Все по-голям брой световни компании планират да продадат активи през следващите две години като начин за стесняване на стратегическия си фокус и финансиране на по-силните звена на бизнеса, пише в свой анализ The Wall Street Journal, цитиран от Инвестор.

Мениджърите на дружества, сред които и Siemens, General Electric и InterActive, правят проверка на портфейлите си, за да идентифицират звена, които могат да бъдат продадени. Близо девет от 10 компании планират да продадат активи в следващите две години, което е значително повишение спрямо резултатите от подобно проучване преди година, когато едва 4 от 10 дружества имаха подобно намерение. Изследванията са направени от Ernst & Young.

Мениджърите посочват глобалната данъчна политика и тенденциите в индустрията, особено тези, касаещи новите технологии, като причини, които увеличават необходимостта от продажба на звена, които не се свързани с основната им дейност и по този начин да могат да се пренасочват капитали към други бизнес сфери. Почти три четвърти от анкетираните 1000 мениджъри от Ernst & Young заявяват, че технологичните промени водят до нарастване на плановете за продажба на различни активи.

Още по темата

Sprint и T-Mobile US отново говорят за сливане

 

Глобалните сливания и придобивания за първите три месеца бележат рекорден старт

 

Siemens набра 4,2 млрд. евро при IPO-то на здравния си бизнес

 

 

През последния месец InterActive нае инвестиционна банка, за да проучи възможността за продажба на Dictionary.com, след като две различни компании са проявили интерес към покупката на сайта. Това се случва само две години, след като холдингът продаде търговеца на дребно ShoeBuy.com, британския сайт за сравнение на цени PriceRunner International AB и други.

"Използваме продажбите като друг начин за набиране на капитал", обясни главният финансов директор на компанията Глен Шифман. Той каза още, че решенията се отнасят за дружества, които не са част от основния бизнес, а капиталът може да се насочи към други дейности.