"Открихме, че има ясно психологическо предимство, когато медиата показва по-реалистичен тип тела, отколкото традиционните слаби модели", каза един от авторите на изследването Джесика Риджуей.

В опита бяха включени 49 жени на колежанска възраст. На всяка една бяха показани снимки на слаби, нормални или пълни модели. Момичетата отговориха на въпроси дали харесват собствените си тела и в каква степен сравняват себе си с моделите.

Участничките внимаваха по-малко и запомниха по-оскъдна информация, чувстваха се по-зле по отношение на телата си, гледайки кльощавите модели. Нормалните и по-пълните модели постигнаха обратния ефект, като предизвикаха по-високи нива на удовлетворение у доброволките. Ако медийните продуценти искат да привлекат вниманието на младите дами, може да е полезно да наемат модели в плюс размер, съветват експертите, цитирани от БТА.
ИЗБРАНО