Защо не всички коли с газови уредби ще плащат 50% по-нисък данък?

Идеята на тази промяна беше основана на принципа "замърсителят плаща", твърдят от ВМРО

Обратно в новината

Коментари - Защо не всички коли с газови уредби ще плащат 50% по-нисък данък? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Къде сте видели самолет на пропан. Ще сложа газово само фиктивно.

Най- правилно е строго да се забранят коли, по- стари коли, коли, които са навършили по- голяма от 2 (двумесечна) месечна възраст!!! Хау!!!

Приятели екология никой него интересува.Пари,пари и пак пари.

Какъв екоконтрол, кви пет лева, фирмата Фандъкова малко щеше да замерва, ама замерва оная си работа, всяка втора печка кади като за световно...смехурковци....

В ЕС облекчения ползват автомобилите от ЕВРО 5 нагоре! Под ЕВРО 5 даже и с вода да вървят не се вмества при изискванията!)

Данъка върху автомобилите не е екологичен. Нека някой "експерт" от "патриотите" излезне и каже колко процента от данъка върху автомобилите общините харчат за екологични мерки и какви са тези мерки. И колко от този данък се харчи за ремонт на пътища и сторежи на паркинги. Заплатите на зам. кмета по екология и екипа му, да не ми ги включва в сметките. Да излезнат и да защитят предложението си с финансови разчети. Но няма как да го направят, защото нямат знанията за това, а по-лошото е че нямат капацитет да ги получат тези знания.

"Патриотите" са прости популисти, които се занимават с неща, които не разбират. Местният данък върху колите е за да събира общинаъа пари за пътища и паркинги, а не за да ги зползва общината за да чисти въздуха, тов е невъзможно. Също така е лъжа, че кола с монтирана газова уредба е по-екологична бензинов без монтирана газова уредб. В някои други държави местният данъка за ретроколите над 30 години е премахнат. У нас защо има общински данък за ретроколи коли. Преди 6-7 години един човек написа, че Николай Бареков с неговият политичски проект е нанесъл много щети на България. Едната беше, че е съживил ВМРО, оказа се прав.

Абе кой тапак е написал тази статия ,Нищо конкретно, не става ясно ,внесен е за разглеждане заякона нито е одобрен нито нищо НОВИНА НОМЕ 1

Той си е написал името под заглавието!

Най после .Дано доведат нещата докрай .Със катализатори съм и със газова уредба .Зад ауспуха излизат теменужки а не пушаци като от повечето коли печки.

А дано, ама надали...все пак сме в Мутристан...

Става въпрос не за кои коли и колко са годишни.А ,че горивото е вкарваш газ излиза вода от аспуха.Това е екология.А колегата е прав .Данъка при зареждане е най добре Там се вижда какво гориво зареждаш.Така е във Германия.И е сте прави за заводски излязъл автомобил.Дори и във САЩ като караш на нитро променяш вида гориво.Така ,че колата от завода е излязла със сертификат.Ако ти промениш нещо кактонвъв БГ се води промяна във автомобила и всичконе ок.Ако не намалят данъка няма стимол за екология.

Става въпрос не за кои коли и колно са годишни.А ,че горивото вкарваш газ излиза вода от аспуха.Това е ейология.А колегата е орав .Данъка при зареждане е най добре Там се вижда какво цориво слагаш.Така е във Гермабия

Необразован индивид си ти. И от бензина и от дизела също излиза вода от ауспуха заедно с СО2. А от колите на газ също излиза СО2, но по-малко. СО2 не единственият замърсител на въздуна. От колите на газ излиза азотни окиси и въглеводороди и СО и може да са повече отколкото при същата кола, ако работи на бензин, защото газовата уредба не е опимизирана. Дано другите депутати отхвърлят този законопроект недоразумение, като недоразумението "патриоти".

Шебек ! Този форум не е за кифладжии, не спамиш само форума с редките си глупости.

