Първа дигитална банкова платформа, притежавана от и насочена към членове на ЛГБТ+ общността бе пусната тази седмица в САЩ като част от усилията да се отговори на нуждите на хомосексуалните и транссексуални потребители, предаде Ройтерс.

Новата платформа "Дейлайт" (Daylight) съобщи, че е разработила инструменти и съдържание, чрез които да помага на ЛГБТ+ американците да постигнат специфични финансови цели като спестяване на пари за сурогатно майчинство или операция за смяна на пола.

ЛГБТ+ общността в САЩ има обща покупателна сила от около 1 трлн. долара, но често не получава достатъчно услуги от банките, които не отразяват интересите й, каза главният изпълнителен директор на "Дейлайт" Роб Къртис.

Според оценки около 9 милиона души в САЩ се самоопределят като ЛГБТ+, по данни на института Уилямс към Калифорнийския университет.

Предприемачи в Бразилия миналата година създадоха първата банка за ЛГБТ+ общността - "Прайд банк" (Pride Bank), а първото кредитно дружество, създадено за нейните нужди "Сюпърбиа кредит" (Superbia Credit) се очаква да заработи в САЩ по-късно тази година.

"Дейлайт" ще предлага предплатени кредитни карти с предпочитаното от клиентите име. По този начин се обръща внимание на трънливия въпрос с имената на транссексуалните, които обикновено са различни от дадените им по рождение и фигуриращи в официалните документи. Платформата ще осигури и финансови консултанти, обучени да работят със специфичните нужди на ЛГБТ+ клиентите. Очаква се тя официално да започне да предоставя услугите си в средата на декември.