Коментари - Германско издание: Не Турция, а България е фаворит за новия завод на Фолксваген | Бизнес.dir.bg

Коментари - Германско издание: Не Турция, а България е фаворит за новия завод на Фолксваген | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хонда така плеснаха с ръце в Англия и сега си затварят завода за безумното решение да отвориш фабрикста 2-3 години преди брекзита и при разходи до небето, ама пуста политика... лаком г... не е добре

България-5млн души население от които половината неграмотни и необразовани.Покупателна способност -средно 400 евро на месец.Турция- 80 млн население Има заоди на Мерцедес,Хонда,Пежо,Исузу и други. Я познайте къде ще е завода.

Ами отговора се съдържа във въпроса ви. Турция има автомобилно производство, и то в мащаби да задоволи вътрешния си пазар. Следователно повечето произведени в Турция Фолксвагени ще трябва да се изнасят за Европа, но Турция не е член на ЕС. Това означава вносни мита. И това е малкият дявол. Големият е зад океана. Турците сериозно вървят към окончателно приключване на сделката за руските С400. Това въобще не се нрави на американците, и те открито плашат със санкции. Представете си как ще се отрази на Фолксваген едно затваряне на американския пазар за фирми работещи с Турция. Така както сега е затворен за фирми работещи с Русия. Мислите ли че експертите на Фолксваген не отчитат и политическата обстановка в страната в която ще инвестират. Растящата ислямизация, и все по- еднолично управление на Ердоган вещаят само едно. Нестабилност в идващите години. Руснаците веднъж го спасиха от оня нескопосан опит за военен преврат който американците му спретнаха. Втория път може да не успеят. Това че турците обещават да покрият голяма част от средствата нужни за новия завод едва ли ще компенсира повишеният риск при тази инвестиция за милиарди.

Немците да не са балами. Няма вече хора в бг, няма инфраструктура, няма държава. Естествено че ще отидат при комшиите.

Единствените причини Фолксваген да дойдат в БГ е евтината работна ръка в съчетание с липсващата съдебна система, в случай на нарушаване на правата на работниците. Значи ниски български заплати и зверска немска експлоатация. И някои се радват на това.

Чичо Тръмп директно ги отряза турците от ф 35 и инвестиции и хич не им цепи басма. Немците, обаче, вадят моркова и почват да го усукват по килифарски и се пробват инвестициите да ги ползват като средство за прокарване на политика... Това изглежда като слабост ако не и откровено слагане на султана. Изобщо е безумно султанската държава с журналисти и военни в затвора, дето отменя избори в Истанбул и купува руски ракети и прави южни потоци да я сравняваш с дисциплинирана и послушна България!! Какъв е този сигнал към нас и Източна Европа? Безумен и антиевропейски.

Типична поръчкова статия в някакво немско издание. И аз трябва да им вярвам. България вече няма абсолютно никакъв ресурс за това. Швабите ако наистина искаха завода им да не е в Турция щяха да предпочетат Сърбия.

и те ли ще дават по 600-700лева заплата! Няма да има кой да им купува колите с такива заплати. А вътрешният пазар не трябва да се пренебрегва.

След като няма кой да им купува колите тук за какъв вътрешен пазар бълнуваш? Че и да не се пренебрегва ... Пффф, явно си слънчасъл

с тези доходи е цяло чудо, че въобще имаме някакво си мижаво производство. Стабилна икономика не се гради с услуги и ишлешме, а с производство което носи висока добавена стойност. Някога имахме силна икономика точно заради това! Хората можеха да си позволят всичко, но то беше дефицит заради износа, и колкото и малко да се "пускаше" на вътрешния пазар , то свършваше за часове. Ако приемем, че капацитета на новият завод на VW е в България то той ще произвежда максимум 200-300 автомобила месечно, което е страшно малко за нормални заплати . Следователно дори хората които ще работят там няма да могат да си позволят чисто нова кола. А някога колите в България бяха предимно нови! А сега НОВ ВНОС НА СТАРИ 20 ГОДИШНИ БРАКМИ за по 3-4-5000 лева.

