заявиха местните власти, но пробното пътуване отне два дни повече, отколкото очакваните 18 дни.

Влакът, носещ името "Източен вятър", може да превозва около 88 транспортни контейнера, според властите в Иу, спрямо 10 000 до 20 000 контейнера, които може да се превозят с товарен кораб.

Не е ясно колко струва начинанието, като някои специалисти поставят под въпрос рентабилността му.

Китай има вече редовни директни товарни железопътни връзки с Германия, която е най-голямата европейска икономика.

Британският премиер Тереза Мей ще посети Китай по-късно тази година, като разговорите вероятно ще включват излизането на Великобритания от ЕС, според британски официални представители.

Около 80 процента от световната търговия се осъществява по море, тъй като товарните железопътни превози се сблъскват с технически и бюрократични спънки в отделните страни.