Новата метростанция ще се изгражда в района на Бакърена фабрика, каза главният архитект на София Здравко Здравков.
Половината от сумата ще бъде платена от частно дружество, което изгражда жилищен комплекс в района.
Американци ще строят метростанция в София >>>
Инвестицията, която се предлага от собствениците на терените около метростанцията, е с цел тя да обслужва и техните терени.
"Това ще даде възможност цените на имотите да бъдат по-атрактивни, защото все пак там се предвижда изграждане на жилищен комплекс, а защо не и на стадион.
Метрото е градоустройствен фактор, който увлича след себе си инвеститорите и неслучайно имотите там започват да се увеличават като стойност“, каза архитект Здравков.
Метростанцията ще обслужват между 7 и 10 хиляди пътуващи ежедневно, сочат изчисленията на Столична община.
Тя е предвидена още по време на строителството на метрото през 2003 г. и е заложена като конструкция в общия устройствен план, но е нефункционираща.
На същото място е и бъдещата ж.п. гара "Обеля", която ще е крайна гара за влаковете, идващи от Елин Пелин и преминаващи през Централната гара. Там е заложено да има и автогара.
Идеята е зоната да стане един интермодален транспортен възел, в който да има метро, автогара и крайна ж.п. гара, посочи пред журналисти главният архитект на София Здравко Здравков.
Половината от сумата ще бъде платена от частно дружество, което изгражда жилищен комплекс в района.
Американци ще строят метростанция в София >>>
Инвестицията, която се предлага от собствениците на терените около метростанцията, е с цел тя да обслужва и техните терени.
"Това ще даде възможност цените на имотите да бъдат по-атрактивни, защото все пак там се предвижда изграждане на жилищен комплекс, а защо не и на стадион.
Метрото е градоустройствен фактор, който увлича след себе си инвеститорите и неслучайно имотите там започват да се увеличават като стойност“, каза архитект Здравков.
Метростанцията ще обслужват между 7 и 10 хиляди пътуващи ежедневно, сочат изчисленията на Столична община.
Тя е предвидена още по време на строителството на метрото през 2003 г. и е заложена като конструкция в общия устройствен план, но е нефункционираща.
На същото място е и бъдещата ж.п. гара "Обеля", която ще е крайна гара за влаковете, идващи от Елин Пелин и преминаващи през Централната гара. Там е заложено да има и автогара.
Идеята е зоната да стане един интермодален транспортен възел, в който да има метро, автогара и крайна ж.п. гара, посочи пред журналисти главният архитект на София Здравко Здравков.