Китайският пазар на автомобили, който е най-големият в света, постепенно ще се възстанови и ще остане стабилен за дълъг период от време въпреки натиска от коронавирусната епидемия в краткосрочен план. Това прогнозираха днес представители, цитирани от Ройтерс. Оценката идва, в момент когато шефове от Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz) и Фолксваген (Volkswagen) обявиха, че търсенето в Китай се съживява, след като ограниченията за социалния живот бяха смекчени и шоурумите отново отвориха врати.

През февруари, заради епидемията, продажбите на автомобили на китайския пазар се сринаха със 79 процента на годишна основа. Ситуацията обаче бе временна и не засегна дългосрочните тенденции в сектора, уточни на пресконференция Цай Жунхуа, високопоставен служител в Националната комисия за развитие и реформи (NDRC). Той все пак отбеляза по-широкото въздействие на евентуален по-нататъшен спад в индустрията.

"Ако производството и продажбите на автомобили продължат да спадат, то това ще засегне не само сектора, но и възобновяването на производствената дейност в дурги отрасли, а може дори да попречи на гладкото функциониране на цялата икономика", предупреди Цай. Той обаче добави, че автомобилостроенето досега не е било засегнато от глобалното нарушаване на доставките на авточасти.

Фолксваген, най-големият автомобилостроител в света и най-продаваната марка автомобили в Китай, обяви, че през последния уикенд на март трафикът в шоурумите е възвърнал миналогодишните си нива. Заводът му с местния партньор Ес Ей Ай Си (SAIC) в Чанша възобнови дейност тази седмица. Даймлер (Daimler), който е собственик на марката Мерцедес, информира вчера, че търсенето в Китай се е възстановило почти до предкризисните равнища и заводът му в Пекин е заработил отново на две смени