УouTube
Какво знаем за руската ”летяща крепост”
Русия разполага със самолет, специално пригоден за условията на ядрена война. Какво знаем за него?
141
939
Ил-80, наричан още и Ил-86ВзПУ, е един от най-любопитните руски самолети. Проектът се базира на пътническия Ил-86 и се ражда в средата на 80-те години на ХХ век.
За разлика от Ил-86 "летящата крепост" е без прозорци, а единствената остъклена част се намира в пилотската кабина и изградени от специална заздравена сплав.
Цялата конструкция на самолета работи на принципа на фарадеевия кафез, използвани са специални отразяващи материали, а крайният резултат е, че електрониката на самолета не може да бъде засегната от електромагнитен импулс - причинен от взрив на водородна бомба.
Ил-80 разполага със специална антена за свръхдълги вълни, чрез която се осъществява връзката с ядрената триада на Русия. Самолетът има още и сателитна връзка и два изключително способни електрогенератора.
Стигаме и до най-любопитния момент - каква е целта на Ил-80?
Руската "летяща крепост" трябва да служи като въздушен команден пост, от който да се ръководи Третата световна война - основната задача на самолета е да предава съобщенията за изстрелването на балистичните ракети на Руската Федерация.
В нормални ситуации винаги един от 4-те броя Ил-80 е във въздуха, като се предполага, че при извънредни ситуации излитат всички самолети. Това увеличава шансовете да бъдат избегнати ефектите на изненадващата ядрена атака, която да парализира Русия.
Самолетът служи и като една от последните мерки, преди активирането на автоматичната система "Периметър". Тя е създадена да работи в случай, че всички руски управляващи и висши генерали са били убити от изненадващ ядрен удар. "Периметър" следи радиационната обстановка в страната и при откриване на повишени нива и невъзможност за връзка с командния щаб сама издава заповеди за изстрелване на ракетите.
И Ил-80, и системата "Периметър" са били успешно тествани, като любопитното е, че Русия скоро ще замени Ил-80 с нов самолет.
Той е наречен "Самолетът на страшния съд", струва цели 300 милиона долара и е базиран на Ил-96. Първия полет е осъществен през 2016 година, но за новият команден самолет се знае изключително малко.
За разлика от Ил-86 "летящата крепост" е без прозорци, а единствената остъклена част се намира в пилотската кабина и изградени от специална заздравена сплав.
Цялата конструкция на самолета работи на принципа на фарадеевия кафез, използвани са специални отразяващи материали, а крайният резултат е, че електрониката на самолета не може да бъде засегната от електромагнитен импулс - причинен от взрив на водородна бомба.
Вижте как изглежда Ил-80 >> >> >>
Ил-80 разполага със специална антена за свръхдълги вълни, чрез която се осъществява връзката с ядрената триада на Русия. Самолетът има още и сателитна връзка и два изключително способни електрогенератора.
Стигаме и до най-любопитния момент - каква е целта на Ил-80?
Руската "летяща крепост" трябва да служи като въздушен команден пост, от който да се ръководи Третата световна война - основната задача на самолета е да предава съобщенията за изстрелването на балистичните ракети на Руската Федерация.
В нормални ситуации винаги един от 4-те броя Ил-80 е във въздуха, като се предполага, че при извънредни ситуации излитат всички самолети. Това увеличава шансовете да бъдат избегнати ефектите на изненадващата ядрена атака, която да парализира Русия.
Самолетът служи и като една от последните мерки, преди активирането на автоматичната система "Периметър". Тя е създадена да работи в случай, че всички руски управляващи и висши генерали са били убити от изненадващ ядрен удар. "Периметър" следи радиационната обстановка в страната и при откриване на повишени нива и невъзможност за връзка с командния щаб сама издава заповеди за изстрелване на ракетите.
И Ил-80, и системата "Периметър" са били успешно тествани, като любопитното е, че Русия скоро ще замени Ил-80 с нов самолет.
Той е наречен "Самолетът на страшния съд", струва цели 300 милиона долара и е базиран на Ил-96. Първия полет е осъществен през 2016 година, но за новият команден самолет се знае изключително малко.