Колко пъти ви се е случвало да се опитате да запазите час при зъболекаря например, но той да ви каже: "Звъннете следобед, за да си видя графика, че не съм в кабинета". Да, за съжаление, в 21 век в България голяма част от бизнеса все още планира дейността си чрез хартиени графици и се ориентира именно по тях.

A колко пъти сте искали и да платите еднократна услуга онлайн (не става дума за промоция!): фитнес, посещение на спа, масаж, туристическа обиколка, да запазите конферентна зала за събития, да изберете фризьор, да намерите ветеринар, стоматолог или психолог в близост - и не сте успявали?

Факт е, че голяма част от услугите все още действат предимно аналогово - особено малките бизнеси, които нямат възможност за онлайн присъствие.

Това обаче е на път да се промени - и то революционно.

Новата онлайн платформа easybook.bg обещава безкрайно много удобства за всички, които предлагат услуги. А на потребителите спестява време, усилия и нерви.

Всъщност замисълът зад еasybook е доста мащабен - до степен, че говорим за платформа, способна изобщо да промени отношенията клиент - бизнес и да ги модернизира.

еasybook.bg разполага с множество функционалности, но за потребителя най-важна е възможността да си запази час за дадена услуга изцяло онлайн, без обаждания, без уточнения, без лични разговори и излишни обяснения. Потребителят заплаща цената на услугата предварително чрез платформата с карта или чрез еPay акаунт. Веднъж регистрирана резервцията в графика на търговеца, клиентът просто отива в дадения час на място.

 И това е. Точно толкова лесно.

Но онова, което виждат потребителите в еasybook, e единствено "горната част от айсберга". Отдолу, скрит от погледите, седи електронният график на търговците - по-сложната част от системата.

За бизнеса платформата разполага с различен интерфейс, в който фирмите могат да въвеждат данни за своите служители, за свободните си часове и пълен дигитален график. В замяна те получават онлайн присъствие и досег до нови клиенти, без никакви сериозни инвестиции от своя страна.

Генерално, замисълът на еasybook.bg е всички страни да печелят чрез прицелването в една много важна градска ниша: онлайн резервация на услуги.

Зад реализацията на този вълнуващ проект седи екип от млади хора, и мениджмънт със завидна професионална биография.

Студио КАРЕ за Dir.bg

Идеята за проекта, основната реализация на функционалностите и финансирането са осигурени от основателя на фирмата - Симона Сребранова - впечатляващ предприемач и носител на миналогодишния приз на Fibank "Най-успешна българка в бизнеса".

Сребранова е създател на "Симонас Кардс" - първия и единствен за България производител на банкови, безконтактни и подаръчни карти и пластики. По нейните собствени думи, еasybook е новият й, четвърти поред, бизнес проект. "И нещо като хоби" - защото тя е завършила математика и информатика в СУ, а програмирането е сред страстите й.

Студио КАРЕ за Dir.bg

Рамо до рамо с нея, още от самото раждане на идеята през 2010 г. при съвместното издаване на книгата "Тенис - една прекрасна игра", е Кирил Германлиев - един от най-добрите треньори по тенис в България и преподавател в УНСС.

Теодора Колева се присъединява към мениджмънта на проекта през 2017 година. Нейната роля е ключова в организацията на различните бизнес аспекти, в изграждането и обучението на екипи, в управлението на различни оперативни функции в офиса, в създаването на маркетинг инструментите за популяризиране на платформата.

Tеодора пренася в еasybook.bg опита си придобит на местни и международни ръководни позиции в корпорация - в случая Shell. Но за разлика от корпорацията, където е управлявала множество служители, тук става дума за екип, който за момента наброява 10-ина души.

Студио КАРЕ за Dir.bg

Работата на Теди е да "стикова всичките възможни звена", точно както и в корпоративния свят. Но за разлика от глобалните компании, където всичко вече е създадено и просто "трябва да го научиш", то при настоящия проект, реално трябва сам да създаваш правилата. И "да мислиш кога, как, дали е дошъл моментът..."

Замисълът за еasybook.bg се появява в главата на Симона, когато тя изпитва дискомфорт, че не може да резервира тенис корт онлайн и няма как да е сигурна дали ще се проведе тренировката й. През 2015-а компанията кандидатства за частично финансиране по европроект "Продобряване на производствения капацитет" и получава одобрение. Така успява да положи професионално основите на платформата еasybook.bg.

"Инвестицията е много голяма", казва Симона, но не уточнява суми. Признава, че за развитие на проекта инвестира и приходи от завода на "Симонас Кардс".

