Китайският гигант в интернет търговията "Алибаба" продаде стоки за над 18 милиарда долара в първите девет часа на днешния "Ден на самотните сърца", съобщи ДПА.

През последното десетилетие компанията успя да превърне годишното отбелязване на неофициалния ден на необвързаните в най-големия в света фестивал, посветен на пазаруването. Това винаги се случва на 11 ноември (11.11) заради визуалното напомняне на датата на "гола пръчка", както в Китай наричат ергените, пише списание "Форчън". 

Продажбите са с 3 милиарда долара повече, отколкото по същото време миналата година, посочи в. "Саут Чайна морнинг пост". Според изданието тази година "Алибаба" може да счупи миналогодишните рекордни продажби в размер на 25,4 милиарда долара.

От 2009 г. "Алибаба" прави на всеки 11 ноември големи отстъпки на редица продукти от електроника до екскурзии. Други компании също последваха примера на "Алибаба" и този неофициален празник на хората без половинки се превърна в най-доходоносният ден в годината за онлайн търговците в Китай.

Анализаторите възприемат представянето на китайския гигант в онлайн търговията като показател за състоянието на китайската икономика, задвижвана от потреблението. Слаби резултати от "Деня на самотните сърца" могат да сигнализират за загуба на доверие в развитието на икономиката на Китай, която попадна под натиска на търговските войни и дълговото бреме.