Тези с АГУ вече са превилегировани защото не плащат акциз върху горивата. Няма нужда да се пипат данъци за самоделките. Ако е излязла газова от завода тя си е с по-висок Еуро стандарт. Не осъзнавате ли че патреотете си пишат точки преди наближаващите избори. Купуват си гласове с пари на общините. Типично ченгеджииска схема. Целят се в обособени групи хора да бъдат впечатлени, а останалите да им плащат за уж облекченията. 3-4 такива шумно рекламирани законопроекта и хоп - 4% на изборите догодина. Очаквам разни обещания за МВР, военни, доктори и пенсионери. Само гледайте.

Дайте първо да се разберем за какъв точно данък говорим. Много хора аргументират искането за по-нисък данък на МПС с АГУ с това че са по екологично чисти. Това щеше да е така ако данъка беше екологичен. Само че той не е екологичен, а материален. Така както един апартамент с парно отопление не плаща по-малък данък от този дето се топли на твърдо гориво така и една по-екологично чиста кола няма как да е с по-нисък данък. Данъка е такса за това че притежаваш материален актив. За това за една една нова кола с Евро 6 плащаш десетократно повече в сравнение с един на трийсет годишен Москвич. Въпреки че новата кола е десетократно по-екологично чиста. Редно е в цената на горивото да има екологична компонента, и така хората ще бъдат стимулирани да карат по - екологично чисти коли.

Може ли толкова тъп народ да има, сам да си слага примката. Въобще и не споменавайте за компонента в горивото, защото това само ще доведе до повишаване цената на горивата без никаква събираемост.

Няма нова и Стара кола има технически изправна и технически неизправна. Така каза един техник от пункта за годишни прегледи. Като им сложи газанализатора има коли с евро5 които не могат да покрият никакъв стандарт и коли на 20 години дават перфектни резултати. Това са негови твърдения не мои.

Това е вярно само на половина. Една неподдържана кола която излиза от завода с Евро 6 може да цапа като стар дизел, но един стар дизел колкото и да го поддържаш няма как да постигне стандартите на Евро 6 просто защото не е проектиран да ги постигне. Точно както добрата поддръжка не може да направи един селско стопански самолет свръхзвуков.

Не разтягай локуми ! Не говорим за дизел, а за газови уредби !

ТАКА Е РЕДНО.АГУ ДОРИ ДА СА КАТО ЕЛЕКТРИЧКИТЕ.ЕДНО ДОБРО НЕЩО ДА НАПРАВЯТ,а не само да скубят.Браво.ПРИЕМАЙТЕ ГО ТОЗИ ЗАКОН.

Тъпаци, а защо не калкулирате данъка директно в цената на горивата и така всеки, който наистина замърсява, карайки на бензин и дизел... да си плаща масрафа:)))?!? Ама така няма да има папо за всички вас, които сте на хранилката, нали:)))?!?

Искам да попитам всеки един от наглите необразовани патриоти каква е личната му кола и каква еврокатегория е. Има ли монтирана газова уредба.

Дали съм разбрал правилно. Ако си купя ново или сравнително ново (от 2015) возило да кажем едно скромно БМВ с 250 конски сили и му монтират газова (за красота), то данъкът ми ще бъде с 50% по надолу. В същото време съседа до нас който крета с комунистическа лада и той с газова употреба, ще плати много повече данък почти равен на това с БМВ-то. Ми разбирам съм за. Всички нови и скъпи коли ще са с газови. Справедливо е за този с комунистическа лада да плаща като поп.

Алчността и злобата на богатите българи-чорбаджии е пословична.

Това което го писах от горе е сарказъм. Искам да покажа, че закона отново ще се пише едни хора да се облагодетелстват. Помисли реално, старите коли са без катализатор и замърсяват повече, ако карат на бензин. На газ вредните емисии се намалят значително. За да отговаря закона справедливо е да се намали данъкът спрямо емисиите, който ще бъдат отделени в атмосферата от газта за всички. Тогава и този с BMW, няма да го смени, защото процента не е значителен, но този с Lada-та ще го направи, защото е без катализатор и ще има голям данък.

Нямаш пари за ново BMW. Ще купиш трета употреба.

