Пазарната капитализация на американската компания Койнбейс глоубъл (Coinbase Global), която притежава платформата за търговия с криптовалута, нарасна до 85,7 милиарда долара след първичното публично предлагане (ППП - IPO) на акции вчера.

В началото на търговията цената на една акция на Coinbase на електронната борса Насдак бе 381 долара при прогнозирани 250 долара за акция. През деня стойността на една акция на Coinbase нарасна почти до 430 долара, но в края на търговията бе малко над 328 долара.

След търговската сесия в сряда пазарната капитализация на компанията, притежаваща едноименната платформа за криптовалута, бе 85,7 милиарда долара.

Първоначалната оценка постави Coinbase пред много големи и далеч по-известни фирми, като петролния гигант British Petroleum (BP), отбеляза Би Би Си (BBC). (По актуални данни пазарната капитализация на BP e 86.3 млрд. долара - б.р.)

Coinbase е първата голяма компания, действаща на пазара на криптовалути, която търгува акциите си публично на американските борси, съобщи в електронното си издание в. "Уолстрийт джърнъл".

За последен път оценка за пазарната стойност на компанията бе направена през октомври 2018 година при операция за привличане на финансиране, припомня в. "Уолстрийт джърнъл". Тогава експертите оцениха Coinbase на 8 милиарда долара. Така пазарната й капитализация нарасна повече от 10 пъти за две години.

Цената на биткойните се повиши с повече от 300% през миналата година - и се покачи още по-високо през 2021 г. - тъй като фирми, включително Tesla, Mastercard и BlackRock, разкриха планове за включване на цифрови валути в своя бизнес.

Листването в сряда беше настроено така, че да направи съоснователя и главен изпълнителен директор на Coinbase Брайън Армстронг един от най-богатите хора в света. 38-годишният, бивш софтуерен инженер на Airbnb, притежава приблизително 21% дял в компанията.

Брайън Армстронг

Снимка: Getty Images

Миналата година приходите на Coinbase достигнаха 1,3 млрд. долара, повече от два пъти над постигнатото през 2019 г. Печалбата достигна 322 млн. долара, в сравнение със загуба от над 30 млн. долара през 2019 г.