За какви 600-700 лв заплата говориш - такива (и по-малки) пари вземат само полу-робите в шивашките цехове по Родопите. В добре работещите заводи заплатите са в пъти по-големи и реално има глад на добри инженерни кадри. 30 години неглижиране на техническите специалности в университетите и особено на средните специализирани технически училища (техникумите) доведе до там, че масово заводите не могат да си попълнят щата. Лошото е, че фабрика се строи за една година, а специалист се гради за десетилетие. И като гледам резултатите от НВО след 7-ми клас на съучениците на дъщерия ми, резултатите по математика са плачевни, а това не е добра прогноза за бъдещето. Дано е изолиран случай. Не подценявам хуманитарните специалности, но добрата икономика се гради от инженери, химици, физици, биолози и икономисти, не от филолози и изкуствоведи.

В Северозапада много рядко има заплата над 600лв и ако има обикновенно часовете са повече или има нощен труд , явно си от голям град мижитурка уредила се на платена работа и си мислиш че целият свят е цъфнал и вързал.

Като чета коментарите надолу и ми става ясно защо сме в това състояние. Будна кома.... Два камъка не могат да сложат един върху друг, но искат да дойдат външните инвеститори и да им дават по 5000 евро на калпак. Няма как да стане, не и в този свят...

Ето, виждам вече, че некадърниците почнаха да слагат минуси :)

Събудили са днес рано-рано герберунгелите и са ги хвърлили на амбразурата с голи гърди да бранят Тиквата ... Очевадно е

Е , че в "новия" завод ще бъдат произвеждани по старите модели на ШКОДА , които скоро няма да отговарят на евростандартите , и машините от Чехия ще бъдат инсталирани в него , за да освободят място за новите високотехнологични производства , България няма нито квалифицирани кадри , нито потенциални купувачи ( с мизерните заплати едва ли някой ще си купи нова кола ) а Турция е точното място , и пазар и по ниски еко изисквания , които няма да затворят завода след две години , така че не заблуждавайте хората , всичко отдавна е решено , а спектакъла с "избора " се разиграва за да получат по добри условия от турците

Единственият недостатък на Турция е, че не член на ЕС, но ако тези коли се произвеждат за турския пазар и за пазара в Близкия Изток и Средна Азия, то очевидно Турция има огромно предимство.

Дано да отидат в Турция...Българина нищо няма да спечели от завод в България. Ще си мечтае за големи заплати но няма кой да му ги даде. А Софиянци тотално ще се задръстят от прииждащи пишман гурбртчии.. Да ходят в Турция.

Търси се най-евтината работна ръка. Както си преместиха преди производството в Китай. На Самсунг вече само 1.4% от производството било в Южна Корея, а основно във Виетнам. Избират най-бедните, като нас. ;) Нашето предимство е, че сме в ЕС и от там няма да има мита. Турците обаче имаха инфлация. Въпросът е, кои ще са по-бедни, че да изберат тях.

И пропуснах да кажа, че от подобна инвестиция се отказахме. СААБ предлагаше инвестиция за 2.1 милиарда лева, ако вземем Грипените. Дори само заради това трябваше да изберат тях, а изтребителите да са бонус. Може после да има дори милиарди приходи. Можеха да произвеждат Волво или нещо друго или за тях.

Сподели инвестицията на СААБ,че май само ти я знаеш.

Самсунг има няколко завода в САЩ. Та тия глупости дето си написал са си глупости.

ПО-ДОБРЕ В ТУРЦИЯ

Циганите ли ще работят там?

На края ще се окаже, че в Кремиковци ще се произвеждат трабанти по поръчка за задоволяване капризите на перверзни колекционери от бившия соц лагер

Преди няколко години германската електроразпределителна фирма ЕОН напусна България,поради малкия пазар и високите комисионни за властта,как мислите,дали VW не са отчели това.

