Камион за почистване на пътя и количка за голф се движат плавно по трасето, като спират, щом се появи пешеходец пред тях и успешно се справят със завоите.

Добре дошли в центъра за тестване на самоуправляващи се автомобили в Сингапур. Полигонът е оборудван със светофари и макети на небостъргачи. Той е в основата на стремежа на града да стане център на технологиите за автономни автомобили, информира АФП и БТА.

Властите имат желание да се включат в световната тенденция за разработване на безпилотни автомобили, но секторът тепърва трябва да докаже, че технологията е безопасна и да убеди хората да я използват.

Теренът с площ 2 хектара има писта с остри завои, светофари, склон и автобусна спирка, за да се симулират реални условия на шофиране. Натрупани са товарни контейнери, за да се види как високи сгради могат евентуално да блокират сателитните сигнали за безпилотните коли.

Центърът Сетран (CETRAN), управляван от Техническия университет в Нанян, има дори машина за правене на дъжд, която може да имитира честите тропически порои в югоизточния азиатски град държава с население 5,7 милиона души.

Всички компании трябва да минат през тестовия център и програмите за сертифициране преди да им бъде разрешено да се появят по обществените пътища.

Камионът чистач е част от правителствен план за използването на машината в града, според местни медии. Тестват се също автобуси и коли, а изпитанията на роботи за доставки ще започнат скоро.

Подреденият Сингапур иска да привлече технологични компании за безпилотни автомобили, които да тестват колите си в Азия, където много други големи градове са с хаотично движение и задръстени.

Правителството е начело на усилията в тази посока, тъй като се опитва да привлече повече чуждестранни компании и защото според него технологията е полезна за градския транспорт и доставките.

Първото изпитание на безпилотен автомобил по обществените пътища бе през 2015 година.

ааа През 2016 година американската софтуерна компания нюТонъми (nuTonomy) започна да изпробва автономни таксита на публични места в Сингапур, ставайки първата в света компания, която го е направила.

Властите имат за цел до 2022 година да пуснат безпилотен градски транспорт в три части на града, а през октомври обявиха, че разширяват обхвата за тестване на самоуправляващи се коли до 1000 километра обществени пътища.

Програмният директор на центъра Нилс Де Боер каза, че властите работят по осигуряването на правилната регулация за автономни автомобили като пътни закони например.

По думите му страните, в които частни компании оглавяват усилията в тази насока, рискуват да разполагат с "чудесна технология", но да нямат възможност да я пуснат на пазара, тъй като липсват разпоредби.

Все още обаче има доста препятствия по пътя на безпилотните коли.

Основно безпокойство е безопасността - през 2018 година самоуправляващ се автомобил на Юбър (Uber) участва в пътен инцидент, при който загина жена в Аризона, припомня АФП.

Всички тестове в Сингапур изискват шофьор, който да гарантира сигурността, а повечето автомобили все още не са готови да се справят с редовните тропически порои.

Ключово предизвикателство може да се окаже да бъде убедена обществеността да ползва такива возила. Според експерти технологията трябва да се въвежда постепенно.