Водещата китайска услуга за споделени превози Диди Чусин (Didi Chuxing) обмисля многомилиардно първично публично предлагане (IPO - ППП) на Хонконгската фондова борса догодина, според източници, цитирани от Ройтерс. Компанията е преосмислила предишната си стратегия за листване в Ню Йорк на фона на нарастващото напрежение между Китай и САЩ.

Диди, подкрепена от гигантите СофтБанк (SoftBank), Алибаба (Alibaba) и Тенсент (Tencent), е започнала предварителни разговори с инвестиционни банки за дългоочакваното ППП, твърдят трима източници, пожелали анонимност.

Компанията с централа в Пекин се стреми към оценка от над 60 милиарда долара към момента на първичното предлагане, което очаква да направи още през първата половина на 2021 година.

Основана преди осем години, Диди започна да генерира истинска печалба от второто тримесечие на годината и сега някои от инвеститорите й искат да се възползват от това, според единия от източниците.

Компанията планира и нов кръг за набиране на средства преди ППП в опит да повиши оценката си, допълват двама от тях.

На частния вторичен пазар някои от акциите й се търгуват доста под оценката от 56 милиарда долара, достигната през 2017 година, отбелязва Ройтерс.

Диди Чусин е най-голямата услуга за автомобилен транспорт в Китай. Основана е през 2012 година чрез изкупуването на местния клон на американския гигант Юбър (Uber) и почти изцяло контролира китайския пазар в тази сфера. Освен онлайн поръчка на такси Диди предлага услуги за наемане на автомобили и велосипеди, споделено пътуване (частно споделяне на коли), доставка на храна и други. Компанията има 550 милиона клиенти по цял свят, посочва ТАСС.