Водещите германски автомобилостроители представиха снощи новите си коли с по-ниски емисии. Това обаче стана по интернет, от съответните централи на компаниите, след като Женевският автомобилен салон, който трябваше да започне тази седмица, бе отменен заради коронавируса, предаде ДПА и БТА.

В Мюнхен Бе Ем Ве (MBW) показа изцяло електрическия модел Консепт ай4 (Concept i4). Това купе с четири врати може да измине до 600 км въз основа на нова технология на батерията, съобщи главният изпълнителен директор Оливер Ципсе.

ай4 ще започне да се произвежда в мюнхенския завод от догодина, а междувременно другият такъв електромобил айНекст (iNext) ще се прави в Динголфинг.

Бе Ем Ве планира да продаде половин милион хибридни и изцяло електрически модела тази и идната година, за да изпълни новите изисквания за въглеродния диоксид, определени от ЕС.

Даймлер (Daimler), производителят на Мерцедес (Mercedes), предвижда да намали емисиите във флотилията си с 20 процента през 2020 година, обяви от Щутгарт главният изпълнителен директор Ола Келениус. Той изрази увереност, че Даймлер ще постигне малко над 100 грама въглероден диоксид на километър спрямо 137 грама за 2019 година.

Фолксваген (Volkswagen) си е поставил за цел неговият първи високопроходим електромобил Ай Ди.4 (ID.4) да тръгне по пътищата тази година с обсег от 500 километра. Главният оперативен директор Ралф Брандщетер заяви от Волфсбург: "Ще произвеждаме и продаваме Ай Ди.4 в Европа, Китай и САЩ".

Специалисти от бранша са изненадани, че Фолксваген залага на спортен високопроходим модел за следващия етап от електрическата си стратегия.