Вторият реактивен самолет в света (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Вторият реактивен самолет в света (снимки) 13

Вторият реактивен самолет в света (снимки)

Caproni Campini N.1 е самолет, който е можел да извърши първият реактивен полет в историята, но вместо това станал втори.

11 729
Разработката на Caproni Campini N.1 стартирала още през 1931 година, с теоретичния труд на италианеца Секондо Кампини. Според него реактивният двигател би могъл да намери голямо приложение в авиацията.

За да покаже на всички потенциалът на своята разработка, италианецът монтирал реактивен двигател на лодка и извършил скоростно плаване по каналите във Венеция. Събитието събрало доста зрители, а Кампини станал известен.

От Кампини се заинтересовала и италианската държава, която решила да финансира изследванията му през 1934 г. Някъде по това време, малката фирма на креативния италианец обединила сили с авиопроизводителя Caproni.

Интересно, но докато Германия и Великобритания развивали своите реактивни самолети в пълна секретност, то италианците решили да дадат колкото се може по-голяма гласност на своя проект.

Вижте как изглеждал Caproni Campini N.1 >> >> >>



Почти цялата конструкция на самолета била изградена от дуралумин, а дизайнът на крилата му бил конвенционален. Кабината била обаче иновативна, заради своето херметическо затваряне - италианците знаели, че реактивният самолет може да достигне по-големи висини.

Проблемен се оказал двигателят, чието създаване отнело най-много време. Крайният резултат не бил особено задоволителен - агрегатът имал малка тяга, но бил алчен за гориво.

Всъщност дизайнът на самия двигател бил много по-различен от приетия за стандартен днес вид. Той разчитал на компресор, задвижван от стандартен ДВГ агрегат.

Въпреки това, на 27 август 1940 година Caproni Campini N.1 прави първия си полет, а макар двигателят да работи само с половината от своята мощност е постигната максимална скорост от 360 км/ч. При вторият полет е постигната скорост от 512 км/ч.

За кратък момент Caproni Campini N.1 е обявен за първият полетял във въздуха реактивен самолет. Истината е, че точно на същата дата, но година по-рано - на 27 август 1939 г. полита немският реактивен самолет Heinkel He 178. Неговият полет обаче е запазен в тайна, заради секретният характер на немската реактивна програма.

На 30 ноември 1941 година бил извършен най-известният полет на самолета, който прелетял ниско над Рим. Този полет бил широко отразен в медиите, като в резултат на това Италия получила официални поздравителни телеграми от 33 държави - една не малка част от тях били във война със страната.

Италия обаче не успяла да създаде военен реактивен самолет, а Caproni Campini N.1 можел да служи единствено като технологичен демонстратор. По-късно се разбрало, че самолетът не е извършил първия реактивен полет, а на пилотите му се е налагало да летят с отворена кабина, заради проблеми с топлината от двигателя.

След краят на войната Кампини получил покана да замине за САЩ, където да работи по първата задвижвана от реактивен двигател кола. Този проект не успял да се осъществи, но Кампини помогнал в разработката на реактивния бомбардировач Boeing B-47 Stratojet.
Вторият реактивен самолет в света (снимки) 13

Вторият реактивен самолет в света (снимки)

Caproni Campini N.1 е самолет, който е можел да извърши първият реактивен полет в историята, но вместо това станал втори.

11 729
Разработката на Caproni Campini N.1 стартирала още през 1931 година, с теоретичния труд на италианеца Секондо Кампини. Според него реактивният двигател би могъл да намери голямо приложение в авиацията.

За да покаже на всички потенциалът на своята разработка, италианецът монтирал реактивен двигател на лодка и извършил скоростно плаване по каналите във Венеция. Събитието събрало доста зрители, а Кампини станал известен.

От Кампини се заинтересовала и италианската държава, която решила да финансира изследванията му през 1934 г. Някъде по това време, малката фирма на креативния италианец обединила сили с авиопроизводителя Caproni.

Интересно, но докато Германия и Великобритания развивали своите реактивни самолети в пълна секретност, то италианците решили да дадат колкото се може по-голяма гласност на своя проект.

Вижте как изглеждал Caproni Campini N.1 >> >> >>



Почти цялата конструкция на самолета била изградена от дуралумин, а дизайнът на крилата му бил конвенционален. Кабината била обаче иновативна, заради своето херметическо затваряне - италианците знаели, че реактивният самолет може да достигне по-големи висини.

Проблемен се оказал двигателят, чието създаване отнело най-много време. Крайният резултат не бил особено задоволителен - агрегатът имал малка тяга, но бил алчен за гориво.

Всъщност дизайнът на самия двигател бил много по-различен от приетия за стандартен днес вид. Той разчитал на компресор, задвижван от стандартен ДВГ агрегат.

Въпреки това, на 27 август 1940 година Caproni Campini N.1 прави първия си полет, а макар двигателят да работи само с половината от своята мощност е постигната максимална скорост от 360 км/ч. При вторият полет е постигната скорост от 512 км/ч.

За кратък момент Caproni Campini N.1 е обявен за първият полетял във въздуха реактивен самолет. Истината е, че точно на същата дата, но година по-рано - на 27 август 1939 г. полита немският реактивен самолет Heinkel He 178. Неговият полет обаче е запазен в тайна, заради секретният характер на немската реактивна програма.

На 30 ноември 1941 година бил извършен най-известният полет на самолета, който прелетял ниско над Рим. Този полет бил широко отразен в медиите, като в резултат на това Италия получила официални поздравителни телеграми от 33 държави - една не малка част от тях били във война със страната.

Италия обаче не успяла да създаде военен реактивен самолет, а Caproni Campini N.1 можел да служи единствено като технологичен демонстратор. По-късно се разбрало, че самолетът не е извършил първия реактивен полет, а на пилотите му се е налагало да летят с отворена кабина, заради проблеми с топлината от двигателя.

След краят на войната Кампини получил покана да замине за САЩ, където да работи по първата задвижвана от реактивен двигател кола. Този проект не успял да се осъществи, но Кампини помогнал в разработката на реактивния бомбардировач Boeing B-47 Stratojet.