1

NASA

Енцелад Луната на Сатурн - Енцелад Cassini откри океан под повърхността на сатурновата луна Енцелад Енцелад изригва водни частици Европа Европа Европа Европа На луната Европа има гейзери, изпускащи струи от водна пара Европа Юпитеровата луна Ганимед Юпитеровата луна Ганимед Ганимед сравнена със Земята и Луната Повърхността на Ганимед Строежът на Ганимед Калисто Калисто - тънкият син слой е вода в течна форма Калисто сравнена с Луната и Земята Кратер на Калисто Калисто на фона на Юпитер Цветовете на Церес Церес Церес Церес сравнен с Луната и Земята Плутон Замръзналата вода на Плутон Повърхността на Плутон Повърхността на Плутон планините Тартус Дорса на Плутон Изгрев над Плутон Луната на Сатурн - Диона Луната на Сатурн - Диона Луната на Сатурн - Диона Луната на Сатурн - Диона Диона сравнена със Земята и Луната Оберон Оберон сравнен със Земята и Луната Титания Титания Титания сравнена с Луната и Земята Тритон Тритон Тритон Повърхността на Тритон много прилича на тази на спътника Европа Чернобяла снимка на Нептун (горе) и Тритон (долу) Тритон сравнен със Земята и Луната
НАСА готви важна пресконференция, на която ще изнесе нова информация за "водните светове", намиращи се в нашата Слънчева система.
Прякото включване на НАСА ще се състои на 13-и април от 21:00 българско време.

По време на пресконференцията ще бъдат обсъдени нови открития, направени с помощта на космическата сонда Cassini, която обикаля около Сатурн, и космическият телескоп Hubble.

Вижте как изглежда Енцелад >> >> >>

От тук можем да предположим, че откритията касаят луната на Сатурн - Енцелад, за която се знае, че има глобален океан от течна вода под ледената си покривка.

Новите открития ще помогнат за мисията Clipper, която ще изследва ледената луна на Юпитер - Европа.

Вижте снимки на "водната" Европа >> >> >>

Clipper ще стартира през идното десетилетие, като учените искаха да мисията да включва и спускаем модул, който да кацне на повърхността на Европа.

Въпреки, че НАСА отново получи доста щедър бюджет от 19,5 милиарда долара, включването на спускаемия модул е под въпрос и то по финансови причини.

Европа и Енцелад са две изключително интересни луни, защото под дебелата им ледена покривка има глобални океани от течна вода, в която е много вероятно да има живот.

В нашата Слънчева система има и други "водни светове", под чиято ледена обвивка има вода в течна форма.

Най-голямата луна в Слънчевата система - Ганимед, който орбитира около Юпитер, е единственият спътник със собствена магнитосфера и има повече вода, отколкото Земята.

Вижте как изглежда Ганимед >> >> >>

Други обекти, на които има вода в течна форма, криеща се под дебел слой лед са: планетите-джуджета Плутон и Церес и луната на Юпитер Калисто.

Вижте как изглеждат Калисто, Церес и Плутон >> >> >>

Предполага се, че глобален океан от течна вода може да има и на спътника на Сатурн - Диона, луните на Уран - Оберон и Титания, както и на луната на Нептун - Тритон.

Вижте как изглеждат Диона, Оберон, Титания и Тритон >> >> >>

Сподели

ЛАЙФ Модата на покриващите се жени в Турция
Беше време, когато покриващите се туркини ходеха само с черни или кафяви безформени, безлични облекла. Но при управлението на Ердоган настана коренна промяна.
Домовчийски и Елена с меден месец на Малдивите Америка Ферера и Райън отпразнуваха 12 г. заедно