Само 40,6 км остават за доизграждане от АМ "Струма", като по 12,6 км от тях се извършват строително-монтажни работи. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в Благоевград, където участва в дискусия на тема "Европа в нашия дом", посочиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Според думите й, 43 км от магистралата са на територията на област Благоевград, което я прави жизненоважна за икономическото развитие на региона и мобилността на населението. В момента се изгражда лот 3.1. - от Благоевград до Крупник, от който са изпълнени 48 на сто от строително-монтажните работи.

На 11 февруари е бил сключен договор от АПИ с консорциума АМ "Струма Тунел 2018" за строителството на тунела "Железница", който ще е с дължина около два км и ще е най-дългият, строен у нас досега. Паралелно с това има сключени договори за участъците преди и след тунела. Остава за строителство най-трудният и скъп участък от "Струма" - през Кресненското дефиле, с индикативна стойност 875,3 млн. лв. без ДДС. Инвеститорският интерес към проекта е изключително голям, а в момента АПИ оценява получените предложения.

На територията на област Благоевград със средства от бюджета се реализират още няколко важни проекта. Сред тях е основният ремонт на тунела "Кривия" на път Е-79: София - Кулата, където ще бъде изградена нова отводнителна система, ще бъде поставена хидроизолация и нова светофарна уредба, както и енергоспестяващо осветление. На финала е и рехабилитацията на третокласния път Струмяни - Микрево - границата с Република Северна Македония, от който в ремонт са 22 км. До 2020 г. ще бъде изграден и новият ГКПП "Клепало".

В област Благоевград са сключени 44 договора по ОПРР /2014-2020/ на стойност 103,6 млн. лв. Те са за подобряване на образователната, здравната и социалната инфраструктура, градската среда и транспорта.

 

Министър Аврамова е обърнала внимание, че липсата на консолидация на всички общини на област Благоевград в единна ВиК асоциация лишава региона от достъп до европейско финансиране за водна инфраструктура. Това затруднява общините да инвестират и в асфалтирането на улици и подобряването на обществените пространства, е посочила министърът.