Коментари - Електромобили и хибриди вече доминират на автопазара в ЕС | Бизнес.dir.bg
назад

Електромобили и хибриди вече доминират на автопазара в ЕС

Взети заедно изпреварват по продажби бензиновите; дизеловите отстъпиха и второто място, вече са с дял под 18%

Обратно в новината
| Автор: Кристиан Костурков, 3e-news.net

Коментари - Електромобили и хибриди вече доминират на автопазара в ЕС | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много разбирачи за екология,ваксини,световна конспирация и пр от бг. Е ми,фактите на заразените говорят. Аз се ваксинирах,нищо ми няма.А съм с доста заболявания.Българина това му е призванието,вечно да е контра на нещо или някой. Няма как да се върнем към парните локомотиви и каретите.Петрола рано или късно ще свърши.Норвегия гази в петрол,а тук в града който съм близо 50 пр от колите са електрички. И всеки който сменя,прескача хибрида. Понеже за хибрид плащаш все едно е дизелак Отскоро въведоха год.данък и за ел колите,но пак е по-евтино. Къде е 4 кр за преминаване през камера и станция с ел кола,къде 30 кр с двигател. Затова караме ел коли. Понеже като удариш калема,хем караш старо,хем пушилка бензинка или дизелак,и е два пъти поне по-скъпо на месец. А така изплащайки ел кола,може пак да ги даваш тия пари,ама не храниш изедници от пътното за такси.И караш автоматик и ново.

След като смених Дизелака Опел мерива Б,2011 за Киа Соул 2020 се родих. Няма скъпи пътни такси,няма да мислиш съединител,масла,ремъци и динамота..няма да трепериш за серво,турбо и пр. Човека от Германия е прав,качете се наел кола и пак говорете. Аз лично никога повече ръчка не искам.И ми дреме за екологията,важното е да ми е по на сметка и по -удобно. Преди опела ускоряваше от 0 до 100 за близо 14 секунди.Малък двигател,1.3 беше. Сега с Киата на еко модус и лети.А е 165 к.с. на еко.На спортния е 204.Така и никога още не съм го пробвал,няма просто къде в Норвегия. Кучето скача според тоягата. Като слушам повечето пишман еколози и пишман патриоти и разбирачи,сякаш искат да се качат на парни локомотиви скоро.

Вие май не разбирате , че дали ще е електричка или ДВГ няма никакво значение в по-дълъг период от време защото извън Европа се плодят като зайци. Какво значение има дали ще караме електрички като за 40-50г. се удвоява населението на земята и никой не му дреме.

Тука в махалата искаме да сменим таратайките за тесли. Нямаме информация откъде да ги купим . В железарията казаха , че са евтини и достъпни в ценово отношение , но качеството се различавало от американските. Къде да се обърна за консултация.

Въглеродния отпечатък на Ел е по-голям от ДВГ за целия им живот, производсво и рециклиране.

производство

Това важи за китайските само. Другите са чувствително по-чисти като производство и експлоатация. В пъти е разликата.

Тотални глупости и лъжи. Разликата в производството на ДВГ кола и електричка е под 30% във въглеродния отпечатък и то само защото електричките още не са усъвършенствани технологично. Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията. Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км. В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км.

А някъде споменава ли се, че само в Германия 25% от заетите в авто-индустрията, вече са извън нея ??? Или за корупционерите от Брюксел, това не е от никакво значение ?? Хората няма да имат препитание, но пък за сметка на това ще дишат чист въздух! Уаааааууу, каква каква гениална идея само!

Пич, ела в Европа да видиш как живеем. Мъкааааа е. Тръгнал Ганьо да мисли немеца. Понятие си нямаш как е устроен света.

Изобщо не си в час! Електрическите са повече коне по бързи ускорението е фантастично.Качи се и пробвай лично теслата или ауди Q5. Сравнението е все едно лада и каруца.Ти определено караш каруца.Качи се един път на електрическа и ще разбереш.

Сравнението с каруца е възможно най-точното, което можеше да се използва в случая. С уговорката, че Теслата е каруца. Качвал съм се в 3, карал съм 1 за известно време.така че имам наблюдения. Евтин и неуспешен опит да се направи лускозно изглеждащ интериор. Корейските автомобили изглеждат в пъти по-добре от Теслата. За сравнение с премиум автомобили изобщо не може да става сравнение. Това всичко е по отношение на интериора. За двигател/батории нямам забележки.

