Оризът Ънкъл Бенс (Uncle BenТs) вече ще се казва Бенс ориджинъл (BenТs Original), след като компанията собственик на марката Марс (Mars) призна, че името налага расови стереотипи, съобщава в. УФайненшъл таймсФ.

Това е поредният случай как корпоративна Америка се отказва от отдавна утвърдени символи на фона на притесненията, че те може да оправдават неравенство и несправедливост, отбелязва изданието.

Основни елементи от външния вид на продуктите от марката като оранжево-синята цветова гама и характерният шрифт ще бъдат запазени, но не и изображението на възрастен афроамериканец, който е "лицето" на Ънкъл Бенс вече над 70 години.

"Време му е да се пенсионира", посочва Фиона Доусън, ръководител на бизнеса с храни на Марс.

По думите й обръщението "чичо" (uncle) в САЩ понякога се използва пренебрежително за чернокожи мъже, а и носи намек за сервилност.

Марката Ънкъл Бенс (буквално Уот чичо БенФ - бел. ред.) води началото си от 1947 година - пет години, след като Марс придобива правата върху лесния за готвене бланширан ориз по време на Втората световна война. Не се знае дали Бен е съществувал в реалния живот, но изображението му е базирано на чертите на Франк Браун, салонен управител на ресторант в Чикаго. Напоследък Марс се опита да освежи имиджа на чичо Бен и краткотрайна кампания през 2007 г. го представяше като успешен бизнесмен. Преди около десетилетие той загуби и отличителната си папийонка. Сега обаче се засилват призивите марката да бъде изоставена, особено след като движението "Черните животи имат значение" набра сила тази година след убийството на Джордж Флойд при арест.

Други компании за потребителски стоки също промениха свои отличителни изображения, които се оказаха проблемни от гледна точка на междурасовото равенство, включително ПепсиКо (PepsiCo).