Шефът на BMW Оливър Ципсе предупреди днес, че определянето на срок за спиране на производството на бензинови и дизелови автомобили в действителност може да е вредно за климата, предаде ДПА. "Смятаме, че това може да навреди на климата, тъй като нещата не са обмислени докрай", каза той.

Ципсе наблегна на факта, че няма достатъчно станции за зареждане на електрически автомобили в Германия и Европа, нито пък достатъчно "зелена" електроенергия. Ако бъдат забранени продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, то старите превозни средства ще бъдат използвани дори по-дълго време.

На конференцията на ООН за климата (КОП26) в Глазгоу 24 страни и шест големи автомобилостроителя искат да се споразумеят за краен срок за продажбата и регистрацията на автомобили с традиционни двигатели. Според този план само автомобили и ванове с нулеви емисии могат да са движат по пътищата на основните пазари от 2035 година

BMW иска да е въглеродно неутрален до 2050 година, но Ципсе изтъкна, че пътят към тази цел не е толкова лесен, колкото изглежда.

Шефът на "Даймлер" Ола Келениус също заяви днес, че макар компанията да се е ангажирала със споразумението на КОП26 за спиране на производството на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, до 2035 година на основните пазари и до 2040 година в глобален мащаб, той не смята, че тоталните забрани са решението, предаде Ройтерс.

Преди това "Даймлер" обяви, че ще произвежда изцяло електрически автомобили до 2030 година, ако пазарните условия го позволяват, и ще направи продукцията си въглеродно неутрална до 2039 година.

Келениус коментира и кризата с недостига на чипове. По думите му най-големите производители на полупроводници са информирали германските компании за луксозни автомобили, че проблемите с глобалния недостиг на чипове няма да бъдат решени до 2023 година.

На онлайн среща на върха, организирана от германския в. "Ханделсблат", главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Херберт Дис междувременно изрази увереност, че ще запази поста си и през идната година, отхвърляйки спекулациите за отстраняването му. Отношенията на Дис с мощния работнически съвет се обтегнаха по въпроса за това колко радикално трябва да е преструктурирането на водещия европейски автомобилостроител, за да господства на пазара на електромобили.

Дис не се присъедини към ангажимента на някои автомобилостроители на КОП26, като "Даймлер" и "Дженерал мотърс", да работят за спирането от производство на автомобили с вътрешно горене до 2040 година.

Може да има смисъл да се използват автомобили със синтетично гориво в Латинска Америка през 2035 година, заяви той.

Пред "Ханделсблат" Дис каза, че подобен отказ не е изпълним. "Нуждаем се от суровини, нови мини, кръгова икономика. Капацитетът на батериите и изграждането на мрежа за възобновяема енергия в Европа ще са проблем".

"Фолксваген" се ангажира неотдавна да произвежда изцяло електрически коли в Европа от 2035 година и да има въглеродно неутрална флотилия в целия свят до 2050 година.