Не знам защо, но в тая статистика в понятието "мек" хибрид са включени и "пълните" хибриди. По-точно те са паралелни и паралелно-последователни. Карам пълен хибрид, гори бензин малко по-малко от аналогичен дизелов автомобил. Въртящият момент на електродвигателя е постоянен и ускорява много добре. Изобщо карането му си е удоволствие.

Който има 70К за лада със 80 коня да купува електромобил. Аз искам 150 коня а глупаци винаги ще има.

Теслите, тъпчо, късат и спортните автомобили на 1 миля. И са тежки семейни коли, а не специализирани зверове с 1-2 места.

за който има 80К излишни...

Ще си карам бензинкста щото тоя целия цирк ще зацикли мощно! От недо...бани психопати нищо не става!

ша караш... като стгане 4 лева литъра ще те питам ко ша караш

То па тока ще остане ефтин, надай се.

Цените на новите автомобили ще ударят тавана през следващите няколко години. Първо, има недостатъчно производство, което всички виждаме. Второ, въвеждането на нови "зелени" технологии е изключително скъпо и неефективно. Шофьорите на стари коли в Европа ще бъдат притискани жестоко, докато не ги предадат на вторични. Крайният резултат е - ограничаване на свободата на движение, което е и целта на либералните политици. А така хората се превръщат в инертно и лесно контролируемо стадо. Голямата маса от хората ще се движат с градски и междуградски транспорт, където ще влизат с ваксинационен сертификат и маска, защото няма да имат избор. Така е било, и е, и в Северна Корея и редица други "прогресивни" държави. Европа е кенеф.

Либералната политика и омразната ти просперираща част от Европа имат за приоритет свободата и правата на хората. Една от тези свободи е правото на свободно придвижване. Затова в ЕС може да минаваш от една страна в друга без никакви граници. Нелибералните страни имат друго отношение - затворени граници със стени и бодлива тел по тях, гранични войски, които патрулират там денонощно. А вътре в страната - цензура, преследване на инакомислещите, убиване или вкарване в затвора на политическите опоненти. На ниско ниво - обикновените работници не само че работят за паница боб на ден, но биват унижавани и мачкани постоянно, за да си знаят мястото. Явно такова нещо ти харесва. Т.к. явно скоро така ще е навсякъде, ти ще бъдеш щастлив. Някои хора - не.

Хаха - тъпият български селяндур е възмутен! Тамън мина от каруца на ДВГ и сега ново двайсе! Частни тролеи. Пак го цакат с топла бира мръсните капиталисти!

отиди олаби жилата с некой евро-джендър, че нещо много си се напрегАл, бе батка!

Няма нищо по хубаво от 300 коня бензин 3.5 литра

мечтаеш, а?

Предпочитам 1000 коня електричка - примерно Тесла S Plaid

Да

Българите имаме такава възможност сега да отворим няколко фабрики за ел автомобили.

Джуджето дали не е нервно в Кремъл!?

Тц - гледа прогнозата за времето и мисли ,, Сега ли да направя газа по 2000 $ или да изчакам - за новогодишен подарък" .

По-полека с електрокарчетата . Наред с всичките им хубости , те НЕ МОГАТ да станат масово явление в близките поне 15 години. Щото НИКОЯ Държава в Европа ( освен Франция ) НЯМА такива мощности за едновременен заряд на милиони такива возила , особено НОЩЕМ ! А Лунни батерии скоро едва ли ще бъдат измислени . Тук е момента да отбележим , че НИКОЯ електропреносна мрежа в света НЕ МОЖЕ да издържи на такова натоварване , поне към момента. Ще трябват МНОГО нови АЕЦ-и практически изцяло НОВА електрификация на Държавите . А това не става за ден,два ...

Абе бумър, идеята е да се намалят емисиите до определен процент като част от хората спрат да ползват ДВГ автомобили, а не всички да си купуват електрически коли.

