Най-странните германски танкове (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Най-странните германски танкове (снимки) 31
УouTube

Най-странните германски танкове (снимки)

След като ви представихме най-странните руски танкове е време да отправим поглед към налудничавите проекти на немците.

28 2523
Германците променят начина, по който се използват танковете на бойното поле. Те стават известни с блицкриг тактиката, според която двигателят на танка е толкова важно оръжие, колкото оръдието му. Бързо сравнение с руските танкове разкрива и друго - немците явно имат слабост към по-тежките машини.

Така например, най-новите модификации на Leopard 2 имат тегло от около 62 тона, а най-новия руски танк Т14 Армата тежи 48 тона. По време на Втората световна война, тази тенденция достига абсурдни размери, като немските инженери започват работа върху проекти за сухопътни бойни кораби - мега танкове с тегло от порядъка на 1000 тона.

Ето кои са най-странните немски танкове:

Landkreuzer P. 1000 Ratte
Този проект се ражда в главата на главният директор на Krupp през лятото на 1942 г. и бързо печели симпатиите на Адолф Хитлер. Landkreuzer P. 1000 Ratte е трябвало да тежи 1000 тона, дължина от 39 метра, ширина от 14 м и височина от 11 м. Пътният просвет щял да е цели 2 метра. Този "сухоземен крайцер" е трябвало да бъде въоръжен с две 280-милиметрови корабни оръдия, едно 128 мм оръдие, осем 20-милиметрови противовъздушни оръдия Flak38 и две 15 мм картечници. Задвижването на бронирания мастодонт е трябвало да се осигурява от 10 двигателя с обща мощност от 17 000 к.с. Максималната скорост трябвало да е 40 км/ч, а максималният обсег с пълни резервоари - 190 км. Под напътствието на Хитлер проектът прераства в концепция, която е на път да се реализира. Министърът на военната промишленост Алберт Шпеер и генералите на Вермахта все пак убеждават фюрера, че подобен мега танк е абсурден и разработката е прекратена през 1943 г. "Фантазиите на Хитлер понякога залитаха в мегаломанска посока", коментира Landkreuzer P. 1000 Ratte създателят на блицкриг доктрината - Хайнц Гудериан.

Вижте как изглежда Landkreuzer P. 1000 Ratte >> >> >>




Panzer VIII Maus

Със своето тегло от 188 тона това "мишле" е най-тежкият танк създаван някога. Дизайнът е дело на Фердинанд Порше, а Хитлер очаквано се влюбва в огромната машина. Освен с дебелата си, почти непробиваема броня, танкът блести и с двете си оръдия - основното е 128-милиметрово, а помощното е 75-милиметрово. Двигателят обаче е само един и с мощност от 1200 кс. Това прави Panzer VIII Maus изключително тромав - максималната скорост е 20 км/ч, а нормалната е 10 км/ч. По пресечена местност танкът можел да измине едва 62 км. Това накарало немските генерали да се обявят против проекта, а тяхната съпротива забавила значително разработката - били произведени едва 2 прототипа, които така и не влезнали в бойни действия.

Вижте как изглежда Panzer VIII Maus >> >> >>




Kugelpanzer
Освен любовта си към големите и тежки машини, немците явно не забравяли и за обратната страна на монетата. Kugelpanzer е най-малкият едноместен танк, създаван някога. Дизайнът му е толкова странен, че доста хора смятат бронираното топче за мистификация. Въпреки това пленен Kugelpanzer е изложен в танковия музей Кубинка. Kugelpanzer е дело на Krupp, тежи малко над тон и има малко двигателче с мощност от едва 25 к.с. Те са достатъчни за да ускорят бронираното топче до впечатляващите... 8 км/ч. Целта на бронираната машина била да служи като мобилен наблюдателен артилерийски пост, но както може да се очаква, слабите и качества довели до пълното забвение на странния Kugelpanzer.

