Купуваме все повече автомобили на лизинг
Компаниите не са регистрирали подобни вземания от 2010 г. насам.
Обратно в новинатаКоментари - Купуваме все повече автомобили на лизинг | Бизнес.dir.bg
Коментари
Неповторими сте...! "Купуваме" и "лизинг" се изключват взаимно. На лизинг се взима, не се купува, защото после колата не е твоя, а я връщаш. Освен ако не говорим за купуване на изплащане, което пък няма нищо общо с лизинг.
Нек се купуват бе. Аз пък се отказах да ставам донор на разни дилъри. Металика бил бонус, стрелките се купували, аптечка се купувала,, пък тва се плащало допълнително и такааааа, до края на света. Купих си на старо. След 1000км, забелязах, че предната броня вече е точкована от камъчета по пътя. Ми няма да е правя. Догодина ще земем друга. Место и треперя, че е нова и се занимавам с каско-демек ходене по мъките, фърляш, зимаш друга и готово. Все пак живея в страната на чудесата, а в момента в който един автомобил стъпи по Европейските пътища на България, той е обречен. Ма бил нов, ма бил много здрав. Здрав, здрав, колко да е здрав.
Toва само на лизинг.... Ами на духинг колко нови коли се карат бедна ви е фантазията.
Тази статия е като онези с ръста на покупките и цените при апартаментите. А истината е, че в България при имотите всичко е изкуствено. Що се отнася до лизингите, в статията не се споменава изрично, че става въпрос за нови автомобили, а много хора взимат и използвани автомобили на лизинг. Обаче при лизинга на новите автомобили клиентите са предимно фирми. Със средна нетна заплата от 1293 лв. не е невъзможно да си купите някой базов и евтин /става въпрос за около от около 15 до 25 000 лв, макар че лада Нива май е по евтин/ автомобил като Дачия, Пежо, Рено, Форд, макар че като се прибавят каско, ГО, задължително обслужване в официален сервиз, ГТП, данък, гориво, гуми, други консумативи, лихви, като едното нищо ще ви се налага да плащате 400-600 лв. А наем или ипотека, а битови сметки, а храна, а дрехи, а пътни, а храна в работата, деца, семейство. Накрая винаги ще сте в минус. Закупуването на нов автомобил е изключително скъпо удоволствие. Това в никакъв случай не трябва да се разглежда като инвестиция, това си е чист разход. Още по-лошото е, че след приключване на лизинга, половината пари, които сте дали, вече са изтекли в канала, защото автомобила се е обезценил с 50-60%. И това обезценяване зависи много от марката и класа. Ниските класове и марки се обезценяват още повече. След това връщате колата, взимате нова и продължавате да изплащате, като това се повтаря, докато искате да използвате нов автомобил. Като се има предвид, че 8 лица са получили кредити от ББР за около 1 млрд. лв., не е трудно да си представити колко лизингови автомобили могат да си купят те и свързаните с тях лица. Що се отнася до работниците на 50 и повече години. Едни доживяват, други умират по-рано, но никой не е останал вечно млад. Тези хора трябва да работят още 14-15 години и такава дискриминация не трябва да се толерира по никакъв начин! Кой каза, че българите не са бедни? Българите от както са членове на ЕС /2007 г./ са най-бедните в ЕС! И ако някога сме били наравно с Румъния, сега те вече са приближително двойно по-добре от нас. Сега е момента, в който някой форумен корифей ще спомене за депозитите в банките, но ще пропусне факта, че по-голямата част са на фирми. И като разделиш депозитите на населението и фирмите, ми то стават жълти стотинки... Тук е момента да припомня за кредитите от 1 млрд. на 8 лица - статистически ще излезе, че отново българите са забогатели.
Сега разбрах, че покупката на автомобил била инвестиция. Винаги съм си мислил, че си е чист разход. То и апартамент на Слънчака е същото.
Тази тенденция е напълно нормална по 2 причини: - колите 2-ра употреба от година на година стават все по-зле. Всичко произведено след 2002-2003 г. с някои много редки изключения е пълен боклук. Двигателят е с живот максимум 250 000 км. Е, като я вземеш втора употреба 5-6 годишна кола колко ще те изкара? - заради пандемията рязко падна пазара на стари коли, защото на запад хората спряха да си сменят колите и де факто няма какво да се внесе като 2-ра употреба. Тая мантра, която я повтарят тука някои за това, че колите 2-ра употреба са по-качествени от новите вече не важи. Беше то, когато можеше да си купиш кола произведена през 90-те, ама сега няма как, защото 25 годишна кола вече си е жива морга. Аз карам такава и този месец вече ще я сменям. Вземам нова на лизинг, защото мога да си го позволя. Вярно не е кой знае какво, икономична марка - Дачия Докер бензин със заводско монтирано АГУ на пропан - бутан, но смятам, че е много по-добре отколкото да взема 5-годишна 2-ра употреба с двигател, който вече е свършил. А, че има хора, които се натоварват с непосилни лизинги или кредити за нова кола и нов телефон - да има такива и винаги ги е имало. Но не те правят големите обороти на лизинга. Просто средното ниво на финансовите възможности на българина е по-високо. Българите хич не са толкова бедни, колкото реват разни драскачи по форумите. Бедните хора не се оплакват, а оцеляват както могат. Виж тези, които се позамогнат почват да се сравняват с начина на живот на запад и почват да реват колко са зле, защото явно са забравили колко бяха зле през 1996-7 г. с 5-8 долара заплата при хиперинфлацията, която докара "много кадърният" финансов министър Румен Гечев на печално известният БСП премиер Жан Виденов.