Прав си, че нямам пари за BMW, защото си купих Tesla.

Ладата или Москвиича, ако не бъркам в момента плща данък около 20-30 лева годишно. А БМВ-то с 250 к.с. плаща вечоятно 300-400 лева. Дори да му намалят наполовина данъка, пак ще е 5-10 пъти по-висок от този на Ладата. Дори Трабантите плащат смешен данък а замърсяват много. Аз дори мятам, че за старите ретроколи/Лади, москвичи/ над 30 годишните не трябва да има общински данък, защото те не се карат постоянно. В повечето време са в гараж и собственициите им рядко ги изкарват. Имат друга кола, която ползват постоянно. Дори застраховката им за Гражданска отговорност трябва да е по-ниска за ретроколите защото се карат само когато е топло 3 до 6 месеца в годината. И собствениците им са по внимателни, защото една катастрофа с ретро кола, ще му струва много скъпо да я възстанови.

Като са толкова екологични и контрола е толкова строг, защо на всеки подземен паркинг пише забранено за такива автомобили. Само като видя пълначката закачена на задната броня, миришат от 10метра на газ, са си бомби

Напълно те разбирам и съчувствам, след като миришеш с очите си! (свят широк - има и такива, които мислят с другия край на гръбнака си) Не си ли задаваш въпроса, че миризмата на чесън може да идва и от теб? А относно забраната в "подземните паркинги", трябва да почетеш малко физика/химия и т.н.

Вие спорите за автомобили с АГУ. А знаете ли че според Столична община такова животно като автомобил с хибридно задвижване (ДВГ и Електричество) не съществува. И съответно няма и 1 лева отстъпка в данъка за тези автомобили

Знам човече, аз съм бил зам. кмет и съм се убедил че в общините работят най-големите идиоти, там има само говорене , откровени лъжи и манипулации и корупция ръководена от кмета. Спасението на държавата се състои в това да се ликвидират по някакви иновации общините с цялата паплач там.

Бъркаш най-големите идиоти са на изборни позиции депутат, кмет. Чиновниците, макар и да не са "цвете", са тези, които смекчават до колкото могат тъпотиите на шефовете им най-големите идиоти.

Ако ще е базиран на екологичната оценка - замърсителят плаща - този данък тогава трябва да се махне изцяло и да се сложи само към съответните горива. По този начин ако един дизел дрънка 2 милиона километра годишно ще плаща повече от бензинка на 10000 км годишно или 200000 на метан или пропан бутан, където оскъпяването да е 0. По този начин, ако не си карате колата, очевидно не замърсявате, дори и да е дизел, тогава защо трябва да плащате?????????

Аха вписана в талона - е са като почнат едни поршета, едни ламборгинита, едни ролсройси, едни amg-та, едни м-ки, абе все на газ ще карат хората.

Че те и без това са си на газ :)))

Пропан-бутанът има само около 10% по-ниско топлинно число , но с настройката се получава така че прехода на газ въобще не намалява номиналната мощност на двигателя, горенето е по-пълно и качествено защото имаме пълно смесване на газ с въздух. Двигателя почти не се износва защото газта не отмива маслото от стените на цилиндрите. Също така октановото число на газта е над 110 което е много добре за двигателя. За специалистите няма съмнение че LPG е перфектния избор. Що се касае за данъка намаление от 50% дори е малко . Бензиновия двигател на газ е за сега най-доброто решение не само от икономическа, но и от екологична гледна точка. За всички които са се набутали с дизеляци мога да дам само един съвет, час по скоро ги предавайте за вторични суровини и купувайте бензинови автомобили и слагайте газови уредби.

Айде хора неспециалисти да не замърсяват форума с идиотски бръщолевения. А който се счита за специалист да се опта да ме опровергае аргументирано.

Колега(InjЕnera), имам само две забележки! Пропан-бутанът има около 10% по-ниска специфична енергия(енергия отдавана от литър (течност) при изгаряне в ДВГ, спрямо бензина. Поради този факт и разходът на газ – литри/100км е по висок спрямо бензина ), а не топлинното число(температурата на изгаряне, дори е по висока с около 4÷6% спрямо бензина) Октановото число на пропан-бутан е 102-104, а не 110! Всичко останало е точно!

