Луфтханза (Lufthansa), водещият европейски авиопревозвач, спасен от фалит от германското правителство, оповести днес хиляди допълнителни съкращения на работни места заради по-бавното от очакваното възстановяване след почти цялостното спиране на полетите заради коронавируса, предаде Франс прес.

Компанията, която в момента губи 500 милиона евро месечно, ще се раздели до 2025 година със 150 самолета от флотилията си, която има общо 763 самолета, спрямо първоначално предвижданите 100. Това ще доведе до увеличение на броя на излишните позиции спрямо вече обявените 22 000 на пълно работно време.

В комюникето не се уточнява точния брой на работните места, които ще бъдат съкратени, но Луфтханза уверява, че иска да постигне споразумение, за да ограничи броя на съкращенията , най-вече чрез работа на непълно работно време и орязване на заплатите. Тези преговори обаче напредват бавно.

Компанията иска да съкрати до 20 процента от управленските работни места до първото тримесечие на 2021 година.

Всичките 14 самолета Еърбъс А380 (Airbus A380) няма да летят дългосрочно, ще бъдат изтеглени от планирането и няма да могат отново да се отправят в небето, освен ако няма изненадващо възстановяване, уточни авиопревозвачът в комюнике. Луфтханза вече изтегли окончателно шест самолета А380.

Изтеглянията на самолети ще струват 1,1 милиарда евро в резултатите на авиопревозвача през третото тримесечие.

Луфтханза вече натрупа загуба от 3,6 милиарда евро през първите шест месеца, от които 1,5 милиарда евро през второто тримесечие, когато пикът на пандемията доведе до почти пълно спиране на полетите по света.

След лятното възстановяване търсенето продължава да е блокирано под влиянието на задължителната карантина и предупрежденията за пътуване на германското правителство.

Броят на резервациите и на пътниците отново намаляха след края на периода на пътуванията това лято, отбелязва групата.

Луфтханза, която притежава Суис (Swiss), Остриън еърлайнс (Austrian Airlines) и Брасълс еърлайнс (Brussels Airlines), очаква предлаганите полети през четвъртото тримесечие да са 20 до 30 процента от миналогодишното равнище. Преди това тя залагаше на 50 процента.

Групата иска да ограничи загубите до 400 милиона евро месечно тази зима и се стреми към възвръщаемост в рамките на 2021 година.

Авиопревозвачът, чиито акции поевтиняха с 7,95 процента до 7,92 евро в обедната търговия на Франкфуртската борса, се възползва през пролетта от спасителен план за 9 милиарда евро, превърнал германското правителство в основен акционер.