Ер Франс-Ка Ел Ем (Air France-KLM) води битка срещу новите зелени такси, които ще увеличат трудностите за въздушния сектор на фона на здравната криза с коронавируса, предаде Ройтерс.

Това е илюстрация на нарастващото напрежение за политиката, която трябва да се приеме и да доведе едновременно до спасяването на авиокомпаниите и постигането на климатичните цели, допълва БТА.

Френско-нидерландският авиопревозвач, който беше подкрепен със заеми от 10,4 милиарда евро, гарантирани от държавата, се сблъсква с по-високи данъци на вътрешните пазари и с проекта на ЕС да увеличи цената на въглерода за авиокомпаниите.

Тази битка, в чийто център е Ер Франс-Ка Ел Ем, е част от по-мащабна кампания за натиск върху секторите с висок процент на въглеродни емисии, тъй като усилията за борба срещу климатичното затопляне са придружени с повече такси и разпоредби.

Докато екоактивистите смятат, че чакането е продължило твърде дълго, авиокомпаниите, които бяха тежко засегнати от последствията от здравната криза, смятат, че избраното време и тежестта на мерките допълнително ще унищожат хиляди работни места и ще навредят на развитието на технологии, които отделят по-малко въглерод.

Новите такси не подкрепят намаляването на емисиите, заяви главният изпълнителен директор на Ер Франс-Ка Ел Ем Бенжамен Смит в отговор на предложението за увеличаване на таксите, плащани от френските пътници.

Всъщност това е контрапродуктивно и ще ни лиши от средства, които иначе могат да бъдат инвестирани в проекти, свързани с околната среда, каза той на онлайн форум на въздушния сектор.

Напрежението може само да нарасне, тъй като целите за емисиите от въглероден диоксид се затягат, за да се забавят унищожителните последици от климатичните промени.

ЕК възнамерява да намали емисиите от парникови газове с поне 55 процента до 2030 година при първоначална цел от 40 процента спрямо равнището от 1990 година.