Епъл (Apple) показа олимпийска форма през първото си тримесечие на финансовата 2020 година с рекордна печалба, предадоха световните агенции.

В същото време компанията е изправена пред предизвикателството да се справи с епидемията от пневмония, която върлува в Китай.

Китай е ключов пазар за Епъл и важно място за производство. Главният изпълнителен директор на Епъл Тим Кук снощи обяви подробно какви мерки ще бъдат взети, за да се неутрализира въздействието на тази тежка криза.

В същото време той с гордост заяви при представянето на тримесечните резултати на компанията следното: "Ние сме много щастливи да отчетем най-високите тримесечни приходи в историята на Епъл благодарение на силното търсене на нашите айФон 11 (iPhone) и айФон11 про (iPhone pro), както и исторически рекорд за услугите и аксесоарите".

Първото тримесечие на Епъл обхваща периода на коледните празници в западния свят, който е благоприятен за продажбите на компанията, чиято емблема е отхапаната ябълка.

Оборотът на компания е скочил с 9 на сто спрямо предишните три месеца до 81,8 милиарда долара с рекордни продажби във Франция, САЩ, Великобритания, а още в Полша и Испания.

Нетната печалба е нарасна силно до 22,2 милиарда долара, което е с близо 300 милиона долара повече, отколкото през първите три месеца на 2019 година.

И това също е исторически рекорд, с радост обяви Лука Маестри, финансов директор на Епъл.

Основана през 1976 година, компанията Епъл произвежда смартфоните айФон, таблетите АйПад (iPad), компютрите айМак (iMac), ноутбуците МакБук (MacBook), музикалните плейъри айПод (iPod) и друга високотехнологична техника. Корпорацията, чиято централа се намира в Купертино е една от най-големите в света, а през есента на 2018 година пазарната й капитализация превиши 1 трилион долара, но към момента е спаднала до около 960 милиарда долара.