Коментари - Избраха строителя на новия път Кулата - София от АМ "Струма" | Бизнес.dir.bg
назад

Избраха строителя на новия път Кулата - София от АМ "Струма"

Трасето, което ще заобикаля Кресненското дефиле в източна посока, ще трябва да е готово за 4 години и три месеца (1556 дни)

Обратно в новината
| Редактор : Виктор Стефанов

Коментари - Избраха строителя на новия път Кулата - София от АМ "Струма" | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Този “конкурс” много ми прилича на един наскоро приключил , АМА САМО С ЕДИН УЧАСТНИК . А сега по темата : Сърбите завършиха на 09.11.2019 техния финале у-к от магистралата до БГ в р-р на 86.9 км за 5.5 млн евро на км . ( само да вметна , че в тази цена има и 87 мостови съоръжения )!!! Как ние успяхме да постигнеме цени от 19 та до цели 25 милиона евро НА КИЛОМЕТЪР ми е пълна загадка !?! И при хова НЕ “ПЕЧЕЛИ “ НАЙ-НИСКАТА ЦЕНА !!!

Добре ,че бат Бойко ви направи магистрали,че още щяхте да карате по пътища от Тошово време.

А бе ГЛУПАК !! Забравил ли си, или УДОБНО не знаеш, че точно бай Тошо построи 250 км. магистрала, подбалканския път с виадуктите БЕЗ евро финансиране и с държавна фирма "Автомагистрали" !!

250 км магистрали 1989г. Верни ли? КЪДЕ БЕ?

До Нова година ще стигнат 1 милиард за километър. Нямат мярка вече!!!!!

Жалко,бях един от кандидатите с основно образУвание. Дано поне боята на асфалта да е добра.

Оная вечер при скиора един доцент Янакиев разправяше,че техният колектив от утвърдени пътищари имал готов проект и щял да я направи по бързо, по качествено и наполовина цена.От министерството на Томи Дончев ги питали на кви се правят и що се заниманат с такива работи.Човека не се е крил, излезе със името и лицето си.Явно е,че мутрите ще задигнат още 300 млн.

Поне 300 м.

Ти пък 300м. Това за колко години?

С китайски, филипински и индийски работници мога да ви я построя и за 1/4 от тази цена.

От миналата събота: Участъкът, който президентът на Сърбия и българският министър-председател откриха в събота, е с дължината 86,9 км. Стойността на проекта възлиза на 476 млн. евро, а средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и от Световната банка. Изграденото трасе включва 87 моста, 5 тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, склон Пражна и Протон с обща дължина 2,6 км) и 5 детелини. Магистралата ще свърже двата района - Ниш и Пирот 

Но ако се замислиш,ако можеш тези средства се връщат с лихвите,а Е програми са безвъзмездни...и сръбската магистрала е строена 10 год

Поне пет пъти ще се реже лентичка на 14 км участък и още преди да е завършен последния участък, първия ще е минал ремонт на ремонта. Поне веднъж.

Офертата на една от фирмите е с 100 милиона по-евтина от тази на спечелилата търга. Вече е ясно колко е комисионната от тази сделка. ЧНГ България

Туй "магистрала" ни беши ли готова?

_stankow

Знае ли някой дали тунелите ще бъдат с аварийна лента ?

Не естествено, в България сме.

Грома холд=Агромах само дет са си махнали първата и последната буква. Все едно треви пасем..

14km за 4 години. Красота.

Мдаа, а защо? питай еколозите!

Kalin

Тъп коментар те не определят времето

Сега ... цената е горе-долу същата, както би била в Германия. За пример ще дам тунел Оберау, който ще се завърши в края на 2021. Дължина - горе-долу колкото тия три тунела - 2900 метра, цена 200 милиона евро. Та ... цената я докарахме като немците, ха, сега да видим и качеството как ще е! Да не започнат на петата година лампите да падат от тавана и да убиват пътници! Защото и това сме виждали!

Ти си голям оптимист бе. На петата година? Още на петия месец! И дано са само лампите... да не вземе да се срути тунела... На Хемус най-дългия тунел "Витиня" стои затворен от години. По точно 2 пълни години вече и кара трета. И АПИ не отговаря на многократно поставания въпрос: КОГА СЕ ОЧАКВА ДА ПРИКЛЮЧИ РЕМОНТА ТАМ И ДА БЪДЕ ПУСНАТ ТУНЕЛА? Те не могат да кажат обозрим срок!? Те не могат да кажат никакъв срок!

Chefo77

Е те 4 години ще я строят, съвсем нормално е да очаква, че на петата година ще започнат случките.

