Четири от най-големите технологични компании в света преодоляха шока от кризата с COVID-19.  

Онлайн търговците от Амазон (Amazon) обявиха, че приходите им през второто тримесечие на годината са се увеличили с 40 на сто до близо 89 милиарда долара, а нетната печалба се е удвоила на 5,2 млрд. долара, така че компанията изглежда е големият печеливш от пандемията, предаде Франс прес.

Резултатите, които съществено надхвърлят очакванията, бяха приветствани на борсата и цената на акциите на компанията се увеличи с 5 процента в електронната търговия след затварянето на борсата.

Създадохме над 175 000 работни места от март насам и сме на път да направим 125 000 работни места постоянни, отбеляза в комюнике шефът на фирмата.

Карантинните мерки заради коронавируса направиха Амазон още по-популярна и вездесъща в ежедневието на милиони хора. По време на здравната криза групата е увеличила капацитета си за доставки със 160 процента. Облачната й услуга AWS е генерирала приходи от близо 11 млрд. долара, отбелязва АФП.

През април основателят на световната платформа за електронна търговия Джеф Безос обяви, че ще инвестира оперативната печалба от 4 млрд. долара от първото тримесечие в борбата със здравната криза - от осигуряването на защитни средства до увеличаване на заплатите на служителите.

За третото тримесечие компанията е предвидила 2 млрд. долара разходи, свързани с коронавируса. Групата очаква оперативна печалба между 2 и 5 млрд. долара за настоящото тримесечие, при 3,2 млрд. за същия период на миналата година.

Калифорнийската технологична компания Епъл (Apple) опроверга категорично прогнозите на анализаторите, отчитайки увеличение от 11 процента на годишна база в приходите за третото тримесечие на финансовата си година, които възлизат на 59,7 милиарда долара, предаде Франс прес.

Компанията не отговори на очакванията на анализаторите, които смятаха, че дейността й ще претърпи съществен спад в резултат на затварянето на магазини и карантинните мерки по света заради коронавируса. Тя показа впечатляващо увеличение както в приходите от продукти (10 процента), така и в тези от услуги (15 на сто).

Нетната печалба на Епъл за периода е 11,3 млрд. долара, докато анализаторите предричаха тя е малко под 9 млрд. долара.

Пандемия или не, приходите на американската технологична компания Фейсбук (Facebook) са се увеличили с 11 на сто през второто тримесечие на годината, и възлизат на 18,7 милиарда долара - резултат, надхвърлящ очакванията на анализаторите, предаде Франс прес.

Нетната печалба на компанията е над 5 млрд. долара, което е почти два пъти повече в сравнение със същия период на миналата година, когато социалната мрежа трябваше да плати рекордно висока глоба, наложена й от американските власти.

Цената на акциите на Фейсбук, която е обект на много критики и разследвания, се увеличи със 7 процента в електронната търговия след затварянето на борсата.

Американският холдинг Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл (Google) и Ютюб (YouTube), регистрира спад в нетната си печалба и приходите си през второто тримесечие на годината, но резултатите му са по-добри от очакваното, предаде Франс прес.

Нетната печалба на компанията за второто тримесечие е 6,96 милиарда долара, което е с близо 3 млрд. по-малко, отколкото за същия период на миналата година.

Приходите на Алфабет са намалели с около 2 процента, на 38,3 млрд. долара поради спада в приходите от реклама. Това обаче е с 1 млрд. долара повече от очакваното от Уолстрийт, а печалбата от 10,13 долара на акция надхвърля значително прогнозите.

"Подобно на други компании, виждаме първите признаци на стабилизиране", каза главният изпълнителен директор Сундар Пичай на телеконференция с анализатори, като наред с това отбеляза, че икономическият климат остава нестабилен в контекста на пандемия.