Петък е Националният ден на боса в САЩ, но за подчинените, които не могат дори да си представят да празнуват подобен ден, е новата книга, озаглавена "Да работя за теб не е като да работя за мен", която може да им е от полза, според Ройтерс. Книгата с подзаглавие "Най-нов гид за управление на вашия бос" е помагало, което цели да помогне на притискани подчинени да преодолеят своите началници като трудни и вечно неудовлетворени "хронични критици" или като хората, които подронват авторитета и на които не бива да се вярва.
При сегашната сриваща се икономика, един от най-често срещащите се типове е контролиращият капризен бос, който иска да одобри всяко решение предварително, според Катрин Кроули, психотерапевт, съавтор на книгата заедно с Кати Елстър, партньорка в консултантската им фирма в Ню Йорк. Това поведение на началниците е породено от ужаса да не се допусне грешка, ето защо не се позволява да се прави нищо, за което не са предварително уведомени.
След тях идва шефът тип "кажи всичко", който се нуждае от постоянна аудитория, "контролиращият" началник, комуто не би могло да пука в по-малка степен за работата, също често срещан в трудни времена; "променящият правилата" шеф, която сменя разпорежданията и очакванията към себе си.
"Във времена на стрес, нерешителният мениджър става още повече такъв. Чували сме много подобни случаи", споделя Кроули, автор и на "Да работя с теб ме убива", отново в съавторство с Елстър. На читателите са посочени начини да преценят какъв тип подчинени са те, като "захранващ", "наблюдател" или дори "спускачи по стръмен склон" в зависимост от реакциите им и как се справят с различните типове началници. Националният ден на боса, 16 октомври, започва да се отбелязва през 1958 в САЩ по инициатива на Патриша Бейс Хароски, секретарка в State Farm Insurance Co, която искала по този начин да засвидетелства високата си оценка за своя началник.