Познавам такива. 3 хиляди заплата и 800 лева лизинг. Това не е живот, а мишкуване. Трябва да си доста тъп да взимаш всичко на кредити и лизинга като не можеш да си го позволиш. Доста хора на 40 години нямат един спестен лев, а да не казвам, че не са чували за инвестиции дори. В повечето случаи живеят от заплата до заплата и мъката им почва на 50. Никой не иска 50 годишни служители за каквато и да е позиция, защото са много скъпи, а не придават никаква стойност на компанията и вече им приключва и работния живот, както и живота им като цяло. Но нека взимат де. Повечето се хранят за 300 лева на месец с боклуци, защото изплащат коли, които не могат да си позволят. Уорън Бъфет кара 13 годишна кола, а е 4-ят най-богат човек в света.
Я разкажи за твоите инвестиции, че стана интересно. Уорън Бъфет не го мисли. Вероятно има и коли на по 50 години ;)
Резултатите от лошото управление на Борисов! Сега талибаните на Радев, като съсипят държавата ще видим вноските по лизингите
Споко, скоро под "мъдрото ръководство" на хунтата на зеления чорап тренда ще се обърне. Хеле пък Гечев кат' се намеси във финансите и нещата съвсем ще си дойдат на мястото.
Ето видяхте ли, бе! От една седмица ГЕРБ не са на власт и хората вече забогатяха! Представете си, какво ще бъде, ако държавата е под вещото ръководство на Курнела! Да живее Цоциализмът!
С тия лихви, това не е лизинг а духинг.
2,4%, висока лихва? 250-300 лева ми е лихвата на автомобила за 3 години. Даже е съм се изтересувал колко е точно.
За бедният, некадърен Ганьо, намерил работа единствено като трол, за стотинки, лихвата е непосилна....
Ако лихвите за 3 години са ти 300 лева, при 2.4% това е заем за 8000лв. Не знам каква е тая прекрасна нова кола за 8000лв, но може и да има такива. А лихвите са високи, защото в нормалната част на Европа, лизингодатели, свързани със самите автомобилопроизводители, предлагат лизинг с лихви от порядъка на 1.5%, че и по-ниски.
До неверващия. Платил съм в брой 50%. Плащам за 3 години 10000лв. И имам остатъчна стойност около 3800лв. Цената на автомобила е 31000лв. като имам и малка отстъпка. Нова ли ми е колата - нова! ОК ли е? ОК е.
До: Верно ли?! Пич, коментираш материя от която не разбираш. При лизинга има първоначална вноска и остатъчна стойност, така че лихвата, която плаща лизинго-получателят може много да варира. Ерго, изводите, които си правиш са много условни, тъй като нямаш налични всички изходни данни. И друго - лихвен процент 2.4 - 2.5 за лизинг в България си е съвсем нормален. Няма резон да го сравняваш със Западна Европа. Лихвеният процент представлява цената на риска, който поема кредитодателя (банка, лизингова компания). Повече от очевидно е, че кредитният риск в Западна Европа е по-нисък и съответно лихвените проценти са по-ниски. На който му е възможно да ходи да си вземе лизинг в Германия, другите щат, не щат ще плащат по-високата лихва в България, защото просто рискът за компанията, която дава кредита е по-голям.
Ама да не ви обяснявам колко самолети на лизинг върнаха дето оперираха с туристи до България.
Купуваме колички Мачбокс. Вече и на лизинг! ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА Чакам и новите кредити за баница и боза, че заплати НЕ-МА ХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХА
ти да видиш......6-та кола купувам! И все на лизинг! Брат ми той - 4-та взе миналия месец. Лизинг му е майката!
Ще има рев скоро май - със средна заплатка 2к лв в София не знам как ги купуват тея лизинги за по 800лв месечно :Д
Хаха, бедняци. Аз 2 имам, 3 годишна и 2 годишна. И двете са платени еднократно.
Не купувайте нови автомобили ! Те са прекалено скъпи, а некачествени. Слагат им скапани еко двигатели, с които няма да изминете повече от 300 хиляди. Олекотяват купето, за да свалят разхода на гориво, но при катастрофа всичко живо вътре измира. Не помагат и въздушните възглавници, щото колите стават буквално на хармоника. Олекотени са и частите на трансмисията, затова всичко се троши като тебешир по скапаните български пътища.
Сандьо, нормално семейно каране, стигам 10000км на година. Тези 300 000 км ще ги направя за 30 години. Дай Боже, толкова живот. Да се скъсаме от каране, хайде 20 000км... Ами че след 15г. ще си вземем друга нова!
Еба го ,нали по цял ден слушам разни червени идиоти и един резидент да разправят, че българинът е криза и те ще му помогнат. На кой да вярвам, на очите си или на пропагандата от Москва?
И защо ми е? Автомобил 2-ра употреба ми върши великолепна работа за 3...4... години, Срешу 3000 лева. После отива за скрап. Даже масла не му сменям. После друг и така.
Има лизинги защото хората имат възможност, колкото и да се оплаква всеки това е, има пари. Сега като ни налазят комундетата и дубайците ще спаднат много бързичко и лизинги и кредити и све. Само билетчетата за търкане и бързите и изгодни кредити ще се умножат!
повече не мисля да си купувам нова кола в България!
Гъзари с БМВ-та на 200 000км на лизинг. Евала батенца, тарикати сте
Е какво му е на БМВто на 200к, още толкова ще врътне и си е като ново !