Хубаво е си чел във википедията, някои и това не правят и се опитват да налагат фантасмагоррични мнения, но трябва да знаеш че числата са ориентировъчни защото процентното отношение пропан-бутан варира спрямо сезона, това важи и за октановото число.

Опитах се, при забележките към теб, да бъда достатъчно толерантен, но ме принуди да съжалявам, че те нарекох „колега“! За твое сведение знанията ми са не са от „википедията“(както сам пишеш, което от своя страна навежда на мисълта че ползваш руски, в което няма нищо лошо) , а от сериозна професионална литература и най-вече от ПРАКТИКАТА! (ето ти и линк за ограмотяване: https://lpgtech.ua/oktanovoe-chislo-benzina-i-gaza-chto-ehto-takoe_-ego-xarakteristiki-i-znacheniya0) А сега – по същество: 1. „октановото число на газта е над 110“ - ГЛУПОСТ, защото: -октановото число на пропан – 105,7 (лабораторен метод) и 100, 0 (моторен метод) - октановото число на бутан – 93,6 (лабораторен метод) и 91,0 (моторен метод) Невъзможно е октановото число на пропан-бутана да е „над 110“, дори и по лабораторния(калемджийски) метод! Смея да отбележа, че двигателя „слабо го интересува“ лабораторния(калемджийски) метод, а от реалното октаново число(респективно - моторния метод), но това е друга тема! Също така, друга тема е, ако става дума за метан - 110 (л.м.) и 107,5 (м.м.), но това, от своя страна, показва, че не правиш разлика между двата вида гориво.

Колега , изпратил си ми данни от руски изследвания последно правени през 1968 г. и оттогава никой не е правил нови . Ето ти тук линк към петролна фирма изследваща горива където дават октаново число на пропана до 112 . https://www.iea-amf.org/content/fuel_information/lpg .

Не знаех че инжинерите са толкова неграмотни ,карането на газ определено съкращава живота на двигателя защото газта отмива маслото от цилиндрите и клапаните и ги зносва по бързо ,на по новите автомобили и повечето японски се налага слагане на система за смазване на клапаните защото горят на 20-30 хиляди километри ,мощноста на двигателя на газ спада с 10-15% поради по ниската калоричност на горивото ,разхода на гориво се вдига съответно с 10-20 % на газ ,една съвременна газова уредба от висок клас е от 1500 до 2500 лв в зависимост от цилиндрите на колата ,подръжката на уредбата също не е евтина ,филтри ,газови инжектори и др..Вярна е икономията на гориво но всеки преценява стрували си ,самата система подръжката и по честите ремонти по двигателя и т.н..

8 години карам на газ , двигателя и клапаните са като нови, филтъра за газ - цена 5 лв. съм го сменял само веднъж и като видях че въобще няма биклуци вече не го сменям, дюзи обикновени 240 000 км няма докин, всичко си работи перфектно. Двигателя няма нагар, маслото е чисто и вече го сменям на 2 години.

„Комбат“, ако и познанията по темата са като правописа ти(инжИнерите), трябва да те разочаровам – Ти си по неграмотен от „неграмотните инженери“! Предполагам че не си командир на батальон, а „командир“ на РЗМ(ръчна земекопна машина)! При теб определено се наблюдава „съкращаване“ на мисловната дейност, за разлика от живота на двигателя с LPG!( копи-пейст вреди на интелекта) Ако успееш да докажеш, как LPG(ГАЗ) отмива маслото от клапаните, за разлика от бензина(ТЕЧНОСТ) и „система за смазване на клапаните“(подаване на масло в смук. колектор) ги смазва(става дума за изпускателните клапани, които са в по натоварен температурен режим от всмукателните), ще ти сваля шапка! ЗАПОМНИ! „система за смазване на клапаните“ смазва основно „банковите сметки“ на производителите ú! От останалото написано в коментара ти е явно, че живееш около 20-25 г. назад в миналото! Направи си труда да прочетеш малко специализирана литература, преди да дращиш!