Вижте как изглежда Kugelpanzer >> >> >>




A7V Sturmpanzerwagen
Това е първият немски танк, дебютирал през 1917 година, като машината определено има някои странности. Машината имала 6 картечници и едно основно 57-милиметрово оръдие. Конструкторски грешки обаче направили Sturmpanzerwagen много непрактичен - машината постоянно засядала на бойното поле и отстъпвала изключително много по маневреност на първите британски танкове. Друга слабост била необходимостта екипажът да се състои от 18 човека - всички натъпкани в тази "консервна кутия" с дължина от 7 метра и ширина от 3 метра. Sturmpanzerwagen бил пълен провал по всички параметри.

Вижте как изглежда A7V Sturmpanzerwagen >> >> >>




K-Wagen
Страстта към тежките танкове на немците се проявява още през Първата световна война, а K-Wagen остава само на хартия заради недостига на стомана. Танъкт е трябвало да тежи 120 тона, да има четири 77-милиметрови оръдия, 7 картечници и два двигателя. Екипажът щял да се състои от цели 27 души. Хинденбург бил голям привърженик на проекта, а малко преди края на войната вече били готови два прототипа. Загубата на ПСВ и наложените забрани довели до окончателния отказ от проекта.

Вижте как изглежда K-Wagen >> >> >>




Sturmtiger
Тази бронирана обсадна машина имала за цел разрушаването на сгради и излиза в малка серия от 19 бройки в края на ВСВ, а практичността и се оказва почти нулева. Всъщност единственото участие на Sturmtiger в бойни действия по предназначение е по времето на Варшавското въстание. Sturmtiger е въоръжен с едно 380 милиметрово оръдие, изстрелващо ракетни снаряди. Като помощно въоръжение били монтирани 100-милиметров минохвъргачка и картечница.

Вижте как изглежда Sturmtiger >> >> >>




Rammtiger

Това е друг необичаен проект, за който са били похабени време и средства. Rammtiger е танк таран, въоръжен единствено с една картечница. Целта на машината била да разбива вражеските ограждения, правейки път за другите танкове. Не се знае много за бойната история на Rammtiger, но самоходният таран накрая свършва в руски плен.

Вижте как изглежда Rammtiger >> >> >>

Най-странните германски танкове (снимки) 31

Най-странните германски танкове (снимки)

След като ви представихме най-странните руски танкове е време да отправим поглед към налудничавите проекти на немците.

28 2523 УouTube
Германците променят начина, по който се използват танковете на бойното поле. Те стават известни с блицкриг тактиката, според която двигателят на танка е толкова важно оръжие, колкото оръдието му. Бързо сравнение с руските танкове разкрива и друго - немците явно имат слабост към по-тежките машини.

Така например, най-новите модификации на Leopard 2 имат тегло от около 62 тона, а най-новия руски танк Т14 Армата тежи 48 тона. По време на Втората световна война, тази тенденция достига абсурдни размери, като немските инженери започват работа върху проекти за сухопътни бойни кораби - мега танкове с тегло от порядъка на 1000 тона.

Ето кои са най-странните немски танкове:

Landkreuzer P. 1000 Ratte
Този проект се ражда в главата на главният директор на Krupp през лятото на 1942 г. и бързо печели симпатиите на Адолф Хитлер. Landkreuzer P. 1000 Ratte е трябвало да тежи 1000 тона, дължина от 39 метра, ширина от 14 м и височина от 11 м. Пътният просвет щял да е цели 2 метра. Този "сухоземен крайцер" е трябвало да бъде въоръжен с две 280-милиметрови корабни оръдия, едно 128 мм оръдие, осем 20-милиметрови противовъздушни оръдия Flak38 и две 15 мм картечници. Задвижването на бронирания мастодонт е трябвало да се осигурява от 10 двигателя с обща мощност от 17 000 к.с. Максималната скорост трябвало да е 40 км/ч, а максималният обсег с пълни резервоари - 190 км. Под напътствието на Хитлер проектът прераства в концепция, която е на път да се реализира. Министърът на военната промишленост Алберт Шпеер и генералите на Вермахта все пак убеждават фюрера, че подобен мега танк е абсурден и разработката е прекратена през 1943 г. "Фантазиите на Хитлер понякога залитаха в мегаломанска посока", коментира Landkreuzer P. 1000 Ratte създателят на блицкриг доктрината - Хайнц Гудериан.

