Германските компании са по-насочени към семействата, сочи проучване сред служители и мениджъри, проведено от Германския икономически институт по поръчка на министерство по въпросите на семейството, възрастните хора, жените и младежта и цитирано от ДПА.

Както работодателите, така и служителите оценяват по-положително насочеността на компаниите към семейството през 2018 година, отколкото преди три години, сочи проучването.

Повече фирми обявиха, че предлагат работа на непълно работно време и възможност за работа от вкъщи, както и ваканции. Броят на мениджърите, които вярват, че мерките, насочени към семейството, са важни, също е нараснал.

Все по-голям брой компании заявяват, че изрично окуражават служителите си от мъжки пол да взимат отпуск по бащинство.

Въпреки това по-малко от половината от ръководните органи - 45,9 процента и само 39,4 процента от служителите вярват, че компаниите им имат корпоративна култура, отличаваща се с насочеността си към семейството.

Близо 43 процента от служителите твърдят, че биха искали да се възползват в по-голяма степен от мерките, насочени към семейството, които компаниите предлагат. Те обаче се страхуват, че това може да се отрази отрицателно на кариерата им или да доведе до негодувание сред колегите им.

Министърката по въпросите на семейството Франциска Гифай призова бизнеса да направи повече.

Във време на недостиг на хора с умения е хубаво, че има мерки, насочени към семейството, но освен това те са и конкурентно предимство, заяви тя пред ДПА.