Това е тежко трасе-в планината-с мостове, тунели, зони под свлачища инженерно ще е. Не сравнявайте с магистрала Тракия, особено масовите участъзи в равното. Равайте се на тази магистрала, ако бъде направена-защото този участък е много тежък. В Алпите подобен участък ще струва много милиарди, а тук е под 1 милиард.

Ти пък. В Гърция такива магистрали минават през планини (не дребни дефилета) с по 50 тунела и виадукта, дето тука не можем и да сънуваме.

Гърците и сърбите отдавна си построиха магистралите до нашата граница, за които се договориха с нас, а нашия само се бие в гърдите и реже лентички на всеки 5-6 км.

Гърците получиха 300 000 000 000 евро ПОДАРЪК от ЕС. зА 300 МЛРД ЕВРО-ПОДАРЪК ЛЕСНО СЕ СТРОЯТ МАГИСТРАЛИ. Сърбите строят магистралата от времето още на Тито. И магистрлатата е платена-от границата до Белград е 25 евро на еднопосочно преминаване. С тези такси се акумулират средства за ощ е магистрали. но вие в България искате и магистрали , и да плащате по 50 евро-ама годишно, не на преминаване.

Ние в България това искаме, а вие от п. си майчина си стоите там!

Защо по времето на комунизма една магистрала не довършиха комунистите-като всичко им беше безплатно. Работна сила-без заплата-50 000 роби в строителни войски. земи-безплатни, заграбени. Всичко безплатно, и пак нищо не направиха.

Да добавим-че робите от строителни войски бяха на разположение от 6 сутринта до 22 часа-и пак не можаха комунистите да направят магистралите. Днес няма строителен работник да си мръдне пръста за под 2000 лв заплата и 8 часов работен ден.

Що Брежнев не даде пари да се направят магистралите? Днес Брюксел ни ги плаща-Тракия и Струма, а Хемус-ние си я плащаме-с данъците. Защо СССР не даде рубли за да се направят магистралите?

Ако не си забравил, че преди бяхме във Варшавският дигивир, и противостоехме на НАТО! Тогава пътищата на юг не бяха пригодени за такъв трафик, а за лесна отбрана защото срещу нас бяха едновременно Гърция и Турция! Между другото те не си намалиха армиите, а ние си съкратихме армията до 20000 души, колкото ни е определил и Ньойският договор от 1919 година! Имаше СИВ и нашите пътища и пристаникща бяха насочени на друга посока! Имахме разширяване и изграждане на нови пристанища по Черно море и Дунав, имахме РО-РО с пристанищата на север и изток!

Да бяхте направили Хемус и Тракия. Що не я направихте. Всичко беше безплатно, що Брежнев не даде рубли за тракия. Що се отнася до армиите-и Гърците и Турците имат наборни армии, но вие не искате да служите войници. Наборната казарма беше отменена от БСП-по време на тройната коалиция-през 2007г. Няма как да имаш много мвойници, защото днес нар доброволците се плащат заплати. При соц-а казармата беше две години, задължително, без заплата. Лесно е без да плащаш заплати да имаш голяма армия.

Видял руснак да дава, руснака може само да краде.

По бай Тошово време отдавна пътувах по магистрала Тракия, тогава нямаше толкова селяни като тебе със западни трошки от автоморгите и можех да карам със затворени очи...

Тогава си бил със затворени очи и сега си си със затворени очи. Затворени очи - затворен мозък!

и отворен г.з на изток.

Я тичай да ти махнат кондома от задника бе, папуас.!!! Пишеш глупости без никаква компетентност,нещастник! Руснаци,комунисти ,като че ли гробищарите са консервативни лордове: 75% комунисти !!! Я направи справка.

Елементарно, Джони, комунетата се подготвяха за война. Източна Европа беше фронта и буферна зона, която трябваше да поеме удара.

Само не прогнозирайте, че Тиквун ще открива новото трасе, щото ми се повръща от боклуци и крадци.

Кой е Тиквун? Баща ти ли?

Гугълни го и ще разбереш. Може да пробваш също с Буда, Боко и Бай Х_й

по цените и парите,а може ли някой да извади от архива колко е струвало на бай тошо някога да направи тия километри от тия магистрали,нека вместо да се лаете като помияри квито сте да направите справка кога колко е струвало нещо,и нека червените да кажат колко вили и къщи са се построили от кражбата на асфалт по тошово време

При бай Тошо беше безплатно! Имаше 50 000 роби в строителни войски-робуващи без заплата, земите ляха безплатни. И пак комунистите не можаха една магистрала да направят.

Ти ги подцени бе, то да беше само асвалт, бетон , всичко що е строителен материал, гориво .....всичко се носеше на партийните секретари и тия от горе джабе. Цар Борис беше отказал циганите да крадът , комунистите ги научиха.

