Шведската верига за облекло Ейч енд Ем (H&M) бе глобена с 35,3 милиона евро (41,4 милиона долара) от омбудсман в Германия за събиране на данни за личния живот на служителите, предадоха ДПА и Франс прес, на които се позова БТА.

Мониторингът е насочен към неколкостотин служители в сервизен център в баварския град Нюрнберг, се посочва в днешно изявление на Йоханес Каспар, комисар за защитата на данните и свободата на информацията в Хамбург.

Поне от 2014 година ръководството на Ейч енд Ем в Нюрнберг събира "обширни записи за обстоятелствата от личния живот" на персонала, твърди комисарят.

Придобитата информация за личния живот варира от съвсем безобидни подробности до семейни проблеми и религиозни вярвания, се допълва в изявлението.

Служителите биват канени на "Разговори за добре дошли" след периоди на отпуск по болест или ваканции, след което подробностите често се записват и съхраняват цифрово в система, достъпна за до 50 други мениджъри в цялата компания.

Каспар определи поведението като "грубо пренебрегване на защитата на данните на служителите", добавяйки, че солидната глоба има за цел да възпре други компании да предприемат подобни действия.

Според говорителя му глобата е най-високата в Германия, свързана с Общия регламент за защита на данните (GDPR) на ЕС, който влезе в сила през май 2018 година.

Това е и втората по големина глоба на континента, след като миналата година френските регулатори санкционираха Гугъл (Google) с 50 милиона евро за нарушаване на същия регламент, отбелязва ДПА.