Че тези Шкоди да не би да разчитат на пазара в България?

Поредната абсолютно фалшива новина.

Кои са двамата фаворита на финалната права? Една възраждаща се регионална сила,която макар и не член на ЕС,има десетилетно трайно присъствие в Европа и по-специално в Германия и една територия от 111 хил. кв. км,в която ЕС и Щатите се постараха да заличат всичко работещо и конкурентно през последните десетилетия.Учудващо е,че в Бг има още много наивници,които вярват в собствената си значимост като нация.

Първо свирка на към Турция и после плюнка към България която благодарение на членството си в ЕС и сътрудничеството със САЩ става все по добро място за живеене !

Пич,като видиш двамата финалисти,трябва да ти светне,че мача вече е свирен,приключил,остават пируетите за пред Бойко,който им е нужен като глас в Европа.

Непопулярна медия анонсира поръчково от толерантност за фаворит малка недолюбвана българия,но преди два дни друга авторитетна медия си каза избора на VW.

България е малка и красива страна в Европейският съюз

Баба Меркел помоли фолцваген да забавят избора си за на есен след изборите, че ако от сега изберат турция на изборите никой няма да гласува за нейния лакей Бойко тиквата. Тия номера ги научихме, дайте нови.

Вий троловете всичко обръщате на антибългарска пропаганда.Затуй Бойко ви наритва отзад... ницшне на всички избори.И ще продължава

Нали в Германия има само араби на социалки.Какви заводи ще строят вместо джамии.Путин каза

Те затварят мощности в цял свят!

А пък в България искат да отварят!

Няма лошо, дано го отворят.. а ток от къде? Така че и Белене трябва да бъде построено! Дано!

Белене ама руснаците не щат да го строят ,а само да цицат!Да пукнат дано!

Въпроса е, какво ще дадем на швабите. Ако България и ЕС дадат 250 милиона евро - 100 милиона пряка инвестиция и 150 милиона инвестиции в образование и инфраструктура. Ако допълним тоя пакет с либерализация на нормите за наемане на работници от бивша Югославия и СССР .... И швабите ще дойдат Инак Ердоган ще им даде 200 милиона евро имбезкрайния турски пазар на труда.... ПП не се притеснявайте, най-ниската заплата ще е около 1000 евро. Та тия 250 милиона при 40-50 хиляди заети покрай тоя завод ще си ги връщаме по-веднъж на всеки 6 месеца или два пъти годишно следващите поне 15 години парите ще си идват в икономиката. Забележете, че ЕС дава на Великобритания бая милиарди за да придърпа Тойота, Нисан и Хонда през 80-те. Благодарение на японците сега Великобритания е по-богата от Гърция например......имак след упадъка на Великобритания 70-те години са били яко зле........та важно е VW да дойдат. Бойко да не пести пари от тях. По-добре пак да отложи изтребителите или някоя друга глупост

В България, заплатата ще е 750 лв. и на смени , в Турция никой няма да иде за тези пари ! Затова сме фаворит, а после ще търсят хора за работа по села и паланки с осигурен фирмен транспорт. Като в фирма Язаки инвеститор клас едно, мести завода от Ст. Загора в Хасково и се води, че открили нов! Няма ли българско производство по европейски стандарти - хората ще продължават да бягат!

ще ще ще ще... аман от пророци бе.

Явно не си от София и не знаеш, какви заплати дават западните фирми за специалисти.

Друже, нас не ни интересува колко ще взима специалиста, искаме да знаем колко ще взима простия бачкатор на конвейера.

Дай боже автомобилното издание да е право, а не бизнес изданието. Всеки нормален български гражданин би искал въпросният завод да е у нас.Съмненията обаче са налице по много причини. Ако си бяхме "почистили" къщата, като се преборим с корупцията, щяхме да имаме много шансове. Вместо да действат по въпроса, управляващите обясняваха, че такова нещо няма и това са инсинуации на опозицията и Президента. Нищо, че от вън ни казваха затова, а не от БСП или Президентството.

