Всеки седми магазин във Великобритания е празен и ситуацията продължава да се влошава заради конкуренцията на онлайн продажбите и влиянието на пандемията. Това се посочва в проучване на Британския консорциум на търговците на дребно (BRC) и Лоукъл дейта къмпани (Local Data Company), публикувано днес и цитирано от Франс прес и БТА.

Авторите предупреждават, че излишъкът от магазини изглежда структурен и призовават сектора на недвижимите имоти да покаже по-голяма креативност, за да използва по друг начин тези вакантни пространства.

Здравната криза ускори този процес, но не е единственото обяснение, тъй като броят на празните магазини намалява от три години, констатира проучването.

Като цяло степента на непосещаемост през изминалото тримесечие е била 19,4 процента в търговските центрове, 14,5 процента в градските центрове и 11,5 процента в търговските зони.

Според проучването най-засегнати през второто тримесечие са били магазините за облекло, тъй като са изложени в най-голяма степен на конкуренцията на онлайн продажбите.

Те са пострадали и от затварянето заради фалита на исторически вериги като Дебенамс (Debenhams) и марката Топшоп (Topshop).

Има разлика между Южна Англия, включително Лондон, където непосещаемостта е по-ниска, и Северна Англия, която е в по-неблагоприятно положение, а и доходите на домакинствата там са по-ниски, подчерта Хелън Дикинсън, главен изпълнителен директор на британския консорциум на търговците на дребно.

Тя прикани правителството да продължи да подпомага сектора, най-вече намалявайки постоянно данъка върху търговските помещения, чието плащане бе спряно по време на пандемията.

Луси Стейнтън от Лоукъл дейта къмпани отбеляза, че равнището на непосещаемост продължава да нараства, но не толкова бързо, колкото в разгара на пандемията. Тя добави, че търсенето никога няма да отговаря на предлагането и затова компаниите за недвижими имоти трябва да са по-изобретателни.