Финансовият директор на германския въздушен превозвач Луфтханза (Lufthansa) Улрик Свенсон заяви, че европейският лидер във въздушния транспорт не се интересува от придобиване на италианската авиокомпания Алиталия (Alitalia), предаде Франс прес.

"Не се интересуваме от придобиване на Алиталия", каза Свенсон без повече коментари при телефонна пресконференция за анализатори в деня на представянето на финансовите резултати за първото тримесечие на германската авиокомпания.

Луфтханза отчете нетна загуба от 68 милиона евро през първите три месеца в сравнение с 8 милиона евро нетна загуба през първото тримесечие на миналата година. За първи път от 10 години обаче Луфтханза отчита оперативна печалба.

След като служителите на Алиталия отхвърлиха план за преструктурирането й, предвиждащ закриване на 1700 работни места от общо 12 500 души персонал, както и намаляване на заплатите, италианският авиопревозвач е на ръба на пропастта, посочва АФП.

Алиталия ще бъде продадена на кандидата с най-висока оферта и германската Луфтханза (Lufthansa) е добре дошла за участието в търга. Това заяви вчера министърът на транспорта на Италия Грациано Делрио в интервю за италианския в. "Стампа", отхвърляйки варианта правителството да спаси от фалит италианския авиопревозвач.

Алиталия е в изключително тежко положение, след като служителите й отхвърлиха на референдум, приключил в понеделник, спасителен план, предвиждащ, освен финансиране, съкращаване на работни места и намаление на заплатите. Бордът на компанията започна вчера процедура по несъстоятелност, допълвайки, че като се има предвид невъзможността за рекапитализация, е решил да започне процедурата, определена от закона.

Компанията ще бъде продадена на кандидата с най-добра оферта, каза Делрио пред "Стампа". "Някой може да си мисли, че ще има още едно спасяване от държавата. Искам да бъда ясен: няма да има", допълни той.

Алиталия има около 12 500 служители, а губи най-малко 500 000 евро (543 000 долара) дневно и се очаква през следващите седмици да няма вече налични пари.

Бившият национален въздушен превозвач стана изцяло частна компания, след като 49 процента от акциите преминаха в ръцете на авиокомпания Етихад (Etihad) от Обединените арабски емирства. Останалите са собственост на банките УниКредит (UniCredit) и Интеза Санпаоло (Intesa Sanpaolo).