Това с емисиите е пълна измама , приятел. Не знам дали знаеш , но се доказа , че само ШЕСТ големи танкера отделят ПОВЕЧЕ емисии от ВСИЧКИТЕ автомобили в света . За това обаче е забранено да се говори . Щото КАК иначе ще ни рекетират с милиарди , за измислени Евростандарти и еко норми ? Пример : При Бай Тошо колите бяха НЕ екологични. Имаше даже и доста двутактови такива. Кремиковци бачкаше на макс, НО въпреки това в София НИКОГА НЕ Е имало такъв тежък смог , като сега ! Басните с бройката автомобили отдавна НЕ важи , щото лятото в столицата трафика Е ТРИ ПЪТИ повече от зимата. А смог-ът е основно през зимата ! Причината са естествено Ромските кюмбета ! Нооооо ... затова също е забранено да се говори. Щото май НИКОЙ не иска ( а и не може ) да обложи със "зелен" данък тия които се топлят на твърдо гориво ... Та : Електромобилите ДАЖЕ и да ги бъде , това НЯМА да реши пробл

Абе бумър, Не сме в Северна Корея където нещата седят почти едни и същи с години, докато всичко извън С. Корея прогресира с големи темпове. Нещата се променят, и стари вярвания е нармално да се опровергават. Виж се на какво и къде пишеш коментари в момента, и компютрите ли са рекет? Всяко старо поколение с тяхната непокрита иронична скептичност...

Тотални глупости. За да се зареждат всичките 1 милиард коли в света като електрички, трябват към 5 милиона МВтч за среден пробег от 40-50 км/на ден, за което трябват мощности от 210 000 МВт или 210 Гигавата. Изглежда много нали? Само че в Света има инсталирани мощности за 10 000 Гигавата. или за колите ще отиват около 2% от инсталираната мощонст или да го обърнем трябва инсталирана мощност да се увеличи с 2%. Но само с енергийна ефективност може потрабленитео да се намали с до 20%. В момента мощностите от Фотоволтаици и вятър са едва 1 200 Гигавата, но се очаква до 2030 да станат 5 000 Гигавата. В момента ядрената енергия дава 370 Гигавата мощности, а възможностите за растеж там са твърде ограничени, а и ресурсите за нея са ограничени и с нарастване на капацитета им ще намаляват и поскъпват стремително.

елколи ще караме само, ако акумулаторите им са преносими и ги зареждаме в къщи - вж такава БГ елкола на https://www.youtube.com/watch?v=firIW-1AOi0&t=6s

А у БГ-то най-продаваните коли са германски таралясници на 15 години, дизел или бензин. Купен от нашенски тарикат за 500-1000 евро от бабичка дето е ходила само за хляб с него!

Значи у БГ-то ще доминират след 10-15 години, кокато нормалните държави ги изхвърлят на боклука.

То трябва да си луд да си вземеш електрокар втора употреба. Тези хибридчета и електрички нямат продаване трябва да ги изкупуват за рециклиране на десетата година.

Така си мислят и германците като карат новата кола повече от 5 години - "Кой ли идиот ще го вземе тоя боклук." Ама се намират мераклии да ти кажа.

Ей, глупавите европейци! Не стига, че се ваксинират ами и нови коли си купуват! Къде са тръгнали те, а? Сега като им се запалят на всички батериите и им свърши тока ще ги видим. Ганьо знае най-добре, той може да смята, там на запад не могат. Плюс това разбира от всичко - кое как е в световния ред и политик, как се правят пари, как да си опази здравето и как се вкарват голове на световното. За това Ганьо е и богат, а не е дрипльо. И живее свободно, а не е затворен с ограничения. Глупави европейци ти казвам.

Искрено съжалявам, че познаваш само такива българи! Мога да те уверя, че има немалка част дето хич ама хич не са дричльовци, въпреки, че карат чисто нови дизели и не се подлагат на медицински експерименти. Успех в живота ти желая и излез от Люлин вече.

Природата си знае работата.

И тока до небесата

но елколи ще караме само, ако акумулаторите им са преносими и ги зареждаме в къщи - вж такава БГ елкола на https://www.youtube.com/watch?v=firIW-1AOi0&t=6s

Това е детска играчка. Говорим за сериозен автомобил и единствения начин ще е на водород. Само за последните 2 години, има феноменален напредък - 4но по-малки инсталации, много по-високо налягане. 100% възможност за получаване със зелена енергия. Електро-варианта е основно получаван от мърсни източници, като въглища и природен гас (със серните му съедниения). Да не говорим, че в България електроавтомобили ще имат 10% от хората, останалите ще ползват колелета. А тези с електроавтомобилите ще си ги карат само градско.