"Все още влагам много енергия в еasybook, защото не сме стигнали до перфектната организация, при която системата започва сама да работи. Но сме почти към края".

Търпението, което мениджмънтът проявява преди еasybook да бъде представен на клиентите, е впечатляващо.

 Според Теодора трудната част от изграждането на проекта реално вече е зад гърба на екипа. Много детайли са вложени в юридическият аспект, реализиран в платформата. Налага се съобразяване с редица законови рамки - със закона за защита на потребителите, с GDPR-изискванията, със закона за онлайн търговия...

По време на изчистването на детайлите изникнаха много подробности. Но на нас ни беше ясно, че трябва добре да структурираме юридическата част на нещата", обяснява Теодора. "Това не е просто сайт, зад който нищо сериозно не седи, а огромен проект. Работехме с консултанти и адвокати, но основно нашият опит със Симона ни помагаше да разберем какво следва да се направи".

От тази година платформата вече е онлайн и се разширява ден след ден.

Вече има сключени договори с над 200 бизнеса, които предлагат над 7000 услуги в различни сфери: здраве, красота, образование, спорт, бизнес, туристически услуги, култура и изкуство, домашни любимци...

Засега най-голямо е разнообразието откъм предлагани услуги за красота, но потенциалът на еasybook е много голям и за останалите сфери. Градовете, в които има обекти, са София, Варна. Преди 2-3 месеца еasybook.bg тръгва много успешно и в Пловдив, а градът приема изключително добре платформата.

Засега еasybook.bg не е насочена към хотели и много внимателно пристъпва към заведенията за хранене, като работи основно към онези, които могат да предложат някакви услуги в пакет.

Студио КАРЕ за Dir.bg

"В момента липсва подобна платформа в България. Има други сайтове, които предлагат някаква форма за запазване на час, но чрез тях единствено можеш да резервираш, а не да предплатиш. И понеже клиентите често не са особено лоялни и спокойно може да си запазят час на няколко места и да не отидат на нито едно, принципът при нас е, че услуга се получава само след плащане веднага, тоест ние защитаваме интересите на търговците", обяснява Симона.

На всеки търговец, който се присъедини към еasybook, платформата осигурява уникален URL адрес на страницата на обекта. Търговецът получава възможността веднага да започне да продава услугите си в интернет без да са необходими допълнителни инвестиции, без да ангажира програмисти. При това онлайн продажбите му отговарят на всички изисквания на GDPR, на закона за защита на потребителите, на изискванията на НАП. Той може да интегрира към фейсбук или към интернет-страницата си и "бутон", за онлайн резервации, чрез който клиентите могат да резервират.

"Това е супер за бизнеса, защото без никаква инвестиция, обектите могат да се дигитализират и да предлагат услугите си онлайн", казва Симона.

След броени седмици ще заработи и мобилното приложението еasybook за iOS и Android, което е предпочитаният начин за комуникация на най-младите.

От еasybook.bg искат да привлекат именно част от тях като клиенти. Също така Симона Сребранова дава възможност на завършващи студенти да работят по проекта, без да им се изисква трудов стаж. Като преподавател, Кирил Германлиев организира презентации на платформата в УНСС пред студенти от специалности Маркетинг и Информатика.

Студио КАРЕ за Dir.bg

Това лято в офиса на компанията за няколко седмици ученици от Американския колеж и СМГ са имали възможност да тестват системата, да дадат своите мнения и препоръки. Те формират екип, ръководен от Анна Дочева, ученичка в 10-ти клас на Американския Колеж.

"Тяхното мнение за функционалността и удобството на платформата беше безценно, за да може еasybook.bg да отговаря на изискванията на тяхното поколение. А то в съвсем близко бъдеще ще бъде основният потребител на системата", смята Симона.

Междувременно екипът продължава да разширяват идеите си за платформата.

"В един добър момент ще има и модул "фрийлансъри" за онези, които трудно се продават - експерти и професионалисти, хора на свободна практика. Например нуждаете се от водопроводчик, който работи в Студентски град. Той се регистрира в платформата и посочва свободните си часове. А вие търсите в еasybook.bg и го ангажирате срещу някакво заплащане... Това е модул, който все още не е имплементиран... Но и това ще стане", категорична е Симона.

А Теодора обобщава:

"Търговците приеха платформата много добре, защото виждат ползите за бизнеса си. Сега предстои клиентите да я приемат.

Основната идея е ясна - да се хвърлят тефтерите! Все пак ако графикът на вашия зъболекар е по 24 часа с вас на телефона, тогава няма как да не можете да си запазите час!".

Интервюто е част от специален рекламен проект на Dir.bg u easybook.bg