"Фейсбук" ще забрани в САЩ рекламите от медии, контролирани във финансово и редакционно отношение от държави. Целта е да не се допусне външна намеса в изборите за американски президент през есента, предават Франс прес и БТА.

Социалната мрежа обяви вчера в комюнике, че ще блокира този тип съдържание от лятото като предохранителна мярка, въпреки че държавните медии "рядко рекламират в САЩ".

Тези медии "комбинират влиянието на медийна организация със стратегическата помощ на държава". "Ние смятаме, че хората трябва да знаят дали информациите, които четат, идват от издание, което може да е под влиянието на правителство", заяви Натаниел Глейчър, директор по киберсигурността на "Фейсбук".

Мярката е насочена срещу руски, китайски, ирански и други държавни медии, става ясно от частичен списък, който компанията предостави, предаде Ройтерс.