Представители на бизнеса започнаха инициатива, с която искат в медиите да има по-добри новини за българската икономика и компании, обявиха в Националния пресклуб на БТА Васил Велев - председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България, Радосвет Радев - председател на Българската стопанска камара.

В новините, особено в тези на електроните медии, преобладават негативните информации, липсват и имената на компаниите, когато те имат обществено значими кампании. Положителната информация за фирмите се приема от медиите като реклама, но това не винаги е така. До обществото не стига адекватна информация на какво технологично ниво са българските компании и какви прекрасни работни места предлагат. Липсата на тази информация кара младите хора да търсят реализация извън страната, посочиха представителите на бизнес организациите.

Съветът за електронни медии (СЕМ) не спира да тероризира електроните медии - аз самият съм получавала актове за неправомерно споменаване, според СЕМ, имена на компаниите, каза Радосвет Радев - председател на Българската стопанска камара,

Фирмите абсолютно садистично са наказвани, за това което правят за обществото, посочи Радосвет Радев. Ще искаме законова промяна в законите регулиращи медиите, защото текстовете са двусмислени и позволяват различна трактовка, каза Радев.

Със сегашния закон хората не се информирани, а дезинформирани, каза Васил Велев. Новините, които се показват, насърчават неоправдания нихилизъм и бягство на хората от страната, посочи той.

В новините няма баланс, какъвто има в страните в ЕС. Там се отделя внимание на негативните неща, но точно толкова време има и за успеха на фирмите, каза Лидия Шулева - председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара и основен координатор на инициативата.

В началото на ноември ще организираме кръгла маса по тези проблеми и ще направим предложение за ясна формулировка какво е реклама и какво и информация, каза Шулева. Проблемът за съобщаването на фирмите в медиите е решен само чрез указание на СЕМ от 2013 година - в него се разрешава да се споменават имената на фирмите, когато това има информационна стойност, каза Анета Алашка от Българската стопанска камара.

Неясният регламент дава възможност за произвол - това е санкционен регламент и като го нарушиш можеш да получиш наказание, каза Радосвет Радев.

Димитър Ганев - съосновател на социологическа агенция "Тренд", изнесе данни от проучване, според което 63 процента от българите биха искали да научат повече информация за успешни български фирми и предприемачи. Проучването показва че 74 на сто са на мнение, че негативните новини преобладават в българските медии.