1. кола на газ е цъкаща бомба! доказано многократно! избягвам да се качвам в такива коли 2. това е злеприкрит опит да се стимулира ползване на газ, и така да се напомпят гушита на "бащите на великата руССка Тръба"

Трябва да се чете преди да се ръст глупости

Каква е разликата между 30г бракма и каруца? Никаква и мангалите вече се движат и ровят по кофите с 30г голф. Забранете коли на 10 години, че да живнем малко.

А да имате идея, как да забраним... олигофреническите изказвания на откровени тъпоиди:)))???

Справедливостта изисква да се плаща данък според замърсяването на всеки автомобил а не според вида на горивото. Да, неизряден мотор на газ , който Гор масло и е без катализатор замърсява в пъти повече от изграден автомобил на каквото и гориво да е.

Тиквунчо и кой има сметка да кара кола чийто двигател гори масло , един литър масло струва средно 15 лева. Който има толкова пари ще си купи нов автомобил. А и на газанализатора ще покаже 1000% CO2 и ще бъде спрян моменталически от движение.

Това... Няма как да стане за автомобилите под евро 5!)... Наистина гори пропан Бутан или метан, НО гори и 5 на 100 масло! И липса на катализатори и т.н...

Ти добре ли си?Колите преди 2000 г. имат много по-здрави двигатели от по-късните напълно електронизирани чучела, които са жалки подобия на автомобили пълни с калпави китайски платки и матрици.

Така е

Тикво, колкото и масло да горят, все си мисля, че не могат да задминат дори и най-новите бензинови и дизелови двигатели по изхвърляне на отровни газове, и твърди частици, нали:)))?!?

Никакво значение за газовата уредба няма евро стандарта на колата, стига простотии, нито един катализатор за бензин не работи правилно на газ, за другите "екологии" по колата да не говорим. Кола с газ е директно евро 10+. Излиза вода в зависимост от качеството на газста, сажди, финни прахови чатици са в много пъти по-малко, както и въгледвуокиса. Пак ще има чудене как да пре*ш хората. не става дума въобще за екологията!

"контролът върху ползвателите на АГУ е изключително строг и задълбочен, " е няма такива глупости на търкалета. Даже направо на квадрати.

И в крайна сметка защо не всички коли с газови уредби ще плащат 50% по-нисък данък бе, Калине, или който там е списал тая несвързана статия?

Калине, редакторе, така написана статията не дава ясен отговор на въпроса от заглавието - Защо не всички коли с газови уредби ще плащат 50% по-нисък данък? Кажи го ясно, например - тези с Евро 3 и по-ниска еко категория няма да имат 50 процентна отстъпка - нещо такова. Не разбрах къде е точно границата. Що се отнася до екологичния ефект от употребата на нефтен или природен газ, предполагам на всички им е ясно - почти без твърди частици и намалени емисии на СО2. За съжаление монтирането у нас на газови уредби е по чисто икономически причини.

много безполезна статия

Шилo

Технически изправен автомобил с Евро 3 НА ГАЗ замърсява точно колкото автомобил на ГАЗ с Евро 5. Защо едните да плащат повече от другите? Пак се делим на бедни и богати и хурката пак е за бедните.

Защото едни тупани така са решили, за да не им спре папкането, как защо:)))?!? Отделен тук е въпросът, че задниците на точно тези тупани, замърсяват в много повече дори и от ауспусите на автомобили, които нямат... четвърта или по-висока еврокатегория за екология:)))!