Затрихме им ЕС-то с нашите тарикатлъци сега може да доиде ред и на Шкодата.

Докато чичко Дончо е размахал секирата със санкциите и Ердо е на власт и купува руски ракети трябва да са пили нафта да отворят завод в Турция - заради този завод може да се окажат в един списък дето да им отреже целия пазар на САЩ. Подобно е е положението със Сърбия. Ако ги нямаше тези политически причини ние щяхме да се последния избор

Къде си чувал в САЩ да купуват Шкода?

Труден им е изборът. Ако става дума за работна ръка, всеки в Германия би предпочел турци без да се замисли - просто там по автомобилните фабрики работят почти изключително такива, знаят, че се справят добре отдавна и т.н. Но пък БГ е в ЕС, огромно предимство пред Турция - особено ако се очаква голяма част от новите продажби да са вътре в ЕС. Та не се знае нищо докато не почнат да произвеждат колите където ще ги произвеждат.

И какво като Б-я е в ЕС? Нещо да изнасяме.? Даже лютеницата по западните магазини е от Македония, нищо че не е в ЕС. Не разбираш ли че ни отбягват като чумави. И сигурно има защо,.

В статията пише за милиардна инвестиция на WV в България,а вие троловете пишете обратно на съдържанието

Всички българофоби треперят пред информацията за СЪБУЖДАНЕТО на талантливите и трудоспособните българи. А тази "информация" се нарича, "ВЪЛНА НА ШУМАН".

заради митата

Евала dp най-накрая един адекватен коментар, след тоновете глупости. Точно в това е проблема - в Турция има инфраструктура и работна ръка, както и традицци , но България е член на ЕС и логистиката и съпътстващата, докуметация са много по облекчени. Да не говорим за митата. Огромния проблем в България е липста на квалифицирана и вече и не квалифицирана работна ръка. Все пак надявам се да стане инвестицията...

Те така работят,първо дават вярната информация,после пускат фалшивата,да приспят реакциите на прекараните и накрая пак избират Турция,живеещите в Deutschland го знаят от първо лице.

Трябва да си поне мултимилионер , а не мизерника сега.

Съжалявахме германците , а сега искаме да инвестират у нас.

Немците си знаят работата,но на Бай Ганьо му дай акъл да дава и билетчета да търка!Бай Ганьо слага ракия и вари трушия по това се съди ,че е успял. Вижда се в повечето коментари.

България трябва да подари черноморието си на Русия и така ще спечели газ и ток.

Заради Ердоган и въпреки Бойко.САЩ бавно , но сигурно смазват турската икономика и Ердоган прави глупости , като сондажите в Кипър с които спечели нов враг или ЕС.

До Германските шефове на Фолксваген - ако докарате завода на Фолксваген в България, от следващата учебна година, моите двама синове на по 12-14 години започват да учат германски език, вместо английски! Аз самият имам 2 броя Фолксвагена, Голф и Пасат 2014 и съм фен на всичко германско, що се отнася до машини.

Немски, Бате, не германско. Германската програма я рекламираха навремето в едни избори и не успя да пробие. ;)

Немско и германско е различно , но ти не знаеш защо

Важно е Белене , а не източващ завод.Ще им робуваме за жълти стотинки , вместо ток за милярди да им продаваме

По колко ще си делкаме от печалбата в Белене. Не за друго да си направя сметка да отделям пари така някое ново мерцедесче последен модел ако може да е S класа фул екстри дано се построи и стане работата

Не си в час Гошко! Далеко си от истината! Знаеш ли, че в момента АЕЦ"Козлодуй" е кокошка, която снася златни яйца? Е, да де, ама някой трябваше да я построи тази централа нали? А олигофрените, дето са поставили минуси на човека, нищо и никога няма да построят! Те са от подскачащите полу-идиоти и не могат да строят! Могат само да рушат!

Отде ви изравят бе.

