Френското правителство реши да се откаже от оспорвания проект за разширяване на парижкото летище "Шарл дьо Гол", който е остарял на фона на борбата срещу затоплянето на климата. Това обяви днес министърът на екологичния преход Барбара Помпили пред вестник "Монд", предаде АФП.

Правителството е поискало от оператора на летищата в Париж - Груп А Де Пе (Groupe ADP), в който държавата е мажоритарен акционер, да се откаже от плана си и да му представи нов. Той трябва да съответства на целите на борбата срещу затоплянето на климата и защитата на околната среда, посочва Помпили.

Този проект, който трябваше да бъде завършен към 2037 година с изграждането на четвърти терминал и да увеличи капацитета на летището, е остарял и не отговаря вече на политиката на правителството за опазване на околната среда, както и на изискванията на сектор, коренно променящ се и насочен към утрешния "зелен" самолет, допълни френският министър.

Така колосалният проект бе на стойност от 7 до 9 милиарда евро и критикуван остро от редица екологични организации, както и от местни народни представители, няма да бъде изпълняван, отбелязва АФП.

"Винаги ще ни трябват самолети, но трябва да преминем към по-разумно използване на въздушния транспорт и да постигнем намаляване на емисиите парникови газове в сектора", каза още министър Помпили, цитирана от БиБиСи.

Обявен за първи път преди три години и със строителните работи, които трябваше да започнат през следващите месеци, Терминал 4 беше определен като летище в летището - все едно да поставиш второто по големина летище в Париж - "Орли", в "Шарл дьо Гол".

Жулиен Баю, ръководител на френската Зелена партия, заяви, че това е "голяма победа за природозащитниците" срещу, както той го нарече, "идиотски проект".

Летище "Шарл дьо Гол", което беше открито през 1974 г., е второто най-натоварено летище в Европа след лондонското "Хийтроу", с над 76 милиона пътници, преминали оттам през 2019.