Шведската верига за облекло Ейч енд Ем (Hennes & Mauritz - H&M) отчете днес загуба за второто тримесечие от 4,99 милиарда крони (534 милиона долара) на фона на коронавируса, предаде ДПА.

За тримесечието март - май миналата година компанията е била на печалба от 4,5 милиарда крони.

До около 80 процента от магазините ни бяха затворени през второто тримесечие, а на пазарите, където бяха отворени, търсенето бе сравнително слабо, уточни главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.

Тримесечните продажби са потънали с 50 на сто до 28,6 милиарда крони, измерено в местна валута.

Продажбите в местна валута на водещи за компанията пазари като германския, са намалели с 42 процента през тримесечието, в САЩ - със 71 процента, а в Китай - с 28 процента, допълни Ейч енд Ем.

Продажбите онлайн обаче са се увеличили близо три пъти в местна валута. Групата уточни, че 48 от 51 нейни онлайн пазара са били отворени.

Ясно е, че бързите промени в поведението на клиентите заради пандемията допълнително ще ускорят дигитализацията на продажбите на облекло, допълни Хелмерсон.

Продажбите са намалели и през юни. Към 24 юни продажбите са спаднали с една четвърт в местна валута на годишна основа. Компанията каза, че нейни 350 магазина са били затворени.

Ейч енд Ем уточни, че има 5058 магазина по света на 74 пазара, включително франчайзи, към 31 май.