Сигурно всеки от нас в детските си години е бил потопен в приказките и е откривал своите герои на деня. Хвърляме веднага един поглед в Уикипедия и виждаме какво е определението за приказка: наричана още народна приказка е фолклорен или литературен повествователен жанр, който се основава на измислени герои и събития. В нея се срещат феи, елфи, гоблини, тролове, великани, вещици и животни, които говорят. Нещо подобно се случва и в социалните мрежи. Там всеки може да бъде...който си пожелае. Характерното за приказките е, че обикновено завършват с добър край и извличаме някаква поука, която ни кара да бъдем по-добри, когато пораснем. Дали обаче това се случва в социалните мрежи? Дали там сме достатъчно пораснали? Дали сме достатъчно добри?

Довечера е Хелоуин, време за маски, време за нови герои. Хмм, стига с тези маски, а? Май е време да ги свалим и да погледнем реално на нещата от живота. Или беше задължително да ги носим? Не, тук говорим за едни други маски. Онези, зад които обичаме да се крием. Онези, които ни представят в желана от нас светлина. А, дали това сме ние? Тук някъде приказката свършва, дано сме си взели поука.

А, сега сериозно!

Правим плавен преход към реалността. В поредната наша анкета за предизвикателствата на работното място ви зададохме въпрос: Използвате ли социалните мрежи, за да проучите бъдещ работодател?

Отговорите ви както винаги са много интересни и разнопосочни. Разбира се, ще отбележим, че процесът на проучване е двустранен. Работодателят също ни проучва в същите тези социални мрежи. От лирическото отклонение, което направихме по-горе, става ясно, че е хубаво да бъдем себе си. Но, хем да внимаваме какво показваме пред света, хем да се представим по най-добрия начин, хем да не объркаме реалността с приказките. Защо ли? Защото после всичко лъсва, нищо не може да се скрие.

Та, да се върнем към въпроса. Проучваме ли ние работодателят в социалните мрежи? Дали това, което пише за него е достоверно, дали да се доверим на коментарите на 100%? Сигурно повечето от вас са забелязали, че каквато и да е темата в социалните мрежи, обичайно преобладават негативните такива. Всеки от вас може сам да направи изводи и да реши дали да приеме всичко за истина. Нека погледнем заедно към отговорите ви в анкетата ни:

  • 44% от гласувалите споделят, че е задължително да се обърнем към социалните мрежи, когато проучваме работодател
  • 27% признават, че информацията, която получават е много субективна
  • За 6% от вас, впечатленията от самото интервю са по-важни и реални
  • Други 6% казват, че биха се доверили на инфо за работодател, което е споделено от техни познати, които са имали вземане даване с компанията
  • Малко над 1% считат интуицията си за най-верен показател

Ще завършим извадката с малко над 15% от гласувалите в анкетата, които дори не ползват никакви социални мрежи, когато става дума за избор на следващо работно място.

За да обобщим темата за проучването в социалните мрежи, ще използваме отново риториката от началото. Стига всичко да завърши с добър край, значи всички са доволни. И работодателят и служителят...нека не забравяме и всички онези, които прочетоха тази приказка.

Участвайте всяка седмица в нашите редовни анкети. Приятен празник!