Кога се строиха магистралите! Строихме магистрали дълги и бели към моловете големи със стоки пълни до морето на хотелите. За 40 години соц строежи - 100 км магистрали настроихме! Вечна дружба!

_stankow

При социализма за 15 години, от 1974 до 1989 са построени 273 км магистрали. Или 18.2 км на година. От София до Ябланица, без Правешките ханове, 70 км, от София до Пловдив, 152 км, от Варна до преди Шумен, 60 км. На входа на Варна - 10 км, преди Аспаруховия мост. Самият Аспарухов мост, част е от магистралата Бургас-Варна. Има построен и участък към Свиленград. От 1990-та до влизането в ЕС през 2007 г. или за 16 години са построени 150 км, или 9.3 км/година. От 1989-та до 2018 г., за 29 години, са построени 504 км магистрали, или 17.4 км на година, почти догонихме социализма. Но онези първите 273 км включват и проектирането на целия магистрален пръстен, отчуждаването на земите и строежа на най-трудния участък - Витиня, през най-голямата планина, 5 виадукта, 3 тунела с пълен профил. А демократичните-европейски 527 км са само в равнината - от Плодовитово до Бургас и от Хасково до Свиленград. И 20 км през планината Люлин, с два-три къси тунела с по две ленти. Минали са все пак 45 г. (от 74-та) Къде къде отидоха оттогава строителните технологии - машини, багери, асфалтополагащи машини, та компютри и GPS. И нали уж ЕС ни финансирал, затрупвал ни с помощи и кредити ? И въпреки това - не можем даже да се изравним по темпове с лошия социализъм. Водим му обаче по цени - с милиони и милиарди му водим. Примерна цена на сегашен „лот“ е около 60 милиона за 10 км по равното ! Разцвет на пазарната икономика. Която обаче нещо не може дори да достигне плановата. Да помним и да сме благодарни на нашите деди и бащи, които построиха магистралата през Витиня. Само Аспаруховият мост днес щеше да струва 1.3 милиарда лева. Добре че го построихме при социализма !

Сега половин магистрала/т.е. в едната посока/ за 5 години, после другата половина още 5 години. Ха, ха,ха!

Магистрала в планината. Що не я направиха комунистите-тогава на строителни войски не се плащаха заплати, и имаше 50 000 роби в строителни войски. Нямаше и зелени протестиращи, земята беше безплатна. да я бяхте направили бе. що не я направихте?

_stankow

Направиха я. През Витиня. Много по-дълга и по-сложна от Кресна. И с две платна, не с половин. И с тунели с пълен профил.

Бай Тошо да те поправя: 50 години натам, 50 години натам Соцът продължи 45 години, а управлението на Бай Тошо още по-кратко. Просто не стигна времето на соца и живота на Бай Тошо за една магистрала, така че не е вярно, че не се е строило - времето е виновно, че все не стига! Както и не стигна да достроим комунизъма!

Криво са ви сметките От тия 600 милиона 400 са за Баце С останалите 200 млн се получава около 15 млн на километър. Не е малко ама е приемливо!

Не знам кой е Баце, но се надявам да те призоват и да докажеш твърденията си. в противен слуай си клеветник.

Баце ти бе, по известен в Симитли като баце кметската

40 милиона на километър. Епа не е зле., на печелившите честито, останалите ще почакаме да видим каква ще я свършат.

Добре де, нека твоята фирма да го построи за по-ниска цена. чможе и безплатно.

Хрома Холд не е ли новото име на Агромах, чийто пиян шеф грабна микрофона на един селски събор и обяви на всички, че кмета на Симитли мандръдал Боко

Значи Баце не е злопаметен :)

Кой е Баце? Баща ти ли?

Каква беше обявената цена на поръчката---и кво , на майка ви горановия--Избрахте?:)))))))

Ройчо, ти знаеш ли как се определя тази цена? Знаеш ли какво значи укрупнени показатели? Знаеш ли колко са верни и кога са актуализирани за последно? Особено като се замислиш /ако имаш с какво де/ кога за последно в Бг са правени виадукти и тунели.

За последно, а и за първо виадукти и тунели след 10 ноември е правил участника с най-ниската цена. Говоря за Правец-Ябланица и за Дупница-Благоевград. Участникът с най-високата цена има най-големия строителен капацитет в България - и като хора, и като оборудване. Те избрали средния, дето сега ще се чуди откъде да събере подизпълнители...

