1
Астрономи откриха свръхмасивни черни дупки в галактики джуджета.
Международен екип от астрономи установи, че галактики джуджета може до голяма степен да са съставени от свръхмасивни черни дупки, съобщава Лента, цитирана от БТА.

Учените открили две свръхмасивни черни дупки, които са 4,4 милиона и 5,8 милиона пъти по-тежки от Слънцето.

Гравитационните обекти са разположени в свръхкомпактните галактики джуджета VUCD3 и M59cO в съзвездието Дева. Около 17 процента от масата на всяка от двете галактики се отъждествяват с масата на черната дупка.

До тези заключения специалистите стигнали, след като анализирали събрани от космическия телескоп "Хъбъл" данни, използвайки адаптивна оптика.

Преди три години същият екип от астрономи идентифицира свръхмасивна черна дупка в друга свръхкомпактна галактика. Обикновено на даден гравитационен обект се падат няколко процента от масата на галактиката. Откритието на учените свидетелства, че във Вселената може да има много повече свръхмасивни черни дупки, отколкото се смяташе досега, а откритите галактики изглежда са фрагменти от по-големи системи, съществували в древността.

Резултатите от изследването са качени на сайта arXiv.org.  Сподели

ЛАЙФ Истинската причина Кари да избере Тузара пред Ейдън
Авторката на книгата „Сексът и градът“ Кандис Бушнел разкрива причината защо героинята й Кари е избрала Тузара, а не Ейдън.
Топ храни и напитки за сияйна кожа Кайли Дженър (20) очаква първото си дете