Хората започнаха да консумират повече медии и станаха по-чувствителни към това как и какво им говорят марките. Това е една от основните тенденции в рекламната индустрия, които се очертаха в периода на карантина през последната една година. В общия шум на рекламните блокове преди пандемията от Ковид 19, на хората не правеше впечатление дали марката говори автентично, но днес това е от ключово значение. Потребителите сега отвръщат на фалша в рекламата с отказ от покупки на съответните продукти на марката, казва Николай Неделчев, основател и председател на съвета на директорите на една от най-големите специализирани групи за маркетингови комуникации в България - Publicis Groupe.

Днес парадигмата е променена, казва Неделчев. Работейки в условията на хоум офис, потребителите вече обръщат внимание на неща, за които преди не са се замисляли, например до колко безшумно работи пералнята вкъщи. Ето защо умните марки вече се стремят не просто да говорят на хората със загриженост, а и да проявяват такава, обяснява Неделчев. Той дава за пример жестът на Netflix, която по време на първия локдаун е пуснала безплатно за гледане детски филми, дори и за потребители, които не са били абонати на услугата. Това е изцяло в духа на промяната в мисленето на марките, заради обостреното чувство за справедливост, което придобиха хората в условията на пандемия.

  • Защо вече има значение какво говориш и какво правиш?
  • Какво е качеството на знанието за маркетинга у нас?
  • Как така доброто може да бъде враг на по-доброто?
  • Защо за да успееш в България, усилието е двойно?
  • Къде е причината усещането за успех днес да е фалшиво?
  • Има ли център за разузнаване на социалните мрежи и къде е той?

Какво отговори Николай Неделчев, гледайте в бизнес подкаста "Какво могат парите?" със Стефан Кунчев.

Визитка

Николай Неделчев е основател и председател на съвета на директорите на една от най-големите специализирани групи за маркетингови комуникации в България - Publicis Groupe. Тя включва агенциите Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Red Lion, MSL, Publicis Dialog, Brandworks, Digitas, Zenith и Starcom.

Publicis Groupe е лидер в реализацията на проекти в областта на рекламата, връзките с обществеността, промоционален и събитиен маркетинг, стратегическо планиране и бизнес дизайн, дигитални решения, производство на аудиовизуални продукти, медийното планиране и купуване.

Неделчев е член на управителните съвети на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции (БАКА), Джуниър Ачийвмънт България и член на Етичната комисия към Българската Асоциация на PR Агенциите (БАПРА). Извън бизнеса той е меценат и колекционер.