си прекалил със зеленото! "зеленият" водород се произвежда с КПД под 30% :) а "зеленият" ток от фотоволтаиците и месомелачките на птици и прилепи хич не е зелен :) там са изразходвани огромни количества нефт, дизел, въглища, редки метали, бетон и стомана https://youtu.be/Zk11vI-7czE?t=2565 - препоръчвам да се гледа целият филм, хем е на "зеленият" майкъл мур

да чета, когато стигнах до "гас"

Не било компюти, а било компоти. Май така и при теб. Това във фейсбук ли го прочете!?!? Ефективността за производството на водород с помощта на електролиза (за което говорим) е 80% !!! Ако ти си произвеждаш с 30%, си е твой проблем. Второ фотоволтаиците има типичен КПД под и близо до 30%, така, че да не говорим празни приказки. С оглед на замърсяването и неефективността на повечето методи няма особено много алтернативи освен по-висока ефективност. При фотоволтаиците има експериментални панели с около 50% ефективност, което е феноменално и е напълно оправдано замърсяването и енергията нужна за производството. Това, което никога няма да стане с батериите ще го задмине водорода! Само за последните 2 години има феноменален напредък, нещо с което нито електричките, нито Мъск може да се похвали.

И след година тока лев/киловат без ддс...

ще позеленеем?

Значи малко статистика за 2021 година от мен. Имам 2 коли. Фолксваген дизел и тойота хибрид. Измитати км дизел: 35000 Изминати км хибрид: 3000 Изводите оставям за вас

Причина?

Е, и? Караш германския таралясник и си пазиш по-хубавата кола! Нормално!

Измамата на века - котлони, косачки, електрокари, талиги! Източни лагерници сделани от кенчета кока-кола и с купета крепящи се единствено и само на боята мейд ин Джърмани. ДВГ номер си е 1. Германско естествено.

И дядо ми казваше, че парният локомотив си е номер 1

Ако влакът е пътувал където няма ток и нафтови хранилища с размер на малък блок...то дядо ти е прав и в днешно време. Да повторим - лошо в електрокарите няма. Има в липсата на ток за тях (в смисъл на производство, пренос и съхранение). Както и да ги въртиш, няма да станат използваеми с тази инфраструктура. А такава се строи за 50+ години. Не е само една блещукаща колонка на Макдоналдс..

Това са откровени лъжи

Съгласен съм с теб…къде ги виждат тези коли да се карат масово?

Най здравата марка прави САМО хибриди. Всичко останало е Bull Shit. Пробег, икономия, дълъг живот на батерията. Там е истината и сигурността.

Те сега са се навъдили поне 20 нови компании, които правят електрически коли, без изобщо да са правили коли изобщо! И си мислят, че то колата е просто нещо. В крайна сметка пак японци и корейци ще са номер 1! Защото знаем кои са номер 1 и в електрониката и техниката! Разбира се, че Тойота са номер 1 и ще си останат такива!

Меките хибриди всъщност са малък 48v елекромотор, помагащ при старт-стоп. Колата не може да се движи само на ток дори и за секунда. Няма и данъчни отстъпки. Подвеждаща статистика - A6 50 TDI е мек хибрид, на практика всичките 286 к.с. идват от дизеловия мотор и колата винаги се движи само и единствено на него. Същото е и при новите Голф/Октавия/Леон - 1.5 etsi е със същите 48v електромотор. Колата обаче не може да се движи само на ток, електромоторът е само спомагателен. Така че няма изненада, че отстъпват позиции двг, след като почти всички нови двигатели излизат като мек хибрид и не се числят към статистиката, в която трябва.

да спестиш малко от спирачки, като временно го обърнеш на ток. И след това го използваш да ти даде малко тяга, когато ускоряваш. На каква цена обаче е отделен въпрос... Понеже батериите така или иначе трябва да се сменят през определено време...

А, тя милата е от супер мръсна индустрия - производство на литий. Та, еко, еко, колко да е еко? А и ще се хвърля всеки 5-10 години. Един здрав и добре поддържан автомобил може да искара 20 години. И колко пъти ще се смени батерията 3-4 пъти? Та тя цената е по-голямата част от самия ел.автомобил. Изобщо, ако ще стане нещо, то ще е на водород, най-малкото, че всеки екологичен източник (вятър, слънце, вода и много условно ядрена) изискват да съхраняваш излишната енергия и е трудно (особено за слънце и вятър) да подбираш кога ще има и кога няма да има. Съответно е много по-лесно да произвеждаш и съхраняваш водород, който да го по-ползваш когато имаш нужда.