Знаете ли, че.... След като човечеството беше буквално блокирано от корона вируса за няколко месеца по домовете си, нивата на замърсяване в атмосферата са спаднали с изключително нищожна част???!!! Сигурно ще питате за причината..., ами оказва се, че в моретата и океаните плават стотици хиляди танкери, контейнеровози и др видове огромни кораби с умопомрачителен разход на гориво! Като добавим и самолетите (когато летят), централите на въглища и всички останали заводи на изкопаеми горива, се оказва, че в същност личните автомобили и да ги спрем изцяло, нищо значително няма да се промени откъм замърсяването на планетата ни!!! Т.нар. смогове през зимния период, не са заради дизеловите автомобили (или не главно), а заради печките на твърдо гориво по домовете!!!

А ти знаеш ли,че в София я има,я не 10% хора на твърдо гориво,но смогът и лятото си го бива? Или хората и лятото палят кюмбетата? Къде ви намират такива "експерти" бе....

Типичния "софиянец" с IQ като операторите на биологични единици! Ако имаше две работещи клетки в черепната си кутия, щеше да осъзнаеш, че това което определяш като смог са всъщност малки частици, които се отделят при различни условия - при триенето на колелата с пътя, при силни ветрове и др.! Но тези частици ще се отделят независимо с електрички ли караш, или с конвенционални автомобили! Друг е въпроса за италянския боклук изгарян в ТЕЦа на Ковачки!!! Как ще обясниш фактът, че смога си остава над София, дори след масовото изнасяне към родните места и курортите, на "автентичните" софиянци като теб???!!!

Новичка кола - 348 лв. данък, щото била нова. Вече остаря и данъкът много малко слезе надолу, щото била стара. Махнах другата кола с газовата - намаление на данъка. Ми късметът ми бил да плащам все големи данъци.

Вярвате ли в чудеса???

Това е безсмислено. Субсидират ценат на газа с очакваното намаление в данъците и така през цената директно стимулират собствениците. Обратно, вдигат цената на най-мръсното гориво и така.

Типично по български! Каза някой, че газаджийките са по-еко и хунтата започна с "промените"???!!! Знаете ли, че когато газовата уредба не е фабрична, или не е инсталирана от наистина оторизиран сервиз, се получава точно обратното на ЕКО???!!! Имам много случаи на колеги, газифицирали автомобилите си при "истински" маистори и резултатът е ужасяващ!!! След определени изминати км (ако колата не ги е оставила на пътя), започва силно износване на двигателя, което винаги е съпроводено с тъмносин дим от ауспуха! Т.е. двигателя започва да гори маслото наравно с газта! Другото, което се наблюдава е голяма загуба на мощност, буквално бабите започват да ви изпреварват! Горното е абсолютен факт, който лично съм наблюдавал! Когато газифицирате автомобила си, поискайте гаранция и направете замерване на диностенд за мощността! В България управляват абсолютни корумпирани некадърници! Е как да очакваме, такива хора да вземат адекватни решения във всеки един аспект от държавата ни?!

Абе ти ще изкараш газовите уредби по вредни от нафтовите печки а? При тях и при бензиновите няма износване и те не пушляват син дим от ауспуха...Май си се минал с някакъв дизеляк неподлежащ на газифициране и сега мъкааааа... Скъпа нафта,тегава подръжка и всичките му там екстри а?

Не ги изкарвам аз, а фактите! Автоджамбаза се събужда днеска и си казва, ее, ми аз мога да печеля и от инсталиране на газови уредби!!! Кой ще го спре от държавната ни администрация, като те болшинството не знаят какво в същност работят!!! И отива наивния клиент, плаща една солидна сума пари и чака "огромната" печалба от евтината газ! Не казвам, че и при дизела и бензина няма износване, а казвам, че критерия газифициране не е достатъчен за намаляне на данъка напр, защото едно "бодване" на една уредба далеч не приключва с процедурата, поне в нормалните страни!

Шилo

Ми то затова се ходи на технически прегледи бе. На който не му е в ред газовото, ще плаща висок данък или ще го спират от движение.

Технически преглед при кого?! При тези същите ГТПта, които с или без катализатори и ДПФи, изкарват всичко винаги в нормата?! Кой ще бъде регулатор от държавата ни, дали нещо е в норма или не? Вие виждали ли сте нещо построено през последните 30 г, което наистина да отговаря на международните стандарти???

