Оказва се, че всички компании в страната са договаряли помежду си всички аспекти на бизнеса - технологиите, които да вкарват в автомобилите, цените, доставчиците и дори как да лъжат за нивата на вредни емисии от дизеловите автомобили.

За тайните срещи пише списание „Шпигел”, след дълго разследване, започнало след скандала с вредните емисии от колите на „Фолксваген”, съобщи Нова телевизия.

Според журналистите, договорките са факт от повече от 15 години, като е имало над 60 срещи на всички фирми.

Засега не е ясно, колко от тях попадат под антитръстовото законодателство на Германия и Европейския съюз. Но „Фолксваген” и „Мерцедес” вече са били проверявани и са признали за тайните срещи.

ЕК проверява за картел между големите германски автомобилостроители


Европейската комисия съобщи, че проверява сигналите за съществуването на картел между големите германски автомобилостроители.

"Европейската комисия и германското бюро за борба с картелите получиха сведения" за евентуален картел между германските автомобилостроители Фолксваген (Volkswagen), Ауди (Audi), Порше (Porsche), Бе Ем Ве (BMW) и Даймлер (Daimler), "които се проучват от Комисията", съобщи ЕК.

На този етап ще е прибързано да се правят повече предположения. Европейската комисия и националните власти по въпросите на конкуренцията са в тясно сътрудничество по този тип дела, добави говорител на ЕК.

След проверката Европейската комисия ще прецени дали да започне разследване, което може да трае години, преди да бъде наложена финансова санкция.

Политиката на ЕК насърчава фирмите сами да й предават вътрешни доказателства за наличието на картел. Първата фирма член на картел, която доброволно се разкрие, избягва глобата.

На 19 юли 2016 г. Европейската комисия наложи глоба от 2,93 милиарда евро на четири европейски компании за производство на камиони по обвинение, че те в продължение на 14 години се договаряли помежду си на какви цени да продават камионите си.