Всички производители в момента така мамят държавните органи и регистрират умопомрачителни двг за хибриди. Това ще е следващият скандал след "дизелгейт".. естествено пак от германски производители на държавна издръжка

Интересно, тук дето живея преобладават на около 90% бензиновите и дизелови коли. В момента дизел да имаш е злато, предвид разход на гориво, поддръжка, и квото щеш още, ако ще и да му е двоен данъка, пак се избива... както винаги е било. Те затва първо с тях почнаха да се занимават. А тия с електричките не знам що, ама не ги виждам често по аутобана, пък като ги видя, влачат се с по 100-110 като охлюви, и пестят ток... от мигачи, от светлини, че всичко е на електромер. Зимата батериите им падат като секундомери, а за топло можеш да забравиш. Като направят киловат заряд от колонката колкото литър Е10 или дизел, тогава ще стане интересно. А този момент вече наближава... Добрият стар дизел и бензин ще спасят света. А няма кола, която да е въглеродно неутрална. Такова нещо няма, и никога няма и да има. Който може да мисли малко, ще разбере защо. Както няма и въглеродно неутрален добив на енергия, какъвто и вид да е. Там, дето е ключето не е интересно, но е единственият правилен подход. Ама много нови бизнеси ще се засегнат здравата, чак до изчезване.

Значи в България ще ги видим след 10 години втора ръка "нов внос"...

като чуя "меки хибриди" нещо стана и при колите като "третия пол" май. Всичко върви на разруха в таз Европа. Няма нищо Еко в тези нови коли. Тези батерии ако прочетеш как се произвеждат и рециклират ти се изправя косата. Да не говорим за "зелените" вятърни централи от които би трябвло да идва вече енергията, произвеждат се от карбон, койот на кра на животът им не се рециклира а се заравя в земята. Нищо, важното е да спрем аец, Теьц, да сме "зелени", да се друсаме с ваксини, да дадем права на всички малцинства, емигранти, да караме умни коли, да живеем в умни жилища, децата да ги възпитават в "евроценности" и да мислим че сме щастливи. Забравихме какво е да си човек, да се радваме и ценим простите неща, вяра, език и родина, какво е да се трудиш с ръцете си и да възпитаваш децата си на морала на предците. Забравихме вкуса на храни без ГМО. Самите ние станахме модифициран продукт, в ежедневието си, в мисленето си и в отношението си един към друг. Ами да, ще има бедствия и все по-големи ще ставата, земята плаче , че човекът, който беше създаден да я стопанисва добре, се отвърна и реши че ще става творец а забрави че над него има истински такъв който ни гледа и ще въздаде . Многословието е лошо но понякога от пълно сърце ит тъжна душа говори език. простете. п.с като гледах една ел.кола вчера , гледайки липсата на решетка за радиатор, без вентилация, цяла, плътна без въздух предница, ми напомни на нас клетите , хората с тез маски, ирония но..

Дишай дълбоко. Всичките тези "добри намерения" ще цъфнат и вържат скоро. Има начин да се правят нещата както трябва. Определено не се създава "политически" или с планьорка. Западният свят тества добре забравените комунистически политбюро модели. А ние знаем те до какво докараха. Притеснения нямам. Проблемът е, че ще платиме цената, но кога ли не е било така. Ние сме тъпаци и неадерталци, но поне знаем да оцеляваме. Да му мислят "европейските" държави, които си помислиха, че са в разцвет. Малко ще ни върнат в миналият век, но кво да се прави. Поне ни е познат тоя модел.

Не пишете откровенни лъжи! Къде точно има повече електрички от ДВГ-та? То няма къде да се зареждат... Живея в Хелсинки и тук прпеобладаващи все още са бензиновине коли!

около центарлата на Тèсла може би...

Ако само разбирахме написаното. Твърдят, че продажбите им на нови автомобли са по-големи... Не, че има повче.

https://www.youtube.com/watch?v=firIW-1AOi0&t=6s

Пълна глупост! Това за канарчета ли ни имате, що ли?

Шило

Хибридите нямат ли ДВГ? Пак измислена работа.