милиАрди

Обзалагам се,че ще предпочетат Турция.

Надяваш се

Нов завод ново производство. Автомобилите трябва да са само електрически.

Електромобилите са по вредни. Доказано е вече. Само изработването на Батерията разказва играта на природата все едно дизеляк е пушиш 20 години.

Но пък нещата се оптимизират и електричките стават по еко. На времето и ДВГ-то е замърсявало много повече от колкото сега. Иначе при ДВГ вече няма на къде да се оптимизира, освен ако някой не измисли нещо революционно.

Никола Тесла е решил въпроса с енергията много отдавна - разработките са на разположение на ЦРУ, но няма да видят бял свят докато не свърши петрола. Става дума за фантастичните печалби на заинтересуваните монополи, които пресякоха производството на електромобили още в началото на 20-ти век. На тях именно се дължи унищожаването на земната екология.

Браво! Дано да успееме. Хубава новина!

Отворете прозореца да излетят канарчетата

Няма икономическа и лобиска логика да предпочетат Бг пред Туркее

Има политическа, дано да е достатъчно

Има географска и финансова и политическа изгода.

Два милиарда евро е повече от джакпот инвестиция и трябва да се направи и невъзможното за да го спечелим.Въпреки,че сами знаем проблемите- няма квалифицирана / щях да напиша класифицирана,щото у нас всичко е класифицирано/ работна ръка-преди 15 години комшиите правеха около 110 модела леки коли, липсва дори и намек за европейско правоприлагане / някой каратист може да хареса завода и да го задигне/..... досадно ми е да пиша, всеки знае за какво става дума.

Не сме много напред по отношение на квалифицирана работна ръка, но Турция също не е. Не бива само да се подценяваме. Не сме във всичко най-зле. ;)

като изпушил една цигара и чул Излял Делю Хайдутин на В Б в космоса разбрал че БГ е неговото място!

Мачкай, Бат Бойко! Разбира се че ще е тук, немож сравни тоталитарният кенеф Турция със свободна и демократична ЕУ България, остров на просперитета на Балганите- и не само VW, ами и BWM ще догараме тук, и нека Кухавелия Нинoва си реwе колкото си иска...то не беха магистрали, заводи, фабрики, износ, просперитет...но кoмоuките продължават за вият

Само трябва да замениш Турция с България. В Турция има демокрация и свободни избори, а не мутромилиционерски групировки на власт. Има реална пазарна икономика. Има местен пазар за продукцията. Турция не е член на ЕС и може да търгува с цял свят, включително и с Русия. Има и работници.

Карайте си 2те от Перник с дизелгейт да живее Тесла! Илон Мъск ще инвестира в БГ.

да хвърлят боб и където се падне

Както обикновено, просташки коментари колкото искаш. Въпросът всъщност е, защо германците ще се колебаят къде да е заводът. Ами защото турската икономика и машностроене са по-развити от българските. А спомняте ли си времето, когато турците учеха медицина и инженерство в България. Защо сега не е така. Защо болните българи ходят да се лекуват в Турция, а не обратното, както беше. Задайте си тези въпроси и тогава коментирайте. Опасявам се, че няма да има какво да кажете. Само членството в ЕС не стига. Нашият народ да спре да чака всичко наготово, ами да си размърда буквичките и да отстоява мястото си в Европа. Стига хленчене, а се хващайте за работа, щото няма кой да ви оправи бадева.

Абсолютно, много точно казано!

Няма да споделя от къде знам , но България ще бъде избора за завод на групата VW ! Другото са спекулации и чешане на езиците !

Шкода не се ремонтира, а се обслужва само ... :))))) ( горд собственик на Октавия II )

Путин току що обеща да отвори завода Химко във Враца за бояршник ! Приемат СВ-та за работа , червените тролове са с предимство .

На аватара ти липсва лика на Бойко Борисов. Добави го.

Що, чехите нямат ли мощности или работната ръка започна да се изравнява с тая назапад...