и пътища,щото от толкова строене на тежка металургия и светло бъдеще се оказа че имаме пътища само за каруци,щото от пътищата строени през соца бяха построени вили като на запад,затова сега караме по дупки и бабуни,и нямаме строители на пътища,последните строители на пътищата бяха избити от бкп през 1945,а техните пътища със павета още са читави,ама това като кажеш и всичката гербавочервена сволоч почва да се гъне в гърчове и да квичи как някой крадне,а се оказва че просто наште строители на пътища са некадърни,за справка италианеца дето построи пътя от враца до козлодуй през 2001а,той казва така а наште краднат и със гъза,но све пак пътя устоя вече 18 години на тирове

Нова магистралка за Ганю та да се трепе по малко. А бай комумоидните коментатори нека си лаят. Те за друго не стават.

И сега познайте всички тия фирми прекръстени някои от тях на кого са ? - БКП И ДПС , зад всички тях стоят Доган и Веселин Георгиев - батко и братко .

Даааа. Даже и зад чуждестранната фирма пак са те. Сигурен бях.

АМ Хемус с по 11 млн. на километър.. Околовръстното на София с по 24 млн. на клм; Плавателнио булевард с кръговата елипса - над 40 млн. клм.. Тук вече с 45,454 млн. километъра.. Няма някаква си Варна да ни води по крадене я...

Километър тунел излиза около 20-25 пъти по-скъпо от километър път. А тук има 3 километра тунели и строителството е във силно пресечен район, което допълнително оскъпява нещата.

за сръбската магистрала дет Баце я пусна - с тунели, мостове, виадукти и т.н. - 5,5 млн. евро километъра.. Па си прочети как 2 клм тунел Железница е 15 пъти по-скъп на километър от 25 километровия тунел Лаердал.. Па после си виж на картата - колко по-силно пресечен е терена в ждрелото при Димитровград и фиордите в Норвегия

Това за първи път ли се случва? На сегашните вероятно, но има какво да се види направено преди 30-40 години и та по най-тежкият маршрут у нас:- пресичането на Балканът! А времето , а цената, а качеството са в десетки пъти несъизмерими! Да правиш основен ремонт на нещо построено и експлоатирано 40 години непрекъснато си е само по себе си РЕКЛАМА на СТАРИТЕ строителби от държавните фирми! Нещо невъзможно за сегашните хвалипръцковци!

Това, което крие и не казва дираджийския дописник е следното: 1. Не е избрана най-добрата ценова оферта, а по-скъпа. Въпреки че банкянския гробокопач на нацията разправя наляво и на дясно как определяща е ценовата оферта, гаранцията и срока на изпълнение. АПИ обаче избира за изпълнител „АПП ЛОТ 3.2.1“, чиято оферта е с 96 милиона лева по-висока. Точната сума, оферирана от "Грома Холд" е 599 999 903.90 лв. с ДДС, което означава, че всеки километър от платното ще струва на българските и европейските данъкоплатци по 45,45 милиона лева. 2. Грома Холд е новото име на бившата Агромах... Да, точно така! Онова дребното човече с червените маратонки, дето в нетрезво състояние на площада в пиринско разказа как кмета на Симитли таковал... вие знаето кого. Има ли някой да не знае?! :))))))) Магистрала от чисто злато! 600 милиона за 13 км път за бившата Агромах и словаци.

Аре стига ве? Верно ли кмета на Симитли е таковал.....???

Шефчето на бившта вече Агромакс го каза на мегдана по микрофона на Коцето. Свидетел съм.

защо не се поканят китайците, че българин пътища не може да строи. Пак ще има ремонти, ремонти на ремонтите и т.н.

аз ям асфалт,и като тръгна с каруцата по земния път не ми требват пътища,тия с тировете дето плащат яки пари да ги духат,щото тия пари влизат в бюджета на държавата,а язе съм свикнала да крадна държавата

Много дебилно,но нивото ви е такова на гербероидите...По прости от простия,за това се разбирате нали?

Към южната граница на България има две магистрали - една към Гърция и една към Турция. Към Сърбия също се изгражда, само към северната граница на България няма нито една магистрала, както и няма проект за магистрала … При тези обстоятелства, защо им е на хората от Северна България да са в обща държава със столица София .... ?!

Щото иначе ще измрете от глад, пустиняци такива

Много моля , преименувайте си територията в Източна Румелия, а названието България си е за Севера !!! Такива са фактите от историята !!!

Да познаем от три пъти : Пеевски Дилян или Дебелян

Джейлян Змеевски ал ШИШИ

Значи единия участник предложил със100 милиона по-тънка оферта, ама не е избран.

да има за нинова и баце

Да докарат китайци да го строят, хем бързо, хем качествено. Нашите са мърлячи и освен за пиене не стават за нищо друго.