- Общите приходи достигат 144,9 млн. евро с ръст от 13,3%, като приходите от услуги се увеличават с 11,9% до 113,9 млн. евро
- EBITDA нараства с 9,1% до 56,9 млн. евро
А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2021 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,9% до 113,9 млн. евро спрямо същия период на 2020 г., а общите приходи нарастват с 13,3% и достигат 144,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 56,9 млн. евро, регистрирайки ръст от 9,1% на годишна база.
Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства. ICT бизнес услугите на компанията също отчитат силни резултати, които са постигнати основно благодарение на IT решенията и услугите за киберсигурност. През последното тримесечие А1 България стана официален партньор на IBM в България и разшири своето партньорство с Acronis, като вече е златен партньор на компанията. Телекомът е започнал работа по над 495 ICT проекта, които са в различна фаза на реализация. А1 продължава да обогатява портфолиото си от ICT услуги за корпоративни клиенти, като през третото тримесечие стартира предлагането на решения за мониторинг на уязвимости - Offensity и в помощ на онлайн търговията - А1 Video Assistant.
Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 15,5% до 37,9 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на фиксиран интернет с високи скорости. През този период компанията е разширила обхвата на своята фиксирана мрежа с над 11 500 домакинства.
През третото тримесечие А1 България отново има стабилно представяне в мобилния сегмент благодарение на истинската мрежа от пето поколение 5G ULTRA, която беше определена за най-бързата в страната за 2021 година от Ookla*. Телекомът продължи с инвестициите в новата технология и за момента разполага с единствената мрежа, която работи с оборудване на европейски доставчици и използва честотна лента с широчина от 100 MHz на 3 600 MHz. Тя е по-голяма от съвкупната честотна лента на всички предходни поколения мобилни мрежи взети заедно в една посока на предаване. По този начин 5G ULTRA предлага гигабитови скорости на сваляне за разлика от 5G DSS решенията, при които ресурсът между 4G и 5G е споделен и не се наблюдават чувствителни разлики в характеристиките на мрежата при двете технологии.
С развитието на 5G ULTRA компанията продължи налагането на премиум 5G мобилни планове и първа стартира услуга за домашен интернет по 5G мрежа Net Box. Интересът към домашен интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината. Сред другите фактори за успешното тримесечие са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 10,2% до 76,0 млн. евро.
Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2021-а спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 18,3% ръст на приходите от търговията с устройства, които достигат 29,6 млн. евро.
(в млн. ЕВРО) |
Q3 2021 |
Q3 2020 |
Q3 +/- % |
1-9 мес. 2021 |
1-9 мес. 2020 |
1-9 мес. +/- % |
Приходи |
144,9 |
127,9 |
13,3% |
422,1 |
376,9 |
12,0% |
Приходи от услуги |
113,9 |
101,8 |
11,9% |
327,8 |
299,5 |
9,4% |
Приходи от мобилни услуги |
76,0 |
68,9 |
10,2% |
218,7 |
202,0 |
8,2% |
Приходи от фиксирани услуги |
37,9 |
32,8 |
15,5% |
109,1 |
97,5 |
11,9% |
Приходи от оборудване |
29,6 |
25,1 |
18,3% |
90,8 |
74,1 |
22,5% |
Други приходи |
1,3 |
1,1 |
23,5% |
3,6 |
3,3 |
8,2 |
Печалба (EBITDA) |
56,9 |
52,1 |
9,1% |
167,9 |
146,1 |
14,9% |
Резултати за първите девет месеца на 2021 г.
- През първите девет месеца на 2021 г. общите приходи нарастват с 12,0% до 422,1 млн. евро спрямо същия период на 2020 г. Приходите от услуги се увеличават с 9,4% до 327,8 млн. евро, като това се дължи както на ръста на фиксираните (11,9%) и мобилните услуги (8,2%), така и на продажбата на устройства (22,5%).
- А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 14,9% до 167,9 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.
*Според Ookla®, на базата на данни от Speedtest Intelligence® тестове, проведени на територията на България в рамките на първите 6 месеца на 2021г. за медианна 5G скорост на изтегляне (download) в мобилна мрежа. Търговските марки на Ookla се използват с разрешение. Повече информация за тестовете и мобилната мрежа на А1: www.А1.bg.
Материалът е предоставен от А1.
НАЙ
Франция нареди на супермаркетите да информират купувачите за шринкфлация
Бизнес или ежедневно да се облечем на интервю за работа
Парламентът възложи на енергийния министър да предоговори споразумението с "Боташ"
Цанко Арабаджиев: В момента всеки четвърти кредит, който ББР отпуска, е за зелена инвестиция
На първо четене: Отложиха с година либерализацията на пазара на електроенергия
Парламентът възложи на енергийния министър да предоговори споразумението с "Боташ"
Бизнес или ежедневно да се облечем на интервю за работа
Цанко Арабаджиев: В момента всеки четвърти кредит, който ББР отпуска, е за зелена инвестиция