Shutterstock
Страстта към селфитата е психично разстройство
Изследване сред група студенти от Университета в Индиана твърди, че обсебващата страст към автопортретни снимки (селфи) може да означава психично разстройство.
3
373
Повод за изследването е иронична статия от 2014 г., която описва три стадия на поражение на психиката, наречено „селфитис”. Учените са проучили основните фактори, които подбуждат младите хора да си правят селфита и да ги публикуват в социалните мрежи, в опит да потвърдят или опровергаят предположенията в статията, предава technewws.bg.
Оказва се, че увлечението по автопортретните снимки наистина има черти на психично разстройство, сходно с други видове зависимости.
От общо 734 участника в изследването 400 проявили страст към селфито. При това, 34% от анкетираните били в гранично състояние, 40,5% – в остра форма на „заболяването”, а 25,5% – в хронична.
Манията за селфи била най-разпространена (56%) сред участниците във възрастовата група 16-20 години. Любопитен факт е, че мъжете са по-пристрастени към автопортретните снимки, отколкото жените.
Към основните фактори, подбуждащи младите хора да си правят и публикуват селфита, учените посочват социалното съперничество, нуждата от внимание и повишаване на увереността в себе си.
Авторите на доклада уточняват, че използваната от тях методика за изследване ограничава ценността на събраните данни и влияе на резултата. Но те са убедени, че заболяването, което може да се опише като обсебваща страст към автопортретните снимки, съществува.
Оказва се, че увлечението по автопортретните снимки наистина има черти на психично разстройство, сходно с други видове зависимости.
От общо 734 участника в изследването 400 проявили страст към селфито. При това, 34% от анкетираните били в гранично състояние, 40,5% – в остра форма на „заболяването”, а 25,5% – в хронична.
Манията за селфи била най-разпространена (56%) сред участниците във възрастовата група 16-20 години. Любопитен факт е, че мъжете са по-пристрастени към автопортретните снимки, отколкото жените.
Към основните фактори, подбуждащи младите хора да си правят и публикуват селфита, учените посочват социалното съперничество, нуждата от внимание и повишаване на увереността в себе си.
Авторите на доклада уточняват, че използваната от тях методика за изследване ограничава ценността на събраните данни и влияе на резултата. Но те са убедени, че заболяването, което може да се опише като обсебваща страст към автопортретните снимки, съществува.