Европа разработи ”вечен” спътников двигател | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Европа разработи ”вечен” спътников двигател

Европа разработи ”вечен” спътников двигател

Сайтът на Европейската космическа агенция съобщи, че инженерите от ведомството са разработили и тествали "вечен" спътников двигател.

51 337
В качество на работно тяло на правотоковия йонен двигател специалистите са използвали атмосферния въздух. По този начин устройството ще може да бъде използвано за задвижване на космически апарати, намиращи се на не много високи орбити - до 200 километра над Земята.

С негова помощ спътниците ще могат да се позиционират там за много дълго, практически неограничено време.

Принципът на работа на йонните двигатели се състои в йонизацията на газови частици и тяхното ускорение с помощта на електростатично поле. Газовите частици в такива двигатели се ускоряват до много по-високи скорости в сравнение с химическите. Йонните двигатели са и по-икономични, но техен основен проблем е малката им тяга.

Поради тази причина те се монтират предимно на космически апарати с малки размери, действащи в условията на далечния космос, където слънчевите батерии на практика са неефективни.

Правотоковият йонен двигател няма нужда от резервоар с гориво. Вместо него двигателят използва газ, попадащ в него чрез въздухозаборник.
Европа разработи ”вечен” спътников двигател

Европа разработи ”вечен” спътников двигател

Сайтът на Европейската космическа агенция съобщи, че инженерите от ведомството са разработили и тествали "вечен" спътников двигател.

51 337
В качество на работно тяло на правотоковия йонен двигател специалистите са използвали атмосферния въздух. По този начин устройството ще може да бъде използвано за задвижване на космически апарати, намиращи се на не много високи орбити - до 200 километра над Земята.

С негова помощ спътниците ще могат да се позиционират там за много дълго, практически неограничено време.

Принципът на работа на йонните двигатели се състои в йонизацията на газови частици и тяхното ускорение с помощта на електростатично поле. Газовите частици в такива двигатели се ускоряват до много по-високи скорости в сравнение с химическите. Йонните двигатели са и по-икономични, но техен основен проблем е малката им тяга.

Поради тази причина те се монтират предимно на космически апарати с малки размери, действащи в условията на далечния космос, където слънчевите батерии на практика са неефективни.

Правотоковият йонен двигател няма нужда от резервоар с гориво. Вместо него двигателят използва газ, попадащ в него чрез въздухозаборник.