Акционерите на японската автомобилна корпорация Мицубиши мотърс (Mitsubishi Motors) одобриха официално днес отстраняването на Карлос Гон от поста председател на съвета на директорите, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Гон беше начело на тристранния съюз Рено (Renault) - Нисан (Nissan) - Мицубиши преди да бъде арестуван по обвинения за финансови злоупотреби през миналата година.

Гласуването се проведе по време на двучасовото общо събрание на акционерите в хотел в Токио, като одобрението беше изразено с ръкопляскане от 500 присъстващи акционери, въпреки че някои от гласовете бяха подадени предварително. Нисан притежава 34 процента от Мицубиши мотърс.

Осаму Масуко, който бе преназначен за председател, обеща да укрепи управлението, прозрачността и контрола за спазване на правила. Повече външни лица ще проверяват назначенията на изпълнителните органи и заплащането.

Акционерите на Нисан проведоха извънредно заседание през април, за да отстранят Гон от поста председател на съвета на директорите на Нисан.

Японският автомобилостроител ще проведе общо събрание на акционерите през следващата седмица, за да одобри мерки за управление. Френската компания Рено притежава 43 процента от Нисан. Японската компания одобри и назначаването на председателя на съвета на директорите на Рено Жан-Доминик Сенар на мястото на отстранения Гон. Рено държи 43 процента от Нисан.

Нисан, чиято централа е в пристанищния град Йокохама, ще одобри на общото събрание на акционерите през следващата седмица и други мерки, включително и създаването на комитети, които да засилят управлението.

Нисан съобщи късно снощи, че две ръководни лица от Рено, ще са в комитетите, след като френският автомобилостроител обяви по-рано, че ще се въздържи от гласуване, а сега обещаното по-голямо представителство в комитетите може да спечели одобрението на французите.

Някои анализатори предполагат, че споровете между Рено и Нисан ще се задълбочат след проваленото сливане между Фиат-Крайслер (Fiat-Chrysler) и Рено по-рано този месец. Тогава Нисан изрази резерви към едно незабавно присъединяване към съюза и поиска повече време.

Масуко каза пред акционерите, че автомобилната индустрия е изправена пред предизвикателства заради разходите за нововъведения като стандартите за вредни емисии и технологията за автономно шофиране. Той допълни, че автомобилостроителят с централа в Токио ще псе стреми към разширяване, подчертавайки постоянно мотото на компанията "малък, но красив". Масуко наблегна и на значението на съюзите в автомобилостроенето.

"Искаме да сме печеливша компания, дори и по-малка", заяви той пред акционерите.