Вижте как изглежда Landkreuzer P. 1000 Ratte >> >> >>




Panzer VIII Maus

Със своето тегло от 188 тона това "мишле" е най-тежкият танк създаван някога. Дизайнът е дело на Фердинанд Порше, а Хитлер очаквано се влюбва в огромната машина. Освен с дебелата си, почти непробиваема броня, танкът блести и с двете си оръдия - основното е 128-милиметрово, а помощното е 75-милиметрово. Двигателят обаче е само един и с мощност от 1200 кс. Това прави Panzer VIII Maus изключително тромав - максималната скорост е 20 км/ч, а нормалната е 10 км/ч. По пресечена местност танкът можел да измине едва 62 км. Това накарало немските генерали да се обявят против проекта, а тяхната съпротива забавила значително разработката - били произведени едва 2 прототипа, които така и не влезнали в бойни действия.

Вижте как изглежда Panzer VIII Maus >> >> >>




Kugelpanzer
Освен любовта си към големите и тежки машини, немците явно не забравяли и за обратната страна на монетата. Kugelpanzer е най-малкият едноместен танк, създаван някога. Дизайнът му е толкова странен, че доста хора смятат бронираното топче за мистификация. Въпреки това пленен Kugelpanzer е изложен в танковия музей Кубинка. Kugelpanzer е дело на Krupp, тежи малко над тон и има малко двигателче с мощност от едва 25 к.с. Те са достатъчни за да ускорят бронираното топче до впечатляващите... 8 км/ч. Целта на бронираната машина била да служи като мобилен наблюдателен артилерийски пост, но както може да се очаква, слабите и качества довели до пълното забвение на странния Kugelpanzer.

Вижте как изглежда Kugelpanzer >> >> >>




A7V Sturmpanzerwagen
Това е първият немски танк, дебютирал през 1917 година, като машината определено има някои странности. Машината имала 6 картечници и едно основно 57-милиметрово оръдие. Конструкторски грешки обаче направили Sturmpanzerwagen много непрактичен - машината постоянно засядала на бойното поле и отстъпвала изключително много по маневреност на първите британски танкове. Друга слабост била необходимостта екипажът да се състои от 18 човека - всички натъпкани в тази "консервна кутия" с дължина от 7 метра и ширина от 3 метра. Sturmpanzerwagen бил пълен провал по всички параметри.

Вижте как изглежда A7V Sturmpanzerwagen >> >> >>




K-Wagen
Страстта към тежките танкове на немците се проявява още през Първата световна война, а K-Wagen остава само на хартия заради недостига на стомана. Танъкт е трябвало да тежи 120 тона, да има четири 77-милиметрови оръдия, 7 картечници и два двигателя. Екипажът щял да се състои от цели 27 души. Хинденбург бил голям привърженик на проекта, а малко преди края на войната вече били готови два прототипа. Загубата на ПСВ и наложените забрани довели до окончателния отказ от проекта.

Вижте как изглежда K-Wagen >> >> >>




Sturmtiger
Тази бронирана обсадна машина имала за цел разрушаването на сгради и излиза в малка серия от 19 бройки в края на ВСВ, а практичността и се оказва почти нулева. Всъщност единственото участие на Sturmtiger в бойни действия по предназначение е по времето на Варшавското въстание. Sturmtiger е въоръжен с едно 380 милиметрово оръдие, изстрелващо ракетни снаряди. Като помощно въоръжение били монтирани 100-милиметров минохвъргачка и картечница.

Вижте как изглежда Sturmtiger >> >> >>




Rammtiger

Това е друг необичаен проект, за който са били похабени време и средства. Rammtiger е танк таран, въоръжен единствено с една картечница. Целта на машината била да разбива вражеските ограждения, правейки път за другите танкове. Не се знае много за бойната история на Rammtiger, но самоходният таран накрая свършва в руски плен.

Вижте как изглежда Rammtiger >> >> >>