Правителството подготвя мерки в подкрепа на бизнеса с оглед продължаващата криза и заради високата цена на тока и ще ги оповести до дни. Това съобщи служебният министър на икономиката Даниела Везиева, цитирана от БТА.

"В най-скоро време ще имате възможността да чуете всички нас с общите ни мерки, като правителство", каза тя и уточни, че в момента се обсъжда и искането на бизнеса за компенсации за цената тока като отговор ще има след няколко дни.

Везиева коментира това след участието си в представянето на "Син Карс Индъстри" АД на първия за компанията електрически лекотоварен автомобил L CITY в София тех парк.

"Син Карс Индъстри" АД е автомобилна компания от Русе, която от десет години е на пазара, напомни министърът по време на представянето на колата. Тази иновация, която днес се представя, е скок в бъдещето и то скок изцяло български, каза министърът. Тя посочи, че всички елементи в този нов автомобил са разработка на фирмата и са българско производство. Везиева каза, че бъдещето е в зелените и високите технологии и допълни, че държавата ще се постарае да подпомогне всяка иновативна част през различни мерки.

Министърът отбеляза, че познава фирмата от много години със спортния им автомобил и отбеляза, че компанията е получила множество награди за иновация в периода 2012 - 2015 г. Везиева изтъкна, че товарният автомобил ще позволи сериозен пробег с достатъчно полезен товар върху себе си.

Автомобилът е произведен от компанията на Росен Даскалов, която вече е публична. Той каза, че в момента има автомобили на компанията в Европа, Австралия, спортните коли се състезават в САЩ. Разработката на електрическия лекотоварен автомобил започва от 2018 г. В неговото товарно пространство са вградени фотоволтаични панели като при слънчево време автомобилът връща до 20 процента от капацитета на батерията обратно за един ден. Това означава, че реалният пробег е около 250 - 300 километра. Очакванията са годишното производство на този тип автомобили да е над 20 000, което в оборот е над 1,5 млрд. евро, като елементи от производството ще са роботизирани. Проблемните клетки в батерията на автомобила могат да се подменят, след което на батерията се дава гаранция от десет години, вместо да се даваме по 20 000 евро за нова след десетата година, обясни Даскалов. Фирмата има подобна разработка за автобуси и камиони.

Автомобилът вече е представен на изложението в Мюнхен с отличен отзвук от участието. Скоро се очаква финалното сглобяване на автомобила да стане в Германия, което ще позволи по-лесното навлизане на колата на пазарите, а и ще се използват кадри от автомобилната индустрия в Бавария. В момента инженерингът, дизайнът, прототипирането, тестването на колите става в България.