ГЛУПОСТИ!

"Умният", да те светна, че колкото и да има замърсяване от... газова уредба, която горяла масло(?!?), то това е в пъти по-малко от онова, което дори и най-новите бензинови, и особено дизелови двигатели "изпомпват"... "екологично":)))?!?

въртът го сучат го ,само за ; свойте хора ; да е ефтинко , политика по милиционерски

ти от мутрите ли си

от извън земните съм

goose

"Не е обоснован и доводът, че собственици на такива ППС могат да монтират АГУ, но да не го използват. Икономическата логика в 99% от случаите показва, че монтираните АГУ се ползват с оглед на по-икономически изгодното гориво." Значи имам кола със 150 конски сили, за която плащам 400 лева данък. Монтирам газова уредба втора ръка за 200 лева, узаконявам я, продължавам да си карам 150-те коня на бензин, щото газта скопява мощността, но плащам 50% от данъка :) Цялата статия е смях в залата.

Ако ти е толкова акъла действай :)

goose

Моя акъл е достатъчен, за да карам кола с евро 6. А твоя достатъчен ли е, за да осъзнаеш, че тия, дето си купуват мощни коли го правят заради мощността, не заради икономията? И че те не са никак малко?

И поради тази причина ти казвам: goose, изразявай се точно и Не твояТ акъл е достатъчен, за да караш кола с евро 6, а ДЖОБА ТИ! С останалото съм съгласен.

Бат Бенчо-Ролса и Масларката с Бентлито удариха кьоравото.

Докато не оправят наредбите (или законите) за точно измерване на замъряването и коректно следене всички тези приказки са си просто приказки. Всеки ден вижам по пътищата коли, които са черни от сажди отзад, защото са дизели без никакви филтри. Как минават технически преглед такива коли ? имам и един познат, който си закара колата на преглед. Дизел, без катализатор и без филтър. И му казват: ОК, минаваш. Той: Е, как бе? не виждаш ли, че няма нито филтър, нито катализатор ? от прегледа: машината за измерване показва, че си ОК. Та смятайте официално какво се мери. Мери се по някакви стари наредби, които не отразяват промените през последните 20 години.

Екологичнияткомпонент е демагогия. Целта е да се смъкват повече кожи от раята за да има повче за шкафчето!

А защо не се забранят автомобили над 10 години? Щото нема повече кой да гласува, а? Пък това че тия трошки ни убиват и тровят по улиците, кучета ни яли.

Искаш да кажеш, че поддържан Ленд крузер на 15 години е по-опасен от нова каруца за 20 000лв? Майно, ле майно!

вероятно имаш предвид поддържан ЛК на 35 години ... щото ако е на 15 години и е Що-Годе поддържан със сигурност е повече кола от съвременните тенекии за по 15х евра нови ...

А защо не забранят коли над 3 (ТРИ) години.

200 000лв!

На колко години ти е колата която караш?

Епа 2020-та е производство, щом питаш.

Що не спреш да пишеш глупости, че започваш да приличаш на ония дето казват какво може и какво не?

Пускам сълзичка.

"От друга страна контролът върху ползвателите на АГУ е изключително строг и задълбочен, като всяка една уредба преминава прегледи и задължително е придружена от паспорт." Това всеки един собственик на автомобил с АГУ ще ви каже, че изобщо не е вярно...

съм с газова уредба, и ти казвам че е така както са го написали, а ти какво си мислиш или видял е друга бира.... Относно контрола на органите от които зависи да си с вписана уредба в талона, то затях още е по-важно да не пишат, отколкото тяхната и на другите около тях безопастност!

И как общината ще знае че имам монтирана вече газова ?

1-Трябва да ти е утразено в талона 2-Системите на КАТ и общините са "свързани" вече отдавна.

в талона ми е отразено още като я регистрирах

Валерко за пореден път показа това което няма. Увъртания и обяснения само задълбочават обстановката. Ако няма релса, все ще се намери услужлив циганин да му подари някой метър.

само заради КПП тата заслужава жп вагон , и към дъното